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レビュー 679 レビュー

4.73 5つ星中

by K. Gorski (1/16/2017):

Little package, big sound. In every way. I already had the Apollo so I knew what I had… Read more

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概要
Apollo Twin. 伝統のアナログサウンドとハイリゾリューション・デスクトップ・ミュージックプロダクション
Apollo Twinは、クラスをリードするリゾリューションとリアルタイムUADプロセッシングを搭載して、デスクトップ・ミュジックプロダクションに新しいスタンダードを作りました。この 2x6 Mac用 Thunderbolt インターフェイスを使用すると、最先端の機能とクラシックアナログ・トーンを巧みに結合させ、UADパワードプラグインをほぼゼロのレイテンシーでレコーディングすることができます。

主な機能
  • 世界トップクラスの24-bit/192 kHz オーディオ変換
  • リアルタイムUAD プロセッシング ― ビンテージ・コンプレッサー、EQ、テープマシンやギターアンプ・プラグインを使用し、ほぼセロ・レイテンシーでレコーディング可能*
  • 新開発のUnison™ テクノロジーによるクラシック・マイクプリアンプの魅力的なモデリング**
  • UAD-2 SOLO または UAD-2 DUO DSP オンボードプロセッサーのどちらかを使用可能
  • “Realtime Analog Classics”UAD プラグイン・バンドルを同梱
  • 最新のMacintoshで使用可能な超高速PCIスピードのThunderbolt 接続
  • 2 プレミアム・マイク/ラインプリアンプ;2ラインアウト;フロントパネルにはHi-Zインストゥルメントインプットとヘッドフォンアウト
  • すべてのリスニングレベルの完璧なソリューションとしてデジタルコントロールされたアナログ・モニターアウト
  • 妥協のないアナログ設計、優れたコンポーネント、製品全体をプレミアムクオリティで構築

衝撃的な24/192 kHz オーディオ変換によるレコーディングとミックス
デスクトップインターフェイス中、最高のダイナミクスとローノイズを実現するApollo Twin は、最高の24-bit/192 kHz サウンドと息を呑むような明瞭さが得られます。
プレミアム・マイクプリアンプ、インプットステージ、オーディオ変換が、Apolloと同様に非常に優れた深みとパンチのあるリッチで立体的なレコーディングを可能にします。デジタルコントロールされたアナログアウトプットは、すべてのリスニングレベルで(デジタルスケーリングなく)フルリゾリューションオーディオを提供します。 ― 実際の環境でより良いミックスを行うことができます。
リアルタイム UAD プロセッシングを使用して完璧なアナログスタジオを再現
あなたのデスクトップ上からクラシックなアナログレコーディング・スタジオへのアクセスを想像してください。Apollo Twin を使用すると、EQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン等の多くを含むUADパワードプラグインによって、バッファーサイズに関係なくほぼレイテンシーがゼロの状態でビンテージフルレンジのレコーディングとミックスが可能です。Ampex、Lexicon、Neve、Moog、Roland、SSL、Studer* など数々の賞を受けたUADプラグインを使用するとApollo Twin に本物のアナログトーンとウォームさを提供します。
アナログマジックの鍵となるのはUAD-2 SOLO、またはDUOによるDSPプロセッシングで、それがUADプラグインの原動力となり、ホストCPUへの負担を減らします。Apollo Twinは、ビンテージ・コンプレッサー、EQ、加えてギターアンプとチューブマイクプリアンプ・エミュレーションやリバーブのエミュレーションからの選択を特長とした“Realtime Analog Classics”をバンドルしています。またUAオンラインストアでラインナップが拡大し続けているプラグインコレクションから選択することも可能です。

The UAD Powered Plug-Ins Library


UA Partners


Unison™ テクノロジーを使用したクラシック・マイクプリアンプでトラッキング

MacintoshへThunderboltで
ハイスピード接続

 

 

Unison テクノロジーは、Apollo Twinのマイクプリアンプを世界でもっとも人気のあるチューブとソリッドステート・プリアンプのようなサウンドと動作をし、それらにとって重要なインピーダンスや、ゲインステージの“スウィートスポット”、回路の動作などを再現します。デジタル的にコントロールされたアナログ・マイクプリアンプとオンボードの UADプロセッシングによる画期的な統合により、Unisonはトラックに付属のUA610-Bチューブプリアンプ・プラグインやその他多くのエミュレーションなどのカラフルなプリアンプのエミュレーションを加えます。
Apollo Twin’の Thunderbolt 接続は、すべてのThunderboltを搭載したMacintosh で、広帯域、低レイテンシーでのパフォーマンスを行うための超ハイスピード PCIe オーディオドライバーを特徴としています。Thunderboltは、FireWire 800の12倍の帯域幅を提供できるので、同じライン上にハードドライブや、HDMI/USB3ハブを含む、すべての高速で完璧な性能を持つ多くのデバイスを接続することができます。

