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レビュー 735 レビュー

4.63 5つ星中

by D. Morgan (3/4/2017):

Yes i use this in thunderbolt...becarrefull with your neighbourgs ! Big Sound ! Read more

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概要
Apollo Firewire
ハイリゾリューション での音楽制作
の中にクラシック・アナログサウンドを実現
Apollo FireWire は、良いサウンド、フィーリング、アナログ・レコーディングのフローをどこででも音楽クリエイターに提供する、世界でもっとも人気のあるプロフェッショナル・オーディオインターフェイスの一つです。Mac Pro のタワーや、Windows 10 マシン等での動作に最適なこの目玉商品は、 18 x 24の FireWire 800 ポートを搭載したこのインターフェイスは、ゴールデンスタンダードとも言えるA/D-D/A 変換には、UA の50年にも及ぶ経験に基づいたアナログ設計を施されており、非の打ち所のないオーディオ・リゾリューションを持っています。
Apollo FireWire は、リアルタイム UAD プロセッシングとUnison™ テクノロジーによって、Neve、API、Universal Audio からの新しいマイクプリアンプ・エミュレーションを含むStuder、Manley、LexiconなどあらゆるUADプラグインを使用してほぼレイテンシーなくレコーディングすることができます。*

Apollo のラックマウント・インターフェイスを購入するとUAD-2 QUAD Satellite を無料でゲット!


主な特徴
  • 世界中の音楽制作のプロにとってスタンダードなA/D - D/A コンバーターを採用
  • オンボードUAD-2 QUAD コア DSP によってリアルタイムUAD プロセッシングが可能
  • 4 基のUnison 対応マイクプリアンプによってNeve、AP、Universal Audio*のプリアンプ・エミュレーションを使用してトラッキング可能
  • 18 x 24 FireWire インターフェイス(Mac / Windows 10 対応)
  • 2台のApolloをカスケードして 16 アナログI/O 、12 デジタル I/Oとして使用可能
  • UAD プラグイン・バンドル“Realtime Analog Classics Plus”を同梱
  • Thunderbolt 2 オプションカード装着でThunderbolt 対応にアップグレード(Mac)
  • 世界標準の UA アナログ・デザイン、優れたコンポーネント、プレミアム・ビルドクオリティ



24-bit/192 kHzのゴールデンスタンダード
サウンド・クオリティ

タワー型のMac Pro やWindows 10 マシンを使用しているスタジオで中心的な役割を果たせるよう設計された Apollo FireWire は、オーディオ・クオリティに妥協のないアプローチを提供します。UA ハードウェア開発数十年の蓄積を再構築し、クラスでもっとも低いTHD と最高のダイナミックレンジ、そして非常にハイリゾリューションのサウンドを提供します。Apollo FireWire は4基のプレミアム・マイクプリアンプとコンバーターは、驚異的な精度と奥行きのあるサウンドをレコーディング、トラッキング、オーバーダビング、ミックス、マスタリングに使用することができます。


トラッキング、ミキシング、マスタリングに
トラッキングリアルタイムUAD プラグイン・プロセッシングを。
Apollo FireWire は“ナチュラルな”サウンドで非常にオープンでクリアなサウンドですが、それをリアルタイム UAD プロセッシングを適用することでクラシックなアナログ・トーンによるカラーや広いレンジを提供することができます。非常にパワフルなオンボードQUAD プロセッサーを特徴とし、Apollo FireWire の DSP アクセラレーションによって、DAW のバッファー設定に関係なく、わずか0.2mSecのレイテンシーで、Ampex、Lexicon、Manley、Neve、Roland、SSL、Studer*などのクラシックなアナログ機材をエミュレーションしたサウンドでUAD パワードプラグインを使用したレコーディングを行うことができます。
Apollo FireWire は、 “Realtime Analog Classics Plus” スイートをバンドルしており、UA 610-B Tube Preamp & EQ、Raw Distortion、Softube Amp Rooms、legacy LA-2A、1176、Fairchild compressors、Pultec EQ 等のようなスタジオ標準の機材のプラグインをすぐに使用することができます。



Unison™ テクノロジーを搭載した4基のマイクプリアンプ
Apollo FireWire は4基のUnison 対応マイクプリアンプを搭載し、Neve、API、Universal Audio の様々なマイクプリアンプのサウンドを使用してトラッキング可能な多彩なプリアンプです。Apollo の画期的なUnison テクノロジーは、チューブやソリッドステート・マイクプリアンプのゲインステージや、インプットステージのスイート・スポット、コンポーネント・レベルでの挙動などを忠実に再現しています。
Unison™ を使用してトラッキング
エレガントなハードウェア・デザインとワークフロー

