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4.5 5つ星中

by J. Marsh (1/15/2017):

This interface is as clean as it gets. Easy to navigate, and console is quite easy to… Read more

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概要
リアルタイムUADプロセッシング
&USB3対応Apollo Twinインターフェイス

Windows環境対応、高解像度デスクトップ音楽制作システム
クラス最高レベルの解像度とリアルタイムUADプロセッシングにより、Apollo Twin USBは、Windows環境デスクトップシステムにおける世界基準を打ち出しました。この2x6 USB3オーディオインターフェイスは、レイテンシーゼロに極限まで近づけることに成功し、UADパワードプラグインがフル稼働中でも快適な録音をお楽しみいただけます ― 最新技術とクラシック・アナログトーンの融合を是非ご体験ください!


主な機能
  • ワールドクラス24-bit/192 kHzオーディオ・コンバージョン
  • リアルタイムUADプロセッシング ― ビンテージ・コンプレッサー、EQ、テープマシン、ギターアンプ・プラグインを駆使して、レイテンシーゼロに極限まで近づけた状態でトラッキング!
  • Windows環境システムUSB3対応
  • Unison™技術を使ったクラシック・マイクプリアンプ**
  • UAD-2 DUOオンボードDSPオンボード・プロセッシング
  • 2系統プレミアム・マイク/ライン・プリアンプ;2系統ラインアウト;フロントパネルにHi-Zインストゥルメンタル入力端子、およびヘッドフォン出力端子搭載
  • フルレゾリューション・リスニング環境対応、デジタル制御によるアナログモニター出力
  • 妥協のないアナログデザイン、改善・改良を重ねたコンポーネント、プレミアム・ビルドクオリティ
  • "Realtime Analog Classics" UADプラグインバンドル同梱

最高24ビット/192 kHz 音質による
録音・ミックス
最高レベルのダイナミックレンジ、かつ低ノイズ設計のデスクトップ・インターフェイスApollo Twin USBは、息をのむようにクリアな24ビット/192kHzサウンドをお届けします。
高品位設計マイクプリアンプ、インプットステージ、オーディオ・コンバージョンは、従来のApolloシリーズ同様、深く、パンチの効いた立体的な音像を生み出します。デジタル制御によるアナログ・モニター出力を使って、フルレンジ・リスニング環境を構築 ― 現場における最高のミックスを実現できます!




リアルタイムUAD プラグイン・
プロセッシングによる 完璧なアナログ・
スタジオ環境
貴方のデスクトップから直ぐに、クラシックなアナログレコーディング・
スタジオにアクセスできるとしたら…。Apollo Twin USBは、ソフトウェア側のバッファサイズ設定に関係なく、ビンテージEQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン、その他UADパワードプラグインを使った録音・ミックスを、ほぼレイテンシーゼロで実現します。
アナログ・マジックへのカギは、UAD-2 DUO DSPオンボード・プロセッシング技術。ホストPCのCPUの負荷を軽滅させつつ、UADプラグインを駆動させます。Apollo Twinには、"Realtime Analog Classics"プラグイン・バンドルが同梱されます。

The UAD Powered Plug-Ins Library


UA Partners




Unison採用のクラシック・
マイクプリアンプでトラッキング!
Unisonテクノロジーは、世界で最も人気のあるチューブ/ソリッドステートプリアンプ、ギターアンプ、ストンプボックスを、Apollo Twin USBのフロントパネルにあるマイクプリアンプ端子、およびDI端子で再現します ― 音作りのキモとなるインピーダンス、ゲインステージの"スイートスポット"、および回路の特性を再現しています。Apolloのアナログ入力端子とUADオンボード・プロセッシングを統合させることで、Unison™は、Neve、API、Marshallの色彩豊かで驚異的なサウンドをエミュレートします!
Apollo Twin USB back panel

業務レベルのI/O接続環境
Apollo Twin USBは、2イン/6アウトのオーディオ・インターフェイスです。クラス最高レベルの2系統マイク/ライン・プリアンプ、2系統アナログモニター出力、2系統デジタル制御によるアナログモニター出力、さらに最大8チャンネルのオプティカル端子を搭載しています。便利なHi-Zインストゥルメンタル専用入力とヘッドフォン端子により、瞬間的なインスピレーションを逃さず、とらえます。
最新のアプリケーション
Console 2.0は、Apollo Twin USBのソフトウェア・コントロール・インターフェイスです。直観的なアナログ・コンソール・デザインは、リアルタイムでの録音とモニタリングで、UADパワードプラグイン、チャンネルストリップ・プリセット、ドラッグ&ドロップ機能、リサイズ対応ウィンドウ、その他便利な機能を搭載しています。

各種DAWに対応、何より使いやすい!
Apollo Twin USBは、ProTools、Cubase、Ableton Live、その他主要なDAWに対応 ― お手持ちのレコーディング・ソフトウェア環境にシームレスに統合できます!