プロフェッショナル I/O コネクション
Apollo Twin は、2つのクラス最高のマイク/ラインプリアンプ、2つのアナログ・ラインアウト、2つのデジタルコントロールされたアナログ・モニターアウト、ヘッドフォンアウトの2イン6アウトに加え、オプティカル接続による8つのデジタルインプットを追加することができます。使いやすい位置にあるHi-Zインストゥルメントインプットとヘッドフォン・ジャックは、インスピレーションを感じた瞬間にキャプチャーすることができます。
最新のアプリケーション
Console 2.0は、Apollo Twin のソフトウェア・コントロール・インターフェイスです。直観的なアナログ・コンソール・デザインは、リアルタイムでの録音とモニタリングで、UADパワードプラグイン、チャンネルストリップ・プリセット、ドラッグ&ドロップ機能、リサイズ対応ウィンドウ、その他便利な機能を搭載しています。

すべてのMac DAW使いやすく
Apollo Twin は、Pro Tools、Logic、Garage Band、Cubase、Liveなど多くのすべてのMAC 用のDAWに対応しています。 ― たとえどんなレコーディング・ソフトウェアを使用していてもシームレスなレコーディングが可能です。
ハード
Apollo Twin. 美しいデザイン

 

Apollo Twin は、上位機種であるApollo インターフェイスと同じクラストップの 24ビット/192 kHz オーディオ変換を持つ2×6の Macintosh用Thunderboltのオーディオインターフェイスです。そのエレガントな特徴として、2つのクラス最高のマイク/ラインプリアンプ、2つのアナログ・ラインアウト、 すべてのリスニングレベルで完璧なソリューションを提供するデジタルコントロールされたアナログモニターアウトと最大8つのオプティカル接続デジタルインプットを備えています。

Twin Top

Twin Back


ソフト
Realtime Analog Classics Bundle

 

The Realtime Analog Classics plug-in bundle contains the essential UAD Powered Plug-Ins to get you started tracking and mixing with the world's best analog emulations, including guitar and bass amp emulations from Softube, as well as UA’s groundbreaking 610 Tube Preamp and EQ plug-in.
The Realtime Analog Classics Bundle is included free with the Apollo Twin SOLO/DUO.
UA 610-B Tube Preamp and EQ
The 610-B Tube Preamp and EQ plug-in will impart your tracks with the same legendary warmth and character of the classic hardware unit used to track everyone from Duke Ellington to Coldplay. By emulating the entire signal path, including tube amplifiers, transformers, and circuit nonlinearities, the 610-B Tube Preamp and EQ plug-in injects glowing detail and saturation to any signal — whether you’re re-amping or tracking through the 610-B via Universal Audio’s breakthrough Unison™ technology — the first and only way to truly emulate classic analog mic preamp gain stage “sweet spots,” and component-level behaviors at the input stage.

Raw Distortion Plug-In
Modeled from a vintage early-’80s Pro Co Rat, the Raw Distortion plug-in delivers all the gritty dynamic raunch of the legendary stompbox. And with Unison™ technology, you can plug in to Apollo Twin, DUO, or QUAD and experience the same circuit interaction, gain range, and clip points for the true tone, feel, and response of the original hardware.

Softube Amp Room Essentials
Featuring two plug-ins — the Amp Room Half-Stack and the Bass Amp Room 8x10 — Amp Room Essentials gives you guitar and bass tones that can deliver the goods in any genre. Based on a vintage British half-stack, Amp Room Half-Stack yields legendary slabs of molten distortion while Bass Amp Room 8x10 offers powerful tones and features like a blend-able DI. Both plug-ins tout adjustable mic placement for fine-tuning your tones whether you’re recording in real-time or re-amping.

1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
Get classic, ultra-fast FET compression from the world’s most recognized compressor. The 1176 will impart punch, presence, and character as well as its signature distortion overtones on drums, vocals, guitars, and bass. The 1176LN has graced countless recordings, from Led Zeppelin, to the White Stripes, and the Red Hot Chili Peppers.
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Universal Audio’s Pultec Pro Legacy plug-in combines the Pultec MEQ-5 Midrange Equalizer and the Pultec EQP-1A Program Equalizer, two of the most sought-after hardware EQs, into a single plug-in. The MEQ-5 EQ section allows you to boost and cut midrange bands with the same silky smoothness and personality of the original hardware while the EQP-1A imparts warm analog character to a single track or an entire mix — even when bypassed.
Teletronix LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
With its gentle, program dependent optical compression and meticulously designed tube amplifier, the LA-2A is the go-to compressor for professional mixers around the world — especially for vocals. Incredibly easy-to-use Peak Reduction and Gain controls gives you the ideal optical compression sound for vocals, bass, drums and more.
Precision Mix Rack Collection
Featuring the Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, and Precision Delay Modulation plug-ins, the Precision Mix Rack Collection offers four modern, high-fidelity plug-ins for recording and mixing. Powerful and intuitive, the Precision Mix Rack Collection offers up an impressive tool set — perfect for beginners and seasoned professionals alike.
RealVerb Pro
RealVerb Pro is a flexible, natural sounding reverb that is based on our own unique set of algorithms. Allowing you to design the room just as you hear it, the RealVerb Pro goes beyond the barriers of simply big/small or dark/bright, giving you our trademark, distortion-free, smoothing diffusion control and ultra-long reverb tail.

FAQ
Apollo Twin. 基本的な解説と FAQ
Apollo Twinはどんなインターフェイスですか?

Apollo Twin は優れた音質とリアルタイム UAD プロセッシングを特徴としたハイリゾリューション・オーディオインターフェイスです。内臓のUAD-2 アクセラレーターにより、数々の賞を取った UAD パワードプラグインのすべてのライブラリーをトラック、ミックスやマスターに2ms以下のレイテンシーで使用することができます。Apollo Twin は、Thunderbolt を使用してMacintoshに接続可能です。

Apollo Twin にはどのようなI/O がありますか?