Unison の秘密は、Apollo のプリアンプとオンボード UAD-2プロセッシングの間でのハードウェアとソフトウェアのインテグレーションです。シンプルにチューブ、またはソリッドステート・プリアンプのプラグインを必要なマイク・インプットインサートしてください。そして、UA 610-B Tube Preamp プラグインや、Neve 1073、API 212L のような衝撃的なエミュレーションを通してリアルタイム・レコーディングを楽しんでください。
Apollo FireWire の1つの鍵となる特徴は“リアルな”機能だけではありません。より良い結果が得られるように、素早く、自然なワークフローを実現する多数のディティールです。独立したレベルコントロールのついたプリアンプとモニターレベル・ノブ、チャンネルセレクト、マイクのパッドやローカット、ファンタム電源、デュアル・ヘッドホンアウト等、一般的に使用頻度が高いと思われるコントロールはフロントパネルに位置しています。ギターや、ベースをHi-Z インプットに接続するとフロントパネルのスマートHi-Z インプットが検出し自動でインプットが切り替わります。Apollo のモニターアウトはデジタル的にアナログをコントロールしているので、ゲイン調整時でもオーディオのレゾリューションを失うことはありません。


*すべての商標は、それぞれの所有者と財産として認識されています。ここの UAD パワードプラグインは別売です。
ハード
Apolloレコーディングのために作られた
フロント&リアパネル

素早く、ダイレクトなアクセスを行うためにApollo インターフェイスは、もっとも一般的に使用されるレコーディングとモニタリング機能をフロントパネルの右側に配置しました。同様にリアパネルでは、典型的なプロダクション・スタジオで必要とされるすべてのハイクオリティ I/O を提供しています。

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ベーシック・セットアップ

下図はギターとボーカルを同時に録音するためのシンプルなセットアップ例です。

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キーポイント:
  • 2つのプリアンプチャンネルを使用(エレクトリックギターとマイク)
  • チャンネル2のMic/Lineスイッチを"Mic"に設定
  • モニターアウトプットとパワードモニター(もしくはアンプ+スピーカーシステム)を接続

 

典型的なセットアップ

下図は2人のミュージシャンを同時にレコーディングする場合に想定されるセットアップを例示します。 デジタルI/Oは使用していません。
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キーポイント
  • チャンネル3と4のMic/Lineスイッチを“Mic”に設定
  • それぞれのミュージシャンのヘッドホンに個別のミックスバスを出力します

 

UAD-2 Satellite を使用したアドバンス・セットアップ

下図は全アンサンブルを録音するために想定される、より複雑なセットアップを例示します。アナログおよびデジタルI/Oを使用します。

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キーポイント:
  • チャンネル3と4のMic/Lineスイッチを“Mic”に設定
  • 4-710Dからの4つの追加マイクプリアンプをApolloのADAT端子経由でルーティング
  • UAD-2 SatelliteをFireWire経由で接続し、UADプロセッシングパワーを強化
  • Apolloをマスタークロックデバイスとして使用、4-710Dのクロックソースをエクスターナルに設定し、ターミネーションスイッチを有効にします

ソフト
Realtime Analog Classics Plus バンドル

 

Realtime Analog Classics Plus プラグイン・バンドルでは、Fairchild 670 Legacy のような伝説的コンプレッサーやPultec EQP-1A Legacy のようなEQ だけでなく、優れたギターベース・アンプエミュレーションのSoftube やUA の象徴と言える 610-B Tube Preamp & EQ プラグインを使用することができます。
UA 610-B Tube Preamp & EQ
610-B Tube Preamp & EQ プラグインは、Duke Ellington から Coldplay まで多くのアーティストがトラッキング時に求めた伝説的なハードウェアユニットのアナログらしい暖かさを加える事ができます。チューブアンプ、トランス、ノンリニアリティ、ディティールやサチュレーショなどすべてのシグナルパス全体をエミュレートしている610-B Tube Preamp & EQ プラグインによって注入することができます。また、リアンプ、トラッキング時に610-B のクラシックなアナログ・ゲインステージや、インプット・ステージのスイート・スポット、コンポーネント・レベルでの挙動などを忠実に再現したUniversal Audio の画期的なUnison™テクノロジーを体感することができます。

Raw Distortion プラグイン
80年代初頭のビンテージ Pro Co Rat をモデリング、Raw Distortion プラグインは、伝説的なストンプボックスの荒々しいサウンドを提供します。そして、Unison™ テクノロジーにより、Apollo Twin、DUO、QUAD でゲインステージやクリップポイントなど、の回路の相互作用等オリジナルのハードウェアと同様のレスポンスが得られます。

Softube Amp Room Essentials
Amp Room Half-Stack と Bass Amp Room 8x10 の2台を収録したプラグインです。Amp Room Essentials は、あらゆるジャンルのギター&ベースサウンドを与えます。ビンテージのブリティッシュ・ハーフスタックを基に、Amp Room Half-Stack は、慣れ親しんだ分厚いディストーションサウンドを提供し、Bass Amp Room 8x10 では、パワフルなトーンと、DIからのサウンドをブレンドすることができます。両方のプラグインは、リアルタイム・レコーディング時、リアンプ時のどちらでもトーンを調整するためにマイクの位置を調整することができます。
Fairchild 670 (Legacy)
Fairchild 670 (Legacy)
世界でもっとも愛されたコンプレッサー Fairchild 670 tube limiter は、トラックに紛れも無いチューブの暖かさとキャラクターをミックスします。リードボーカルに繊細なコンプレッション、そしてギター、ベース、ドラム・バスなどに、独特なテクスチャーを加えたい場合、Fairchild 670 プラグインを使用してそれらすべてを持つクラシックな輝きを加えます。
UA Precision Enhancer Hz
Precision Enhancer Hz プラグインのダイヤルを巧妙にダイヤルしてローエンドをコントロール。Precision Enhancer Hz は最小限の調整で最大の効果を得ることができ、ドラムサンプルや、シンセベースに太さを加え、小さいスピーカーでもトラックのローエンドがしっかり聴こえるように調整します。