ハード
Apollo Twin USB. 美しいデザイン

 

クラス最高レベルの解像度とリアルタイムUADプロセッシングにより、Apollo Twin USBは、Windows環境デスクトップシステムにおける世界基準を打ち出しました。この2x6 USB3オーディオインターフェイスは、レイテンシーゼロに極限まで近づけることに成功し、UADパワードプラグインがフル稼働中でも快適な録音をお楽しみいただけます ― 最新技術とクラシック・アナログトーンの融合を是非ご体験ください!

Twin USB Top

Twin USB Back


ソフト
Realtime Analog Classics Bundle

 

Realtime Analog Classicsプラグイン・バンドルは、Softube社によるギター/ベース・アンプ・エミュレーション、およびUAの革命的な610チューブ・プリアンプ&EQプラグインで構成されています。世界最高峰アナログ・エミュレーションを駆使した録音、ミックス作業が可能になります。
Realtime Analog Classicsバンドルは、Apollo Twin USBに同梱されます。
UA 610-B Tube Preamp & EQ
610-B Tube Preamp & EQプラグインは、Duke EllingtonからColdplayに至るまで、温かさとキャラクターを追求するレコーディングで使用されたクラシックなハードウェア・ユニットです。チューブアンプ、トランス、ノンリニア回路など全信号経路をエミュレートした610-Bチューブプリアンプ&EQプラグインは、いかなる信号に対しても輝くようなディテールとサチュレーションを加えてくれます。Universal Audioの革命的技術Unison™テクノロジー採用の610-Bでは、アナログ・マイクプリアンプのゲインステージの"スイートスポット"、および部品レベルにおける入力ステージのエミュレーションに、世界で初めて成功しました。
- 詳細については以下を参照してください http://www.uaudio.jp/interfaces/apollo-twin.html#sthash.H59i2h0W.dpuf

Raw Distortionプラグイン
80年初頭のビンテージPro Co RatをベースにモデリングしたRaw Distortionプラグインは、伝説的ストンプボックスのダイナミックかつ荒削りなサウンドを見事に再現しました。Unison™テクノロジー採用のApollo Twin DUO / QUADを使って、オリジナルハードウェアの独特なトーン、フィーリング、レスポンスを実機同様の回路構成、ゲインレンジ、クリップポイントで体験できることでしょう。

Softube Amp Room Essentials
Amp Room Essentialsは、Amp Room Half-Stack、およびBass Amp Room 8x10という2種類のプラグインをフィーチャリング、いかなるジャンルにもマッチするギター/ベース・サウンドをお届けします。ビンテージ・ブリティッシュ・ハーフスタックをベースにしたAmp Room Half-Stackは、もはや伝説となったディストーションを、Bass Amp Room 8x10は他の音とミックスしやすくパワフルなDIサウンドを特徴としています。両プラグイン共に、リアルタイム/リアンプ・レコーディングに対応、マイク位置を細かく調整しながら、トーンをとことんまで追い込めます。