2系統のアナログ・インプットを備えています。 ― デジタルコントロールのアナログ・マイクプリアンプ / ラインインプット、チャンネル1にはフロントパネルから接続可能なHi-Z インストゥルメントインプットも使用可能です。2バランスラインアウト、2つのデジタルコントロールしたアナログモニターアウトと1つの専用ステレオヘッドフォンアウトを含む、トータルで6つのアナログアウトを備えています。また8チャンネルのADAT、または2チャンネルのS/PDIF デジタルインプットも備えています。

Apollo のサウンドは他のインターフェイスと比べてどのように違いますか?

簡単にいえば、はるかに良いと言えます。オリジナルのApolloと同じ回路を使用し、Apollo Twin は、妥協のない音のクオリティを念頭に設計されました。マイクプリアンプからコンバーターまですべての部品は慎重に忠実で透明なサウンドを提供できるよう選択されました。Apollo Twin は、もっとも低いTHD とデスクトップインターフェイスではもっとも広いダイナミックレンジを提供し、ラックマウント型よりもコストを節約し、より良いレベルのパフォーマンスを実現します。

UADパワードプラグインとは何ですか?

UAD-2 パワードプラグイン は他のプラグインにはない、温かみのある音質とキャラクターを特徴するVST/AU/RTAS/AAX 64フォーマットに対応したプラグインです。弊社のソフトウェア・エンジニア・グループには、クラシックなアナログ・オーディ オ・ハードウェアの物理モデリングに関わる、世界をリードするDSPの権威も参加しています。つまり、弊社ではクラシック・アナログ機材をデジタルの世 界で”再構築”しています。そのため、UAD-2 プラグインはオリジナルのヴィンテージ・ハードウェアの音だけでなく ; 極端な設定においても、オリジナルの装置と同様に動作します。

Apollo Twinではどれくらいの数のUADプラグインを起動できますか?

正確な下図はApollo Twin のモデル(UAD-2 SOLO または DUO)と使用しているサンプルレートによって異なります。サ ンプルレートやお使いのプラグインのモデルなど、使用状況によって異なります。参考としてこちらのリストをご覧下さい。

UAD パワードプラグインをミキシングに使用する場合とレコーディング時のインプットに使用する場合とどのように違いますか?

Apollo Twin 付属のConsole アプリケーションは、DAWにレコーディングするサウンドにUADプラグインをインサートして使用することができるバーチャルミックス・コンソールです(“リアルタイムUADプロセッシング”と呼んでいます)。コンソールアプリケーションは、コラボレーティブなレコーディング・セッションをよりシームレスに多くの強力なルーティングとモニタリング機能を備えています。UADプラグインによるミックスとマスタリングに使用する場合、他のUAD DSP アクセラレーター・システムと同様です。シンプルにDAWの必要なトラックにプラグインをインサートしてください。

リアルタイムにUADプラグインをバーチャルインストゥルメントに使用できますか?

可能です。Apollo Twin のConsoleにはVirtual I/O という機能があります。この機能を使用すると、ApolloのConsoleアプリケーションに直接バーチャル(ソフトウェア)インストゥルメントのアウトプット、またはDAWのアウトプットをルーティングすることができます。 ― そしてこれらのソースにリアルタイムUADプロセッシングが可能です。

ライブパフォーマンスにApollo Twin を使用することはできますか?

可能です。Apollo Twin は、UAD プラグインでライブサウンドを処理することができ、DAWからあらかじめレコーディングしておいた素材をするためにとても良いソリューションです。

Apollo Twinには、どれくらいのレイテンシーがありますか?

Apollo Twin の使用中、レイテンシーは基本的に識別できません。レコーディング時に4つのUAD プラグインを重ねたた時、96kHzのアナログ – アナログのレイテンシーは1.1ミリ秒となります。

Apollo Twin は、どのDAWで動作しますか?

もっともポピュラーなDAWでテストし検証しています。それはApple Logic、Avid Pro Tools、Ableton Live、Steinberg Cubase/Nuendo を含みます。詳細についてはホストアプリケーション・ページを参照してください。

Apollo Twin は、Pro Tools 11 で動作しますか?

はい! Apollo はPro Tools のほか、Pro Tools 10 でも動作します。 Apollo のアナログ、デジタル I/Oのすべてが記録され、ProToolsにルーティングすることができ、UAD-2 プラグインは、AAX-64(PT11)、RTAS(PT10)プラグイン・フォーマットを使用して Pro Tools 内で動作します。

FireWireではなくThunderbolt を使用する長所はどんなところですか?

一般的にThunderbolt は、FireWire 800 より12倍、USB 2 より20倍強力です。Thunderbolt は、Apolloに目立った帯域幅の制限なく、高速のUAD-2 PCIeパフォーマンスを与えます。

Apollo Twin は "True Thunderbolt" ですか?

"True Thunderbolt" というのは架空の用語です。とはいえ、Apollo Twin はPCIe オーディオドライバーと、UAD プラグインのPCIe ドライバーを使用し、FireWireを使用しません。PCIeオーディオドライバーは2014年春にフリーファームウェア・アップデートがApollo DUO/QUAD とApollo 16 にも予定されています。

Apollo Twin はバスパワーで動作しますか?