1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
世界でもっとも定評のあるコンプレッサーのクラシックで超高速なFETコンプレッションを与えます。1176は、パンチやプレゼンス、キャラクターだけでなく、ドラム、ボーカル、ギターやベースに代名詞とも言えるディストーション倍音を加えます。1176SE とそれ以降の LN バージョンは、Led Zeppelin、the White Stripes、Red Hot Chili Peppersなど、数えきれないアルバムのレコーディングで使用されています。
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Universal Audio のPultec Pro Legacy プラグインは、1つのプラグインにPultec MEQ-5 Midrange Equalizer 、Pultec EQP-1A Program Equalizer の2台ハードウェア EQ を組み合わせたものです。MEQ-5 EQ セクションは、オリジナルのハードウェアと同様に滑らかにミッドレンジをブースト/カットし、EQP-1A は、バイパスで合った倍でもトラックやミックス全体にアナログらしい暖かさを加えます。
Teletronix LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
穏やかな、プログラム依存のオプティカル・コンプレッションと入念に設計されたチューブアンプによるLA-2A は、世界中のプロフェッショナル・エンジニアの愛用機です。驚くほど使いやすいピークリダクションとゲインコントロールはボーカル、ベース、ドラムを始めとする様々なソースに理想的なオプティカル・コンプレッションサウンドを提供します。
Precision Mix Rack コレクション
Precision Channel Strip、Precision Reflection Engine、Precision Delay ModulationプラグインをフィーチャリングしたPrecision Mix Rackコレクションには、4個の現代的でハイファイな録音・ミックス専用プラグインが同梱されています。パワフルかつ直観的なPrecision Mix Rackコレクションは、初心者から経験豊かな技術者にとっても、とても便利なツール・セットを搭載しています。
RealVerb Pro
RealVerb Pro は我々自身のアルゴリズムに基づいたフレキシブルでナチュラルなリバーブです。RealVerb Pro は、部屋を設計するようにシンプルに部屋の大/小、暗い/明るいなど、我々のトレードマークとも言える歪みのない、滑らかなディフュージョンとウルトラ・ロングテールのリバーブを与えます。

 


FAQ
Apollo FireWire.
ベーシック&FAQ
なぜ、いくつかの競合の中からApollo オーディオインターフェイスを選択する必要があるのですか?

すべてのApollo インターフェイスは、モニターやトラッキング時に DAW のI/O バッファーサイズに関係なく認識できない(0.2ms)レイテンシーでUAD プラグインを使用できます。これは、他のオーディオインターフェイスではこの重要な利点をパフォーマーに提供することはできません。

Apollo FireWire と Apollo 8 のどちらを購入するべきでしょうか?

Apollo FireWire は、Thunderbolt ポートを持たないMac システムや、Windows 10 システムで使用することができます。Console アプリケーションを使用してApollo 8 の機能と同様にアナログとデジタルの I/O リアルタイム UAD プロセッシングを使用することができます。

Apollo 8 と前のApolloを組み合わせて使用することはできますか?

はい、可能です。すべてのThunderbolt を搭載した Apollo は、拡張スタジオ・セットアップを作成するために最大で4台のThunderbolt Apolloと、合計で6台の UAD-2 デバイスをスタジオの成長に合わせてI/O やDSP を追加することができます。

Apollo をPro Tools で使用することはできますか?

はい、可能です。 Apollo は、Avid Pro Tools のバージョン 10、11、12と互換性があります。Apollo 8 のFlex ドライバー機能を使用すると、Pro Tools 内で使用できる32 チャンネルを任意の I/O で使用するためにルーティングし直したり選択することができます。

Console とは何ですか?

Console は、リアルタイムUAD プロセッシングとApollo の機能のリモートコントロールを可能にするソフトウェア・アプリケーションです。Console リコールプラグイン(VST/AU/RTAS/AAX64)は、すべてのApollo の設定をセッションがロードされるためにDAW セッション内に完全なConsole のセッティングを保存します。

Apollo FireWire をThunderbolt 1 ポートに接続することはできますか?

はい、可能です。Apollo FireWire は、Thunderbolt 1 と Thunderbolt 2 ポートに互換性があります。

Apollo FireWireのシステム要件を教えてください。

システム要件は、 こちらを参照してください。


レビュー

レビュー

1 of 19
  • Dave Gale

    Absolute Music Solutions

    "I just can’t recommend Universal Audio Apollo series highly enough. Their staggeringly good quality conversion, coupled with build quality to put other companies to shame, is refreshing. And the plug-ins! Oh, the plug-ins!"

