カートの内容 カー トを見る

  • 合計: $0.00
  • アイテム数: 0
チェッ クアウト

レビュー 144 レビュー

4.94 5つ星中

by P. King (3/23/2017):

This has the mid range magic that I love about 550s. It's pretty darn close. The high… Read more

136 レビュー
8 レビュー
0 レビュー
0 レビュー
0 レビュー
概要
API® 500 Series EQ Plug-In Collection.
The world’s most accurate emulations of
API’s legendary EQs.

The API 500 Series EQ Plug-In Collection for UAD-2 hardware and Apollo interfaces faithfully captures the punch, low-frequency transparency, and ultra-tight imaging of API’s iconic 550A and 560 Series EQs. With unique filter shapes, complex band interactions, and musical filter amp distortions, the 550A and 560

Series EQs left an indelible stamp on legendary recordings of the ’60s and ’70s. Painstakingly modeled on pristine early-’70s units provided by Ross Hogarth and Capitol Studios, the API 500 Series EQ Collection gives you stunningly accurate, end-to-end modeling of these revered EQs.


Now You Can:
  • Track and mix with full-circuit emulations of API’s iconic 550A and 560 EQs
  • Harness API’s musical filter amp distortions and musical clipping behaviors
  • Use API’s proprietary “Proportional Q” for more precise control over your sources
  • Mix with artist presets from Ross Hogarth (Van Halen, Mötley Crüe), Darrell Thorp (Beck, Radiohead), and Vance Powell (Jack White, Kings of Leon)


550A Parametric EQ
550A Parametric EQ
Introduced in 1971, the 550A was the standard channel EQ module on API’s first consoles. Its three overlapping bands of parametric EQ, independent 50 Hz to 15 kHz band-pass filter, and individually selectable peaking or shelving modes make it the perfect tool for getting drums and guitars to stand out in the mix.

560 Graphic EQ
With ten bands of graphic EQ, the 560 EQ is ideal for shaping your mix with surgical precision. API’s proprietary “Proportional Q” intuitively widens bandwidth at lower boost/cut levels and narrows it at higher levels, giving you more musical control over precise bands of your mix.
560 Graphic EQ




$299.00



概要

主な機能

  • 不朽の名作、API500シリーズ、公認の優れたプラグインエミュレーション
    • API 550A ディスクリート、3バンドベル/シェルフ・パラメトリックイコライザー
    • API 560 ディスクリート、10バンド・グラフィックイコライザー
  • API2520オペアンプ、トランス、バンドインタラクション、内部クリッピングフィルターディストーションを含む回路全体を詳細にモデリング
  • Automated Processes社によってエンドース、ライセンスを受けて開発
  • Vance Powell、Ross Hogarth、Carl Glanville、Jeff Juliano、Eli Janney、Darrell Thorp等、著名なエンジニア、プロデューサーが作成したプリセットを収録
  • 正規代理店より販売されたUAD-2 DSP アクセラレーターカード 、またはApolloインターフェイスを必要とします。

すべての特徴とスペックを見る

API500シリーズの世界でもっとも正確なエミュレーション ― ギターやドラムのミックスに最適

APIの550A、560AシリーズのEQは、60年代、70年代の伝説となるレコーディングに足あとを残し、その人気はそれ以来数十年爆発的に増加しています。500シリーズのイノベイティブなモジュール設計は、現在では業界標準になっており、Saul WalkerのビンテージAPIのEQモジュールはあらゆるスタジオに切望される宝といえます。今日、Universal Audioは、決定的なAPI550Aや560Aのフィルターシェイプのキャラクター、複雑なバンドインタラクション、そして純正のハードウェアが提供する独自のフィルターアンプの歪みなど、忠実にキャプチャーしました。

APIの伝説といえる強力なパンチ、低域の透明度、タイトなイメージングなど、550Aと560Aの両方をプラグインにするためにUniversal Audioは、Ross HogarthとCapitol Studiosの1970年代初頭のユニットをそれらのハードウェアのキャラクターとフレーバーを丹念にモデリングしました。

特筆すべき点は、APIサウンドを作成するために、550Aと560EQプラグインの両方は、APIのカスタム2520オペアンプと出力トランスを驚くほど正確にモデリングしています。そのオンリーワンのフィルターによってタイトでパンチの効いたボトムエンドのクリッピング、シェイピングでUADのAPI500シリーズはギターやベース、ドラムをミックスするためには必須のツールです。

解説ビデオを見る

ヒストリー
API (Automated Processes, Inc.)は、Saul WalkerとLou Lindauerによって1968年に設立され、革新的なモジュラーアプローチによって機材製造の分野ですぐに知られた存在となりました。ユニークなコンソールとコンポーネント、特に2520オペアンプは、驚異的なヘッドルームとサウンドキャラクターによってプロフェッショナルに長い間重用されています。