いいえ。Apollo Twin は、Thunderbolt バスから電力を受け取ることはできません。外部電源を必要とします。

同じシステム上で複数のApollo Twin ユニットを同時に使用することはできますか?

いいえ。Apollo Twin をマルチユニットのカスケード接続は、現時点ではサポートされていません。

Apollo Twin は、Windows 環境との互換性はありますか?

UA は現在のところ、Windows 環境での動作についていかなる発表もしていません。

Apollo (またはApollo 16)を所有しています。同じコンピューター上でApollo Twin を使用することはできますか?

現在はできません。将来のリリースでは、Thunderboltを装備したApolloやApollo 16 のソフトウェアとApollo Twin ソフトウェアを同時にインストールできるようになりますが、異なるApollo のモデルと同時に接続することはできません。

Apollo TwinとUAD-2 Satellite または UAD-2 PCIeカードを連動して使用することはできますか?

いいえ、まだ不可能です。しかし、将来のリリースではサポートできるよう取り組んでいます。

Apollo Twin に関する詳細な技術情報を見ることはできますか?

完全な技術情報とApolloの互換性、操作について、最新のセキュリティ情報については、Apollo Twin サポートページに掲載されています。

他にご質問はありますか?詳細のお問い合せはinfo@uaudio.comまでメールにてお問い合わせください。


レビュー

レビュー

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  • Downbeat Magazine

    "Without a doubt, the takes where I tracked with the preamp were better in every way possible. They were more intelligible, had more snap and overall had better body to them."

    Dana Gumbiner

    (Tape Op)

    “The Apollo Twin is a perfect little desktop interface well suited for home recording, critical listening, mixing, overdubs – you name it.”

    Rich Crescenti

    (SonicScoop)

    "Navigating the Apollo is effortless and intuitive … In no time at all, I was using the Apollo as though I raised it.”

    Sam Inglis

    (Sound on Sound)

    “These are promising beginnings for the Unison technology … and the 610 emulations certainly demonstrate what preamp modeling is capable of.”

    Sam Inglis

    (Sound on Sound)

    “… I can’t argue with UA’s claim that this is currently the best-sounding desktop interface on the market.”

  • Jono Buchanan

    (Future Music)

    "This is certainly the best-sounding of the interfaces this writer has reviewed around this price point...There's nothing not to love about this interface."

    Matt Vanacoro

    (Ask Audio Magazine)

    "After spending a couple of days with the Twin, it has become apparent that Universal Audio has created a really high quality piece of gear that they care a lot about. Everything about the Twin feels, looks and sounds wonderful."

    Pro Tools Expert

    "If you are in the market for a new interface for your Thunderbolt-equipped Mac then you must check out the Apollo Twin, this is one of the easiest Editors Choice Awards I’ve ever had to give… it’s a bloody beautiful miracle!"

    Mitch Gallagher

    (Sweetwater Sound)

    "The Apollo Twin is a must-have in my opinion. It’s a great piece of gear."

    Hollin Jones

    (Music Tech)

    "A serious little box that punches above its weight and offers excellent recording and monitoring capabilities as well as access to UAD's plug-in universe."

  • Ronnie Vanucci

    The Killers

    "The UAD plug-ins allow us [The Killers] to get into the wheelhouse of the sounds of yesteryear. It's another instrument in the band these days."

    Jim James

    My Morning Jacket

    "The UAD Powered Plug-ins collection is such a great tool kit. So many tools under one roof and all at your fingertips in a fraction of a second."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Faith Evans)

    “The UAD-2 is the 21st century musician's best friend."

    Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    With the incredible quality and tonality of the plug-ins, the UAD-2 has become a first response tool in my everyday recording and mixing.

    Peter Kirn

    Create Digital Music

    "It’s difficult to describe UA’s plug-ins until you’ve tried them. It’s a bit like having chocolate sauce at your disposal, sonically speaking."

  • Garrett Haines

    (Tape Op Magazine)

    "Universal Audio’s achievements in capturing the sonics of equalization, transformers, and control interaction need to be recognized. This goes beyond software models; they’re getting to the heart of the gear."

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "The family of effects that I have with my UAD-2 is incomparable with any other when it comes to working in the box yet having an 'out of boxy experience'."

    Garrett "Jacknife" Lee

    (R.E.M., The Cars)

    "I @#$%ing love my UAD-2 card! Doing my first proper mix [The Cars] with it. Wow! How did i do without it?"

    Jose Cancela & Amy Marie Beauchamp

    (HBO Sports, NFL, NBA)

    “The UAD-2 has time and time again given sterile samples warmth, depth and brilliance."

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "The flexibility is priceless and has won me over on UAD for life. Thanks for making a great product!"

  • Jono Buchanan

    Future Music (UK)

    "The accuracy & quality of [UA's] recent additions [shows] their recreations of classic hardware are only improving."

    Greg Parkin

    (Capitol Studios & Mastering)

    “It is fitting that UA continues to provide a platform for our engineers to innovate."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    “I like to use the UAD plug-ins to their extremes and push them to get the crazy sound I use to set my productions apart."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Jill Scott, Estelle)

    UAD is my new secret weapon in the studio. I get everything to sound the way I always wanted, way before the mixing.