    Mick Guzauski

    (Daft Punk, Mariah Carey, Eric Clapton)

    The Apollo has some of the better preamps I've ever heard – lots of headroom, quiet at high-gains, and the converters are really sweet sounding.

    Hugh Robjohns

    (Sound on Sound)

    “…The Apollo is a very attractive proposition with no direct competition. It was well worth the wait…”

    Fab Dupont

    (Shakira, Santigold, Jennifer Lopez)

    I knew about the ingredients of Apollo, but this is truly a special dish. The Apollo just set a new standard of excellence for audio interfaces, in terms of both its sound and its feature set.

    The Glitch Mob

    The Apollo is the best I/O we've ever used, and we've tried them all. It has an incredibly clean, transparent, and accurate sound.

  • Grieves

    “The Apollo is a powerhouse and a game changer for my studio."

    Justin Niebank

    (Taylor Swift, Keith Urban, Rascal Flatts)

    "The build on [the Apollo] construction-wise is unbelievable. It's head and shoulders above all the other interfaces that I've used in the price range, or even more expensive."

    Eli Janney

    (Jet, Ryan Adams, Wilco)

    "[The Apollo] is one of my favorite pieces of gear that's come out in the past few years really. Now you have, in this one unit, so many features that people normally would have to buy multiple units for."

    Neal Cappelino

    (Alison Krauss, Brad Paisley, Joan Osborne)

    "The idea that I can bring [the Apollo] with me and always have reliable mix platform is important to me."

    Buddy Miller

    (Robert Plant, Emmylou Harris, ABC's "Nashville")

    "[The Apollo] sounds great and the low latency is a big deal. I like being able to record through the UA plug-ins because they sound like the hardware.”

  • Joey Waronker

    (Atoms for Peace, Beck, Other Lives)

    The Apollo's ability to do low latency – I mean that's the whole ballgame right there.

    Michael Romanowski

    (Jacqui Naylor, Third Eye Blind, Pat Monohan)

    "I know that all the hardware, the mic pres, and the converters that back [the Apollo] up are top quality and I can count on the sound. I know what I'm getting and I can appreciate that a lot."

    Ariel Rechtshaid

    (Vampire Weekend, Usher, Plain White T's)

    "[The Apollo] allows me to record anywhere and get the funky analog sound that I love from traditional studios, in far less traditional locations."

    Pro Audio Review

    “Apollo is, by all accounts, elite analog hardware wrapped around UA’s beloved UAD Powered Plug-ins.”

    Darwin Grosse

    (Recording Magazine)

    “I can’t imagine anyone not finding the Apollo a great upgrade to an existing system. It’s solid, flexible, and sounds great regardless of the source material….Universal Audio gets an “A” grade in my book, and the Apollo is an easy recommendation.”

  • Ronnie Vanucci

    The Killers

    "The UAD plug-ins allow us [The Killers] to get into the wheelhouse of the sounds of yesteryear. It's another instrument in the band these days."

    Jim James

    My Morning Jacket

    "The UAD Powered Plug-ins collection is such a great tool kit. So many tools under one roof and all at your fingertips in a fraction of a second."

    DJ Richard Devine

    “I am totally blown away by the Apollo. Its stunning sound quality and the way you can use the UAD plug-ins in real-time is pure genius. It’s going to be the centerpiece of my new studio.”

    Craig Anderton

    Electronic Musician

    "…With seriously excellent build quality and sound quality, and it’s no wonder that Apollo has gotten so much attention from the cognoscenti.”

    Gareth Jones

    (Depeche Mode, Erasure, Grizzly Bear)

    "Along with the Apollo Interface, the Sonnox Oxford EQ allows me to do valuable sound sculpting when tracking. Thanks for another great tool."

  • Mark Cousins

    (Music Tech UK)

    “…The Apollo is easily the most inspiring audio interface we’ve ever used…”

    Greg Walker

    Audio Technology Magazine

    “The Apollo is a great standalone recording solution that gets high marks for its preamps, converters and groundbreaking combination of input Console and UAD-2 plug-in software."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Faith Evans)

    “The UAD-2 is the 21st century musician's best friend."

    Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    With the incredible quality and tonality of the plug-ins, the UAD-2 has become a first response tool in my everyday recording and mixing.

    Peter Kirn

    Create Digital Music

    "It’s difficult to describe UA’s plug-ins until you’ve tried them. It’s a bit like having chocolate sauce at your disposal, sonically speaking."

  • Garrett Haines

    (Tape Op Magazine)

    "Universal Audio’s achievements in capturing the sonics of equalization, transformers, and control interaction need to be recognized. This goes beyond software models; they’re getting to the heart of the gear."

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "The family of effects that I have with my UAD-2 is incomparable with any other when it comes to working in the box yet having an 'out of boxy experience'."

    Jose Cancela & Amy Marie Beauchamp

    (HBO Sports, NFL, NBA)

    “The UAD-2 has time and time again given sterile samples warmth, depth and brilliance."

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "The flexibility is priceless and has won me over on UAD for life. Thanks for making a great product!"