1971年に導入された550Aは、API最初のコンソールのスタンダードチャンネルEQモジュールでした。その音質は、スギに伝説的な位置を確立し、550Aと560モジュールはすぐにカスタムデザインされたコンソールと、“ランチボックス”ラックに入れられオーディオプロフェッショナルの間で人気を得ました。このようなAPIプロダクトは、生産を開始してから数十年後の現在でも需要のあるユニットです。

550A パラメトリックEQ
550A は3つのデュアルギャング・ロータリースイッチで15ポイントのEQと±12dBのゲインをコントロールすることでできる3バンド・オーバーラッピング・パラメトリックEQです。HFとLFバンドは個別に選択可能なピーキング、またはシェルビング・モードに加え、独立して50Hzから15kHzのバンドパス・フィルターを備えています。これはドラムやギターをミックスで際だたせるためのパーフェクトな秘密兵器です。

560 グラフィックEQ
560は、10バンドのグラフィックEQを提供し、極めて精密な精度でミックスを行う上で理想的なツールとなります。APIの登録商標の“プロポーショナルEQ”は、直感的にローレベルのブースト/カットを行い、ハイのレベルを狭めます。そしてミックスの帯域をより音楽的にコントロールします。

聴く
$299.00

レビュー

レビュー

1 of 5
  • Eli Crews

    (Tape Op)

    “There’s definitely an intangible richness and thickening that happens to your sound when using these plug-ins…”

    Eli Janney

    (Jet, Ryan Adams, Wilco)

    “With the UAD 550A and 560 EQs at your disposal, you now have no excuse for bad sounding drums or vocals! [They’re] detailed and fat, with presence to die for.”

    Peter Katis

    (The National, Interpol, Tokyo Police Club)

    "The new UAD API 500 Series EQ Plug-in Collection is great. It’s more than just a cool graphic interface that tries to trick you into thinking you're hearing more than what's there.”

    Vance Powell

    (Jack White, The Dead Weather, The Raconteurs)

    Finally — a 550A EQ plug-in that actually sounds like the real thing.

    Computer Music Magazine

    "We have to say that the Waves equivalents pale into insignificance in the shadow of these vastly superior emulations."

  • Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    “With the UAD API 550A EQ, I am completely blown away how accurate the modeling of the EQ and 2520 line amp is. The depth, detail, and tone are so closely matched to the original.”

    Ross Hogarth

    (Van Halen, Ziggy Marley, Motley Crue)

    The new API 500 Series EQs are just slamming. The grit and punch are all there.

    Carl Glanville

    (U2, Billy Joel, Counting Crows)

    Both the UAD API 550A and 560 EQ plug-ins have precisely the sound I have come to expect from these classic EQs. Simple, humble, but oh, so effective!

    Jeff Juliano

    (John Mayer, Shinedown, Train)

    I've been a diehard API fan for 20 years. UA knocked this one out of the park. Twice.

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    “[When mixing in the box,] nothing allows me to shape the tone of certain instruments and have them sit in a mix as musically as the [UAD] API 560 EQ does.”

  • Vance Powell

    (Jack White, The Dead Weather, The Raconteurs)

    The API fix-it-all that actually fixes it all.

    The Glitch Mob

    The UAD API 500 Series EQ Collection has the best graphic EQ plug-in out there. Hands down, no contest.

    Ryan Hewitt

    (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

    The UAD 550A plug-in captures the dirt and aggressiveness of the original. The 560 is a god-send on drums – just like the hardware, but without the recall nightmares.

    Eric Persing

    Spectrasonics

    "I think I might have been one of the loudest voices screaming for API emulations on the UAD platform, because they are some of my most often used hardware EQs...I'm absolutely thrilled about the results.”

    Dean Coleman

    “After coming off the hardware, the [UAD API 500 Series EQ Plug-In Collection] feels just like home to me.”

  • Mark Needham

    (The Killers, Neon Trees, P!nk)

    “The [UAD] LA-2A and API Series plug-ins not only feel and sound like my real ones, they react the same when I push them hard, which is so cool.”

    Paul Hagar

    (Goo Goo Dolls, Jonas Brothers)

    “Some other emulations sound a bit harsh when pushed, but not the [UAD API 500 Series EQ plug-ins]. They still sound as musical as the real ones, even when pushed hard.”

    Jeff Balding

    (LeAnn Rimes, Faith Hill)

    “I love the variety in sonic choices with the [UAD LA-2A Collection.] The [UAD API 500 Series EQs] are the best API plug-ins I've heard.”

    Vaughan Merrick

    (Amy Winehouse, Jason Mraz)

    "The new [UAD API 500 Series EQ] plug-ins are great! Their open, clear sound is immediately apparent...These are a very welcome addition to the UA suite."

    Miles Walker

    (Rihanna, Katy Perry, Wiz Khalifa)

    “With these the new [UAD API 500 Series EQ] plug-ins, I've got all the great sound I love from the original 500 EQs, and not limited to only a few channels of it! Amazing model, down to the color it puts on even in bypass mode. I'm fully amazed.”

  • J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    “The [UAD] API 550A plug-in [is] what I reach for first when I want roundness, smooth, clear highs, and punchy mids.”