    Ivan Barias

    (Keyshia Cole, 2Pac)

    "Before UAD life in the studio was like television before HD. Everything sounds incredibly detailed now."

  • John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "This [UAD-2] is a 'game changer' for me ... The sound, responsiveness, and detail [of the plug-ins] are great!"

    Nathaniel Kunkel

    (Lyle Lovett, Nirvana)

    "With the UAD-2, UA has provided something that I have been missing from my plugs for a long time: inspiration."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "I was never into mixing completely in the box until I started using UAD cards ... I'm loving it more and more."

    Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "[I use] the Fairchild Compressor, Neve 1081, Neve 1073, LA-2A and the 1176 Compressor. They all give you something different."

    Jim Dalrymple

    (Macworld)

    "While there are a lot of plug-in choices [on the market], I have found none better than Universal Audio."

  • Eli Janney

    (Wilco, Wheat)

    "I’m heavily into the [UAD-2] cards. They just sound really, really good ... the new cards give you a lot of horsepower."

    Vance Powell

    (The Raconteurs, Jars of Clay)

    UAD-2 is the first plug-in set that replaces hardware I own – that's a big deal.

    John Baccigaluppi

    (TapeOp Magazine)

    "[With the UAD-2] ... everything worked perfectly with the sonic quality we’ve come to expect from the UAD series."

    Charlie Clouser

    (NIN, "Saw" Soundtracks)

    "The UAD-2 provides so much DSP that I can really lay the plug-ins on thick without giving it a second thought"

    David Grissom

    (Mellencamp, Buddy Guy)

    "The UAD-2 plug-ins have become the backbone of my mixes ... I've been able to eliminate my console altogether."

  • Elliot Mazer

    (Neil Young)

    "I can mix anyplace with my UAD-2 SOLO/Laptop. I get to use the same UAD plug-ins on my portable that I use on my big MacPro."

    Frank Filipetti

    (James Taylor, Rod Stewart)

    “I wish more companies paid attention to what you guys are doing at UA ... it's right on the money."

    Frank Filipetti

    (Carly Simon)

    "I go to my UAD plug-ins just as naturally as I do any hardware ... UAD is now an essential part of my mixing arsenal"

    Frank Filipetti

    (Carly Simon, Korn)

    "I don't need anything else to mix with, other than the UAD plug-ins. Everything else I use is hardware."

    Gavin Monaghan

    (The Twang)

    "I'd never even think of tackling a session without UAD plug-ins."

  • Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    "I can surely say that working with the UAD family of plug-ins has greatly increased the sound of my projects"

    Nathaniel Kunkel

    (Sting)

    "I use my UAD cards every time I mix ... the quality of the plug-ins make mixing 'in the box' not only easier, but really fun."

    Nathaniel Kunkel

    (James Taylor, Lyle Lovett)

    "The thing that I feel no one's really talking about is that this [the UAD-2] is a paradigm shift."

    Rik Simpson

    (Coldplay, Portishead, Jay Z)

    The sound of the UAD software is the closest thing in analog modeling – it actually sounds like the real gear.

    Stuart Price

    (The Killers)

    "You judge [the UAD-2] by how many people you recommend it to, and everyone I have worked with has now gone and got one."

  • Ulrich Wild

    (Pantera)

    "The new UAD-2 cards are extremely powerful ... I completely abandoned analog gear for mixing and I rely heavily on this system"

    Ryan West

    (Eminem, Kanye West, Kid Cudi)

    I'm not sure what mathematical voodoo they do over there at UA, but I like it and I won't mix without it.

    Grieves

    “Universal Audio has redefined how I look at my sessions. With easy access to emulations of some of the most classic gear of all time –– there is no tone or feel that I can't achieve.“

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "As an analog junkie and an audiofile, this [UAD-2] is the best of both worlds for me."

    Ryan Hewitt

    (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

    Now I have UAD on everything, and I'm using the EMT 140 and the EMT 250 as effects – It's so much easier.

  • Neil Mclellan

    (TapeOp)

    "I've recommended the UAD platform to all of my friends, and once they heard it, there was no looking back."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "The sound of these [UAD Powered Plug-Ins] will definitely change the way I approach mixing in the computer."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "UA has given their UAD-2 platform extra appeal with yet more accurate recreations of classic studio hardware ..."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "[Cooper Time Cube, EMT 250, or FATSO] ... for the real vintage character, I don't think UA have any rivals at the moment."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "When I finally decided to try the UAD platform, I was immediately floored by the realism. These things sounded amazing."

  • Ed MacFarlane

    (Friendly Fires)

    "[I use] the 6176 as my preamp & compressor, and I've been using the UAD plug-ins once the track's in the computer."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "Way to go, Universal Audio! Thanks for helping me achieve the sounds in the box that I really want to hear."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "I decided to sell my hardware SPL TD4, and my vintage dbx 160 rack, because the UAD became my go-to choice. Bravo to UA"

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "UAD plug-ins are my new benchmark for how processors should sound, look, and function.”

    JR Hutson

    (Jill Scott, Musiq Soulchild)

    "[Once] I got the UAD Powered Plug-Ins, I can get things so much closer to what they're supposed to sound like."

  • Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "I find that the UA plug-ins allow me to control that [dynamic] range of frequencies better than anything else."