    Jono Buchanan

    Future Music (UK)

    "The accuracy & quality of [UA's] recent additions [shows] their recreations of classic hardware are only improving."

  • Greg Parkin

    (Capitol Studios & Mastering)

    “It is fitting that UA continues to provide a platform for our engineers to innovate."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    “I like to use the UAD plug-ins to their extremes and push them to get the crazy sound I use to set my productions apart."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Jill Scott, Estelle)

    UAD is my new secret weapon in the studio. I get everything to sound the way I always wanted, way before the mixing.

    Ivan Barias

    (Keyshia Cole, 2Pac)

    "Before UAD life in the studio was like television before HD. Everything sounds incredibly detailed now."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "This [UAD-2] is a 'game changer' for me ... The sound, responsiveness, and detail [of the plug-ins] are great!"

  • Nathaniel Kunkel

    (Lyle Lovett, Nirvana)

    "With the UAD-2, UA has provided something that I have been missing from my plugs for a long time: inspiration."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "I was never into mixing completely in the box until I started using UAD cards ... I'm loving it more and more."

    Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "[I use] the Fairchild Compressor, Neve 1081, Neve 1073, LA-2A and the 1176 Compressor. They all give you something different."

    Jim Dalrymple

    (Macworld)

    "While there are a lot of plug-in choices [on the market], I have found none better than Universal Audio."

    Eli Janney

    (Wilco, Wheat)

    "I’m heavily into the [UAD-2] cards. They just sound really, really good ... the new cards give you a lot of horsepower."

  • Vance Powell

    (The Raconteurs, Jars of Clay)

    UAD-2 is the first plug-in set that replaces hardware I own – that's a big deal.

    John Baccigaluppi

    (TapeOp Magazine)

    "[With the UAD-2] ... everything worked perfectly with the sonic quality we’ve come to expect from the UAD series."

    Charlie Clouser

    (NIN, "Saw" Soundtracks)

    "The UAD-2 provides so much DSP that I can really lay the plug-ins on thick without giving it a second thought"

    David Grissom

    (Mellencamp, Buddy Guy)

    "The UAD-2 plug-ins have become the backbone of my mixes ... I've been able to eliminate my console altogether."

    Elliot Mazer

    (Neil Young)

    "I can mix anyplace with my UAD-2 SOLO/Laptop. I get to use the same UAD plug-ins on my portable that I use on my big MacPro."

  • Frank Filipetti

    (James Taylor, Rod Stewart)

    “I wish more companies paid attention to what you guys are doing at UA ... it's right on the money."

    Frank Filipetti

    (Carly Simon)

    "I go to my UAD plug-ins just as naturally as I do any hardware ... UAD is now an essential part of my mixing arsenal"

    Frank Filipetti

    (Carly Simon, Korn)

    "I don't need anything else to mix with, other than the UAD plug-ins. Everything else I use is hardware."

    Gavin Monaghan

    (The Twang)

    "I'd never even think of tackling a session without UAD plug-ins."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    "I can surely say that working with the UAD family of plug-ins has greatly increased the sound of my projects"

  • Nathaniel Kunkel

    (Sting)

    "I use my UAD cards every time I mix ... the quality of the plug-ins make mixing 'in the box' not only easier, but really fun."

    Nathaniel Kunkel

    (James Taylor, Lyle Lovett)

    "The thing that I feel no one's really talking about is that this [the UAD-2] is a paradigm shift."

    Rik Simpson

    (Coldplay, Portishead, Jay Z)

    The sound of the UAD software is the closest thing in analog modeling – it actually sounds like the real gear.

    Stuart Price

    (The Killers)

    "You judge [the UAD-2] by how many people you recommend it to, and everyone I have worked with has now gone and got one."

    Ulrich Wild

    (Pantera)

    "The new UAD-2 cards are extremely powerful ... I completely abandoned analog gear for mixing and I rely heavily on this system"

  • Ryan West

    (Eminem, Kanye West, Kid Cudi)

    I'm not sure what mathematical voodoo they do over there at UA, but I like it and I won't mix without it.

    Grieves

    “Universal Audio has redefined how I look at my sessions. With easy access to emulations of some of the most classic gear of all time –– there is no tone or feel that I can't achieve.“

    Mark Cousins

    (Music Tech UK)

    …A completely integrated solution for recording and mixing powered by some of the best plug-ins money can buy.”

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "As an analog junkie and an audiofile, this [UAD-2] is the best of both worlds for me."

    Ryan Hewitt

    (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

    Now I have UAD on everything, and I'm using the EMT 140 and the EMT 250 as effects – It's so much easier.

  • Neil Mclellan

    (TapeOp)

    "I've recommended the UAD platform to all of my friends, and once they heard it, there was no looking back."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "The sound of these [UAD Powered Plug-Ins] will definitely change the way I approach mixing in the computer."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "UA has given their UAD-2 platform extra appeal with yet more accurate recreations of classic studio hardware ..."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "[Cooper Time Cube, EMT 250, or FATSO] ... for the real vintage character, I don't think UA have any rivals at the moment."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "When I finally decided to try the UAD platform, I was immediately floored by the realism. These things sounded amazing."