ユーザーの評価

  • 1 Star
  • 2 Star
  • 3 Star
  • 4 Star
  • 5 Star
平均評価 (144 レビュー)
    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Mid range mirth
    by P. King(Thursday 23 March, 2017)

    This has the mid range magic that I love about 550s. It's pretty darn close. The high end still doesn't quite have the indescribable magic of the vey early originals though. But it's the best sounding 550 plug on the market. (Kills the waves version) ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Great EQs
    by E. Vee(Saturday 25 February, 2017)

    I use the 560 on everything, it's easy to use, has plenty of bands, and sounds good. ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    So great....
    by D. Powell(Saturday 14 January, 2017)

    When API is the right thing, it is just right. I have had both these EQs as hardware units and the plug-ins capture the reason for using them, which is some combination of presence and thickness and focus with a bigness and warmth thrown in, somehow. Great on drums, guitars, things that need… ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Go to EQ!
    by H. Ómarsson(Wednesday 11 January, 2017)

    Works on anything. Very high quality eqs wether its high, low or mids, it's like working on an analog equipment. Job well done! ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Boom
    by M. Daley(Thursday 29 December, 2016)

    API all the way! ǶÁÂȪむ

$299.00

アーティスト
  • Tony Platt

    Legendary engineer/producer Tony Platt has tracked and mixed some of the most legendary albums ever recorded by Bob Marley, AC/DC, and more. 続きを読む

    Ken Lewis Crafts Hits for Fun, Kanye West

    Top acts call on Ken Lewis to turn their musical ideas into platinum hits. 続きを読む

$299.00

機能とスペック

特徴

  • 不朽の名作、API500シリーズ、公認の優れたプラグインエミュレーション
    • API 550A ディスクリート、3バンドベル/シェルフ・パラメトリックイコライザー
    • API 560 ディスクリート、10バンド・グラフィックイコライザー
  • API2520オペアンプ、トランス、バンドインタラクション、内部クリッピングフィルターディストーションを含む回路全体を詳細にモデリング
  • Automated Processes社によってエンドース、ライセンスを受けて開発
  • Vance Powell、Ross Hogarth、Carl Glanville、Jeff Juliano、Eli Janney、Darrell Thorp等、著名なエンジニア、プロデューサーが作成したプリセットを収録
  • 正規代理店より販売されたUAD-2 DSP アクセラレーターカード、またはApolloインターフェイスを必要とします。

UADのプラグイン同時起動可能数を確認

パラメーターのスペック

API 550A

  • ハイフリーケンシー(ベル/シェルフ)コンセントリック・スイッチ: 5, 7, 10, 12.5, 15 kHz;周波数ラベルが周波数サイクルボタンを提供
  • ハイフリーケンシー・ゲイン・コンセントリック・スイッチ: -12, -9, -6, 4, 2, 0, 2, 4, 6, 9, 12 dB
  • ミッドフリーケンシー(ベル)コンセントリック・スイッチ: .4, .8, 1.5, 3, 5 kHz;周波数ラベルが周波数サイクルボタンを提供
  • ミッドフリーケンシー・ゲイン・コンセントリック・スイッチ:-12, -9, -6, 4, 2, 0, 2, 4, 6, 9, 12 dB
  • ローフリーケンシー(ベル/シェルフ)コンセントリック・スイッチ:50, 100, 200, 300, 400 Hz;周波数ラベルが周波数サイクルボタンを提供
  • ローフリーケンシー・ゲイン・コンセントリック・スイッチ:-12, -9, -6, 4, 2, 0, 2, 4, 6, 9, 12 dB
  • バンドパスフィルター・スイッチ:すべてのシグナルに50Hz-15kHz のバンドパス・フィルターを適用
  • HF シェルフ・スイッチ:HFバンドをベルからシェルフに切替え
  • LF シェルフ・スイッチ:LFバンドをベルからシェルフに切替え
  • 出力ゲイン・ノブ: ∞ to +12 dB クリアなゲインを提供、“0”ラベルは、RTZ(0に戻る)ボタン機能を提供
  • EQ バイパス・ボタン:EQフィルターのオン/オフ、アンプモデリングとシステムフィルタリングはオンのまま
  • パワー・ボタン:すべてのDSPプロセッシングをオン/オフ

API 560

  • 周波数スライダー:±12 dB, 16 kHz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 8 kHz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 4 kHz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 2 kHz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 1 kHz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 500 Hz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 250 Hz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 125 Hz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 63 Hz
  • 周波数スライダー:±12 dB, 31 Hz
  • 出力ゲイン・ノブ: ∞ to +12 dB クリアなゲインを提供、“0”ラベルは、RTZ(0に戻る)ボタン機能を提供
  • EQ バイパス・ボタン:EQフィルターのオン/オフ、アンプモデリングとシステムフィルタリングはオンのまま
  • パワー・ボタン:すべてのDSPプロセッシングをオン/オフ
$299.00

マニュアル
 Hardware & Software Manuals
$299.00