    Justin Niebank

    (Keith Urban, Rascal Flatts)

    “[W]hen you came out with the UAD-2, I jumped on that, even before the software came out. I adore it.”

    Frederick Norén

    (Sound on Sound)

    "[For DSP-based systems]...the UAD2 platform is a good alternative, with great-sounding, humanely priced plug-ins."

    Roy Davis Jr.

    "A mix is not complete without UAD Powered Plug-Ins on it!!!"

    Eli Crews

    (Electronic Musician)

    "With the UAD-2, Universal Audio has made one of the most attractive plug-in families even harder to live without."

  • Cian Ciaran

    (Super Furry Animals)

    "[With the UAD-2] It's like having the right tools to do the right job ... Because you know all the gear's quality."

    Jason Blum

    (Remix Magazine)

    "The only thing better than UAD plug-ins is more of them."

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "The UAD concept [is] the 21st century equivalent of a rack of special-purpose processors ... maybe even an entire mixer."

    Craig Anderton

    (Keyboard)

    "The UAD-2 is much more powerful than the original ... the UAD concept is no longer to just replace a few cool pieces of gear"

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "Universal Audio are a force to be reckoned with in terms of the quality of their audio processing"

  • Paul Vnuk, Jr.

    (Recording Magazine)

    "The UAD-2 ... is a huge improvement over everything that made the UAD-1 the leader in its class."

    Mike Senior

    (Sound On Sound)

    "UAD-2 is an enormous leap forward from the UAD-1"

    Barry Rudolph

    (Mix Magazine)

    "The UAD-2 breaks all the UAD-1's limitations ... it's a dream come true for all DAW users.”

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "It's the strikingly realistic, and musical, emulations of vintage (and not so vintage) gear [that hooks people on the UAD-2]."

    Rob James

    (Resolution Magazine)

    "[UAD Powered Plug-Ins] have more character than many native or TDM plug-ins, while being a great deal more affordable."

  • Future Publishing

    (MusicRadar.com)

    "Offering several times the power of the UAD-1, this powered plug-in system is very impressive."

    Andy Hong

    (TapeOp)

    "I'd have to say that the UAD plug-ins blow similar TDM plug-ins out of the water"

    Jono Buchanan

    (Future Music UK)

    "It's now possible to turn your DAW into a full Neve console, for a fraction of the cost of a real desk."

    David Riggs

    "There is a God and he uses the UAD plugins. The best set of plug-ins anywhere. Period."

    Carmen Rizzo

    "I make a living with the UA plug-ins, because I use them every single day on every session."

  • Geoff Sanoff

    (Pro Sound News)

    "I keep saying to people that plug-ins are only going to get better, and UAD keeps proving me right."

    Matt Boudreau

    (Keith Urban)

    "The bottom line is, it's got so much more power ... it allowed me to use whatever plug-in I wanted, whenever I wanted"

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "With the UAD-2 , you put it on and it sounds like a Fairchild. It makes it so much easier to get what you're looking for."

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "The UAD-2 gives access to some of the best-sounding analogue emulation plug-ins available ... a mouth-watering prospect."

ユーザーの評価

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平均評価 (679 レビュー)
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    Little big sound
    by K. Gorski(Monday 16 January, 2017)

    Little package, big sound. In every way. I already had the Apollo so I knew what I had in store. Twin didn't disappoint. It will be used in my studio as an extension to my Apollo/4-710d combo, further expanded with a ASP800 to get the 28 simultaneous inputs. ǶÁÂȪむ

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    Amazing small interface
    by E. Eros(Monday 16 January, 2017)

    Even if it is a bit pricey interface, still I find it as a great bang for the buck. I still use my RME ff800 and I can tell that the sound of the Apollo is better, even more transparent. It is amazingly easy to use, the UAD plugins are absolutely astonishing, this is why I am still using… ǶÁÂȪむ

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    Unison это просто супер технология!!!
    by A. Milyukov(Sunday 15 January, 2017)

    Прекрасный продукт! Очень удобно работать дома! Но не очень удобный роутинг. Хотелось бы иметь выход Tos-Link. ǶÁÂȪむ

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    AMAZING EQ
    by R. Daga(Sunday 15 January, 2017)

    Semplicemente adoro questa scheda. Comoda, semplice da usare e veramente di una qualità eccellente, sia a livello costruttivo che sonoro. Devo ancora finire di provarla ma fino ad ora sia il software di gestione che la parte analogica sono veramente facili e intuitivi. Grandissimo… ǶÁÂȪむ

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    AWESOME Interface
    by E. Espinal(Thursday 12 January, 2017)

    I love the Apollo twin Duo and with the Unison technology it's a winner and gives me the sound I have been wanting for a while. The UAD plugins are great especially the UAD Neve 1073, EMT 140 and EMT 250, Pultec Pro, Fairchild and the legendary LA2A & 1176 Need I say more. ǶÁÂȪむ