  • Ed MacFarlane

    (Friendly Fires)

    "[I use] the 6176 as my preamp & compressor, and I've been using the UAD plug-ins once the track's in the computer."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "Way to go, Universal Audio! Thanks for helping me achieve the sounds in the box that I really want to hear."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "I decided to sell my hardware SPL TD4, and my vintage dbx 160 rack, because the UAD became my go-to choice. Bravo to UA"

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "UAD plug-ins are my new benchmark for how processors should sound, look, and function.”

    JR Hutson

    (Jill Scott, Musiq Soulchild)

    "[Once] I got the UAD Powered Plug-Ins, I can get things so much closer to what they're supposed to sound like."

  • Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "I find that the UA plug-ins allow me to control that [dynamic] range of frequencies better than anything else."

    Justin Niebank

    (Keith Urban, Rascal Flatts)

    “[W]hen you came out with the UAD-2, I jumped on that, even before the software came out. I adore it.”

    Frederick Norén

    (Sound on Sound)

    "[For DSP-based systems]...the UAD2 platform is a good alternative, with great-sounding, humanely priced plug-ins."

    Roy Davis Jr.

    "A mix is not complete without UAD Powered Plug-Ins on it!!!"

    Eli Crews

    (Electronic Musician)

    "With the UAD-2, Universal Audio has made one of the most attractive plug-in families even harder to live without."

  • Cian Ciaran

    (Super Furry Animals)

    "[With the UAD-2] It's like having the right tools to do the right job ... Because you know all the gear's quality."

    Jason Blum

    (Remix Magazine)

    "The only thing better than UAD plug-ins is more of them."

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "The UAD concept [is] the 21st century equivalent of a rack of special-purpose processors ... maybe even an entire mixer."

    Craig Anderton

    (Keyboard)

    "The UAD-2 is much more powerful than the original ... the UAD concept is no longer to just replace a few cool pieces of gear"

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "Universal Audio are a force to be reckoned with in terms of the quality of their audio processing"

  • Paul Vnuk, Jr.

    (Recording Magazine)

    "The UAD-2 ... is a huge improvement over everything that made the UAD-1 the leader in its class."

    Mike Senior

    (Sound On Sound)

    "UAD-2 is an enormous leap forward from the UAD-1"

    Barry Rudolph

    (Mix Magazine)

    "The UAD-2 breaks all the UAD-1's limitations ... it's a dream come true for all DAW users.”

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "It's the strikingly realistic, and musical, emulations of vintage (and not so vintage) gear [that hooks people on the UAD-2]."

    Rob James

    (Resolution Magazine)

    "[UAD Powered Plug-Ins] have more character than many native or TDM plug-ins, while being a great deal more affordable."

  • Future Publishing

    (MusicRadar.com)

    "Offering several times the power of the UAD-1, this powered plug-in system is very impressive."

    Andy Hong

    (TapeOp)

    "I'd have to say that the UAD plug-ins blow similar TDM plug-ins out of the water"

    Jono Buchanan

    (Future Music UK)

    "It's now possible to turn your DAW into a full Neve console, for a fraction of the cost of a real desk."

    David Riggs

    "There is a God and he uses the UAD plugins. The best set of plug-ins anywhere. Period."

    Carmen Rizzo

    "I make a living with the UA plug-ins, because I use them every single day on every session."

  • Geoff Sanoff

    (Pro Sound News)

    "I keep saying to people that plug-ins are only going to get better, and UAD keeps proving me right."

    Matt Boudreau

    (Keith Urban)

    "The bottom line is, it's got so much more power ... it allowed me to use whatever plug-in I wanted, whenever I wanted"

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "With the UAD-2 , you put it on and it sounds like a Fairchild. It makes it so much easier to get what you're looking for."

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "The UAD-2 gives access to some of the best-sounding analogue emulation plug-ins available ... a mouth-watering prospect."

ユーザーの評価

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平均評価 (735 レビュー)
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    HOME STUDIO
    by D. Morgan(Saturday 4 March, 2017)

    Yes i use this in thunderbolt...becarrefull with your neighbourgs ! Big Sound ! ǶÁÂȪむ

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    Apollo Firewire
    by K. Follese(Tuesday 14 February, 2017)

    I thought about this for a long time and should have done it long ago. I use Pro tools and Logic X. PT for vox and Logic for the rest. I really got tired of Core audio, paying for HD upgrades in PT and I really wanted the UA plugs. Now I have it all. Easy switching between the two DAWS, I… ǶÁÂȪむ

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    Perfect machine
    by K. CHARILAOU(Saturday 4 February, 2017)

    Perfect sound, excellent converters! ǶÁÂȪむ

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    Very well built and awesome plug-ins.
    by G. Garcia(Wednesday 25 January, 2017)

    I had a Steinberg interface that did a fine job, but when I got the Apollo I noticed a huge difference in my mix and tracking. This interface is the real deal for someone that really appreciates that old analog recording system. It has all you need for your mixing. Not to mention that… ǶÁÂȪむ

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    Apollo Firewire review from Austin TX!
    by G. Giacona(Monday 23 January, 2017)