機能とスペック
Apollo Twin. の機能
主な機能
  • デスクトップ 2イン/6アウト高品位24ビット/192kHzオーディオコンバージョン仕様のThunderbolt
    オーディオインターフェイス
  • ビンテージ・コンプレッサー、EQ、テープマシン、マイクプリアンプとギターアンプ・プラグイン
    を使用してほぼゼロレイテンシーでトラッキング可能
  • 最新のMacであっという間の速さのPCIeスピードと強固なパフォーマンスを得られます。
  • Unison™ テクノロジーは、クラシックなチューブとトランス・ベースのマイクプリアンプの素晴らしい
    モデリングを提供します。
  • レミアム・マイク/ラインプリアンプ×2;ラインアウト×2;フロントパネルHi-Zインストゥルメントインプット
    とヘッドフォンアウト
  • デジタルコントロールされたアナログアウトは、すべてのリスニングレベルで高解像度のオーディオを提供します。
  • オプティカル接続によってさらに8チャンネルのデジタルインプットを追加
  • 妥協のないアナログ設計、優れたコンポーネント、製品全体をプレミアムクオリティで構築
  • UAD パワードプラグインはAudio Units、VST、RTAS、AAX64を使用してすべてのメジャーなDAWで使用可能です。
オーディオインターフェイス
  • Sample rates up to 192 kHz* at 24-bit word length
  • 最大で10 x 6 同時入出力
    • 2チャンネルのアナログ ― デジタル変換:
      • バランスマイク/ライン・インプット×2
      • Hi-Z インストゥルメントインプット×1/li>
    • 6チャンネルのデジタル ― アナログ変換:
      • デジタルコントロールのステレオモニターアウト
      • ステレオヘッドフォンアウト
      • ラインアウト 3、4
    • 8チャンネルまでのデジタルインプット:
      • 8チャンネルまでのADATオプティカル(S/MUX対応)、または
      • 2チャンネルのS/PDIF オプティカル
  • 64ビットデバイスドライバー
  • PCIe オーディオドライバー
マイクプリアンプ
  • ハイリゾリューションでクリアなデジタルコントロールのアナログ・マイクプリアンプ×2
  • フロントパネルを含むプリアンプのすべてのパラメーターをソフトウェアでコントロール可能
  • 切替式ローカットフィルター、48Vファンタム電源、20dBのパッド、フェイズの反転、ステレオリンク
モニター
  • 原音に忠実なデジタルコントロールによるアナログモニター出力
  • 独立したミックスバスのステレオヘッドフォン出力
  • 独立してアサイン可能なラインアウト3,4は、別途作成したキューミックスに使用可能
  • フロントパネルのモニターレベル・コントロールとミュート
内蔵UAD-2 デバイス
  • 1台 (SOLO)、または2台 (DUO)の SHARC DSP プロセッサー
  • Apolloのデジタル/アナログ入力のすべてにUADパワードプラグイン処理を適用可能
  • DAWで使用時には、他のUAD-2製品と同様の機能と性能を使用可能
  • UADパワードプラグイン “Realtime Analog Classics”をバンドル
  • すべてのUAD-2パワードプラグインライブラリーはオンラインで24時間購入可能
ソフトウェア
Consoleアプリケーション
  • リアルタイムにUADパワードプラグインの処理を使用したレコーディング、トラッキングが可能
  • Apolloのすべての機能をリアルタイムコントロール
  • DAWのトラックをConsoleにルーティングするためのVirtual I/O
  • 独立したステレオのAUXバス×2
Console リコール・プラグイン
  • 簡単にリコールするためにDAWセッション内にApolloの設定を保存可能
  • DAW内からApollo Twin のモニター機能のコントロールが簡単に可能
  • 対応するプラグインフォーマット:VST、 RTAS、AAX 64、Audio Units
UAD メーター&コントロールパネル・アプリケーション
  • 全体的なUAD-2設定とパワードプラグインのセッティングとDSP使用率をモニター
その他
  • 魅力的で耐久性のあるデスクトップデザイン
  • ロック式パワーサプライが不意な電源の抜け落ちを防止
  • 簡単にアップデート可能なファームウェア
  • 1年間の保証

 

Apollo Twin. システム必要要件

 

  • Thunderboltポートを持つApple Macintoshコンピューター
  • Mac OS X 10.8 Mountain Lion、または10.9 Mavericks 以降
  • 製品登録、UADプラグインオーサライゼーション、アップデートのためのインターネット接続
  • VST、Audio Units、RTAS、AAX 64 プラグイン対応のホストアプリケーション
  • 2 GB以上の空き容量ハードディスクドライブ
  • Thunderbolt ケーブル(別売)

 

Apollo Twin. スペック

 

すべてのオーディオ・スペックは、特に明記しない限り、一般的なパフォーマンスです。そして以下の状況でテストされました。: 48 kHz 内部サンプルレート、24ビット・サンプルデプス、20kHz帯域幅測定、バランスインプット/アウトプット