    I just received my Apollo Firewire and am using it with Digital Performer 9 and Logic Pro X. I previously used MOTU hardware, HD192 and 1296 in conjunction with the proprietary MOTU PCIe-424 card. This setup has treated me well for 15 years, but I wanted to experience the power and quality… ǶÁÂȪむ


機能とスペック
Apollo FireWire 機能とスペック
オーディオインターフェイス
  • 最大サンプルレート 192 kHz / 24 ビット・ワードレングス
  • 18 x 24 同時入出力チャンネル:
    • 8チャンネルのアナログ - デジタル変換:マイク、ライン、ハイインピーダンス入力
  • 14 チャンネル・D-A コンバージョン:
    • モノ・ラインアウト:8
    • ステレオ・モニターアウト
    • ヘッドホンアウト:2
  • 10 チャンネル・デジタルI/O:
    • 8チャンネル ADAT オプティカルI/O と高サンプルレート用の S/MUX
    • 2チャンネル・コアキシャルS/PDIF I/O (サンプルレート変換対応)
    • 2基のFireWire 800 ポート(他のFireWire デバイスとのデイジーチェイン可能)
  • 32-ビットと64-ビットのデバイスドライバー
マイクプリアンプ
  • 4基の高解像度、超透明なアナログ・プリアンプをデジタル・コントロール
  • フロントパネルとソフトウェアですべてのプリアンプ・パラメーターをコントロール
  • ローカット・フィルター、48V ファンタム電源、パッド、位相反転、ステレオリンクの切替可能
モニタリング
  • ステレオ・モニターアウト(8ラインアウトとは別に)
  • デジタル・コントロールされたアナログ・モニターアウトは、高い忠実度を維持
  • フロントパネル・コントロールによるモニターレベルの調整とミュート
  • 独立したミックスバスを持つ2基のヘッドホン・アウト
  • ヘッドホン・アウト用の独立したフロントパネル・ボリュームコントロール
  • モニターバス・レベルを表示するフロントパネルのプリフェーダー・メーター
  • S/PDIF アウトは、モニターアウトをミラーリング可能
オンボード UAD-2 プロセッシング
  • DUOとQUADモデルは、2基または4基のSHARC®プロセッサを搭載
  • Console アプリケーションを介してすべてのアナログ、デジタル・インプットにリアルタイム UAD プロセッシングを適用可能
  • DAW 使用時に他の UAD-2製品を使用した場合、同じ機能を再現
  • 他の UAD-2 デバイスと組み合わせてDSP 数を増加させることが可能
  • UAD パワードプラグインの“Realtime Analog Classics Plus”バンドルを同梱
  • 完全なUAD パワードプラグイン・ライブラリーがオンラインで入手可能
ソフトウェア
  • Console アプリケーション:
    • リアルタイム UAD パワードプラグインでのプロセッシング
    • リアルタイム・モニタリング&トラッキングのためのDSP ミキサー
    • Apollo の機能をリモートコントロール
  • Console リコール・プラグイン:
    • Apollo の設定を簡単に DAW セッションに保存しリコールします。
    • DAW のプラグインからConsole のモニターコントロールへのアクセスが簡単に可能
    • VST、RTAS、AAX 64、Audio Units プラグイン・フォーマットに対応
  • UAD Meter & Control Panel アプリケーション:
    • UAD-2 とパワードプラグインの設定、及びモニターシステムの使用状況をコントロールします。

 

システム必要条件

FireWire Systems

UAD Powered Plug-Ins version 8.7.0

  • (Win) Windows 7, 8.1, or 10 (64-Bit Editions)
  • (Mac) OS X 10.9 Mavericks, 10.10 Yosemite, 10.11 El Capitan, or 10.12 Sierra
  • Available FireWire 800 port*
  • 6 gigabytes available storage
  • Internet connection to download software and authorize UAD plug-ins
  • Compatible VST, Audio Units, RTAS, or AAX 64 plug-in host DAW software

*On Windows systems, a qualified PCIe-to-FireWire adapter card is required.
Visit the product compatibility page for details: Apollo FireWire | UAD-2 Satellite FireWire

 

Thunderbolt Systems

UAD Powered Plug-Ins Version 9.0

macOS:

  • Apple Mac computer with available Thunderbolt port
  • (Mac) OS X 10.9 Mavericks, 10.10 Yosemite, 10.11 El Capitan, or 10.12 Sierra

Windows:

  • PC computer with built-in Thunderbolt 3 via USB-C port
  • Windows 10 w/Anniversary Update (64-Bit Edition)
  • Qualified Thunderbolt 3 to Thunderbolt adapter (sold separately)

All:

  • Thunderbolt cable (sold separately)
  • 6 gigabytes available storage
  • Internet connection to download software and authorize UAD plug-ins
  • Compatible VST, Audio Units, RTAS, or AAX 64 plug-in host DAW software
  • Quad Core i7 or better processor recommended
  • For additional compatibility information, visit help.uaudio.com

 

スペック

注: すべてのスペックは、特に明記しない限り、一般的なパフォーマンスです。そして、以下の状況下でテストされています。:、48kHz内部サンプルレート、24ビット・サンプルデプス、20kHz測定バンドワイズ、バランスアウト。詳細については、Apollo ハードウェア・マニュアル を参照してください。

システム
  • I/O コンプリーメント
    • マイク・インプット 4
    • ハイ・インピーダンス(Hi-Z) インストゥルメント・インプット 2
    • アナログ・ラインインプット 8
    • アナログ・ラインアウトプット 8
    • アナログ・モニターアウト 2(ステレオペア)
    • ヘッドホン・アウト 2 ステレオ
    • ADAT S/MUX対応のデュアル I/O ポートを介して最大8チャンネル
    • S/PDIF 1ステレオ・インプット、1ステレオ・アウトプット
    • FireWire 800 (IEEE 1394b) デュアルポート
    • Thunderbolt (要オプションカード) デュアルポート
    • ワードクロック 1 アウトプット、1 インプット
  • A/D – D/A 変換
    • 対応しているサンプルレート (kHz) 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192
    • ビットデプス 24
    • 同時A/D コンバージョン 8 チャンネル
    • 同時D/A コンバージョン 14 チャンネル
    • アナログ信号経路におけるレイテンシー1.1 msec (サンプルレート96 kHz 時)
    • 最 大4つのUADプラグインをConsole上で起動した際のアナログ信号経路におけるレイテンシー 1.1 msec (サンプルレート96 kHz 時)
アナログI/O
  • マイク・インプット 1 – 4
    • ジャックタイプXLR メス
    • ファンタム電源 +48V, Switchable
    • ダイナミックレンジ 118 dB (A–weighting)
    • S/N 比 118 dB (A–weighting)
    • THD+N –110 dB
  • Hi–Z インプット
    • ジャックタイプ¼” オス(Mono TS plug required)
    • ダイナミックレンジ 117 dB (A–weighting)
    • S/N 比 117 dB (A–weighting)
    • THD+N –103 dB
  • ラインインプット1 – 4
    • ジャックタイプ ¼”Male TRS Balanced
    • ダイナミックレンジ 117 dB (A–weighting)
    • S/N 比 117 dB (A–weighting)
    • THD+N –107 dB
  • ラインインプット 5 – 8
    • ジャックタイプ ¼” オス TRS Balanced
    • ダイナミックレンジ 117 dB (A–weighting)
    • S/N 比 117 dB (A–weighting)
    • THD+N –107 d
  • ラインアウト 1 – 8
    • ジャックタイプe ¼” オス TRS Balanced
    • ダイナミックレンジ 118 dB (A–weighting)
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz, ±0.1 dB
    • S/N 比 118 dB (A–weighting)
    • THD+N –106 dB
  • モニターアウト 1 – 2
    • ジャックタイプ ¼” オス TRS Balanced
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz, ±0.1 dB
    • ダイナミックレンジ 115 dB (A–weighting)
    • S/N 比 114 dB (A–weighting)
    • THD+N –103 dB
  • ステレオヘッドホン・アウト 1 – 2
    • コネクタータイプ ¼” メス TRS ステレオ
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz, ±0.1 dB
デジタル I/O
  • S/PDIF
    • コネクタータイプ メス Phono (RCA)
    • フォーマット IEC958
  • ADAT
    • コネクタータイプ(ADATと共有) Optical TOSLINK JIS F05
    • フォーマット ADAT Digital Lightpipe with S/MUX
    • チャンネルアサイン@ 44.1 kHz, 48 kHz Port 1 = Channels 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (ミラード)
    • チャンネルアサイン @ 88.2 kHz, 96 kHz Port 1 = Channels 1 – 4, Port 2 = Channels 5 – 8
    • チャンネルアサイン @ 176.4 kHz, 192 kHz Port 1 = Channels 1 – 2, Port 2 = Channels 3 – 4
  • ワードクロック
    • コネクタータイプ BNC
    • コックレンジ ±0.5% of any supported sample rate
    • ワードクロック・インプットターミネーション 75 Ohms、 switchable
  • シンクソース
    • インターナル、ワードクロック、S/PDIF、ADAT
電源部
  • パワーサプライExternal AC to DC Power Supply Brick, Internal DC to DC Power Supply
  • AC Connector Type IEC Male
  • AC Requirements 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz
  • DC Connector Type XLR 4-Pin Locking Male (Neutrik P/N NC4MDM3-H)
  • DC Requirements 12 VDC, ±5%
  • Maximum Power Consumption 6.5 amperes
メカニカル
  • 寸法
    • 横幅 19インチ
    • 高さ 1.75インチ(1U ラックサイズ)
    • 奥行き(シャーシーのみ) 12.125インチ
    • 奥行き(ノブ、ジャック等の突起物含) 13.5インチ
    • 外箱の大きさ(W x D x H) 24インチ x 17インチ x 8インチ
  • 重量
    • 発送時の重量(外箱、アクセサリーを含む) 18 パウンド
    • 重量(ユニット自体) 9.1 パウンド


マニュアル

Apollo Hardware Manual

Apollo Software Manual (FireWire)

 Hardware & Software Manuals