システム
  • I/O コンポーネント
    • マイクインプット 2
    • アナログ・ラインインプット 2
    • Hi-Z インストゥルメントインプット 1
    • アナログ・ラインインプット 2 (独立したミックスバス)
    • アナログ・モニターアウトプット 2(1ステレオペア、独立したL/Rミックスバス)
    • ヘッドフォンアウトプット 1ステレオペア(独立したL/Rミックスバス)
    • デジタル・インプットポート (TOSLINK オプティカル)1(ADAT 、 S/PDIFを切替え)
    • Thunderbolt ポート 1(Thunderbolt 2 互換)
  • A/D – D/A 変換
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96、176.4、192
    • ビット当たりのサンプルレート 24
    • 同時A/D 変換 2チャンネル
    • 同時 D/A 変換6チャンネル
    • アナログのラウンドトリップレイテンシー 1.1 ミリセコンド(96 kHz サンプルレート)
    • アナログのラウンドトリップレイテンシー(最大4つのUADパワードプラグインをConsoleアプリケーションで使用) 1.1 ミリセコンド (96 kHz サンプルレート)
アナログ I/O
  • ライン・インプット 1 & 2
    • ジャックタイプ(コンボジャック) メス ¼” TRS バランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 117.5 dB
    • S/N比(A-Weighted) 117.5 dB
    • THD + N –108 dBFS
    • CMRR 60 dB 以上(10’ ケーブル)
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • インプットインピーダンス 10K Ω
    • ゲインレンジ +10 dB ~ +65 dB
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時) 18 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時) –37 dBV
    • ステレオバランス ±0.05 dB
  • マイクインプット 1 & 2
    • ジャックタイプ(コンボジャック) メス XLR バランス
    • ファンタム電源 (switchable per input) +48V
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 118 dB
    • S/N比(A-Weighted) 118 dB
    • THD + N –110 dBFS
    • 入力換算雑音 –127 dB
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • CMRR 70 dB以上 (10’ ケーブル)
    • 入力インピーダンス初期値 5.4K Ω(Unison仕様により可変)
    • ゲインレンジ +10 dB ~ +65 dB
    • Pad アッテネーション初期値 20 dB(Unison仕様により可変)
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時、パッド付)23.8 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時、パッド付) –31.2 dBV
  • Hi-Z インプット
    • ジャックタイプ メス ¼” TS アンバランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 117 dB
    • S/N比(A-Weighted) 117 dB
    • THD + N –101 dBFS
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • インプットインピーダンス 1M Ω
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時) 10 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時) –45 dBV
  • ラインアウト 3 & 4
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS バランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 118 dB
    • S/N比(A-Weighted)118 dB
    • THD + N –107 dBFS
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ステレオバランス ±0.05 dB
    • チャンネルセパレーション 120 dB以上
    • アウトプットインピーダンス 600 Ω
    • 最大アウトプットレベル 18 dBV
  • モニターアウト 1 & 2
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS バランス
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 115 dB
    • S/N比(A-Weighted) 115 dB
    • THD + N –105 dBFS
    • チャンネルセパレーション 118 dB 以上
    • ステレオバランス ±0.05 dB
    • アウトプットインピーダンス 600 Ω
    • アウトプットゲイン・レンジ –96 dB ~ 0 dB
    • 最大アウトプットレベル 18 dBV
    • リファレンスレベル +14 dBu、 +20 dBu (選択可能)
  • ステレオヘッドフォンアウト
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS ステレオ(アンバランス)
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 113 dB
    • S/N比(A-Weighted) 113 dB
    • チャンネルセパレーション 110 dB 以上
    • THD + N –101 dBFS
    • ステレオレベルバランス ±0.11 dB
    • アウトプットインピーダンス 10 OΩ
    • アウトプットゲイン・レンジ –INF ~ 0 dB
    • 最大アウトプット(600Ω負荷時)80 mW
デジタル I/O
  • S/PDIF
    • コネクタータイプe オプティカル TOSLINK JIS F05 (ADATと共用)
    • フォーマット IEC958
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96
    • S/PDIF インプットチャンネル 2(ステレオ L/R)
  • ADAT
    • コネクタータイプe オプティカル TOSLINK JIS F05 (S/PDIFと共用)
    • フォーマット ADAT デジタル光ケーブル
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96、172.4、192
    • ADAT インプットチャンネル @ 44.1 kHz、48 kHz 1 – 8
    • ADAT インプットチャンネル @ 88.2 kHz、96 kHz 1 – 4 (S/MUX)
    • ADAT インプットチャンネル @ 176.4 kHz、192 kHz 1 – 2 (S/MUX)
  • クロックソース
    • インターナル、 S/PDIF、ADAT
電源部
  • パワーサプライ 外部AC - DC
  • AC コネクタータイプ 変換ブレード(UL、VDE、UK、SSA、CCC)
  • AC 必要条件 100V – 240V AC、50 – 60 Hz
  • DC コネクタータイプオス、2.1 mm x 5.5 mm、センターポジティブ
  • DC 必要条件 12 VDC, ±5%
  • 最大消費電力 12 Ws
適応環境
  • 動作可能温度範囲 摂氏0度 ~ 35度
  • 保存温度範囲 摂氏 -40度 ~ 80度
  • 動作可能湿度範囲 20% ~ 80%
メカニカル
  • 寸法
    • 横幅150mm
    • 高さ 57mm
    • 奥行き、シャーシのみ152mm
    • 奥行き、ノブやジャックの突起物含 157mm
    • 箱の大きさ(WxDxH) 8” x 8” x 5.5” (20.32cm x 20.32cm x 13.97cm)
  • 重量
    • 総重量(アクセサリー、箱を含) 1.74kg
    • 重量(本体のみ))1.05kg
  • パッケージの内容
    • Apollo Twin 本体(SOLO、またはDUO)
    • パワーサプライ
    • URL カード

マニュアル

Apollo Twin Support Page

Apollo Twin Hardware Manual

Apollo Software Manual (Thunderbolt)

 Hardware & Software Manuals