1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
反応の早いFETコンプレッション機能により、おそらく世界で一番有名なクラシック・コンプレッサーを手に入れましょう!1176は、ドラム、ボーカル、ギター、ベースサウンドに、特徴的なディストーションだけでなく、パンチとプレゼンスを加えてくれます。1176SE、およびLNバージョンは、Led Zeppelin、White Stripes、Red Hot Chili Peppersをはじめ、数々のレコーディングで採用されています
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Universal Audio社のPultec Pro Legacyプラグインは、単一のプラグインに、最も人気がある2台のハードウェアEQである、Pultec MEQ-5 Midrange Equalizer、Pultec EQP-1A Program Equalizerを統合しました。MEQ-5EQセクションは、ミッドレンジのブースト/カットを独自のスムースさで適用、一方のEQP-1Aでは単一のトラック、およびミックスに温かみのあるアナログキャラクターを加えてくれます。これはバイパス状態でも同様です。
Teletronix LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
プログラムベースの穏やかなオプティカルコンプレッション、そして精緻な設計によるチューブアンプであるLA-2Aは、世界中のプロフェッショナルなミックスエンジニアが最初に手を付けるコンプレッサーでしょう。特にボーカルには最適です。使い勝手のいいPeak Reduction機能、およびGainコントロールは、ボーカル、バス、ドラムソースに対して、理想的なオプティカル・コンプレッションを加えてくれます。
Precision Mix Rack コレクション
Precision Channel Strip、Precision Reflection Engine、Precision Delay ModulationプラグインをフィーチャリングしたPrecision Mix Rackコレクションには、4個の現代的でハイファイな録音・ミックス専用プラグインが同梱されています。パワフルかつ直観的なPrecision Mix Rackコレクションは、初心者から経験豊かな技術者にとっても、とても便利なツール・セットを搭載しています。
RealVerb Pro
RealVerb Pro は、独自アルゴリズムによるフレキシブルかつナチュラルなリバーブです。ユーザーは残響音のルーム設計を行うことができます。RealVerb Pro は、ルームサイズの大小、ダーク/ブライトの切り替えに留まらず、歪みのないスムースなディフュージョン・コントロール、長大なリバーブテールを調整できます。

FAQ
Apollo Twin USB. Basics and FAQ.
Apollo Twin USBとは?

Apollo Twin USBは、優れた音質とリアルタイムUADプロセッシングを兼ね備えた、ハイレゾ仕様の業務用オーディオインターフェイスです。内蔵UAD-2 DSPアクセラレーション機能を特徴としています。数々の賞を総ナメにしたUADパワードプラグインを使った録音、ミックス、マスタリングを、レイテンシー2msまで詰めた状態で行えます。Apollo Twin USB(Aldrin)はUSB3.0経由でコンピューターと接続します。

Apollo Twin USB (Aldrin) と従来のThunderbolt Apollo Twinの違いは何ですか?

Apollo Twin USBは、Windows 10 OSのみ対応しています。Apollo Twin Thunderboltは、Mac OSのみに対応、またApollo ラックマウントを使った複数ユニットのカスケード接続による使用を想定しています。Apollo Twin USBは、複数ユニットのカスケード接続に対応していません。上記以外は、両製品ともI/Oの数やパフォーマンス、DSP(DUOのみ)、および一般的な機能面に関する相違はありません。

Both Apollo Twin versions have the same feature set in terms of I/O, sonic performance and general functionality.

Apollo Twin USBのI/Oに関する詳細を教えてください。

Apollo Twin USBには、2系統アナログ入力端子 ― デジタル制御可能なアナログ・マイクプリアンプ/ライン入力端子、およびフロントパネルにあるハイインピーダンス(Hi-Z)楽器専用入力端子から選択可能 ― を備えています。出力側では、最大6系統のアナログ出力端子を搭載;2系統バランス・ライン出力;2系統デジタル制御によるアナログ・モニター出力;1系統ステレオヘッドフォン出力端子です。さらに、8チャンネルADAT端子/2チャンネルS/PDIF端子のオプティカル入力端子を搭載しています。

Apollo Twin USBの音は他社オーディオ・インターフェイスと比べてどうなのでしょう?

シンプルに「素晴らしい!」と言えるでしょう。オリジナルのApolloシリーズ同様の回路構成により、Apollo Twin USBは、妥協のない音作りを目指して設計されました。プリアンプからコンバーターに至るまで、使用されている部品はすべて、原音への忠実さと透明感を最重要視して選択されています。Apollo Twin USB(Aldrin)は、最小レベルのTHD "Total Harmonic Distortionを実現、そして最大限にまで押し広げたダイナミック・レンジを誇ります。従来のラックマウント・スタジオ機材を凌駕するパフォーマンスをお約束いたします。

UADパワードプラグインとは何ですか?

UADパワードプラグインとは、従来のプラグインでは実現できなかった温かみのあるサウンドとキャラクターを備えたVST/AU/RTAS/AAX64対応プラグインです。弊社のソフトウェア開発グループは、世界でも有数のDSP開発事業を行っており、主にクラシックなオーディオ・ハードウェアの物理モデリングを得意としています。つまり、我々はこのこの作業を通じて、クラシック・アナログ機材をデジタルの世界で"再構築している"と言えるでしょう。UADプラグインは、オリジナルのビンテージ・ハードウェアのような音が出せるだけでなく、極端な設定でもオリジナル機材と違わず動作します。

Apollo Twin USBでは、最高で何個のプラグインを実行できますか?

サンプルレート設定やどのUADプラグインを使うかによって、正確な数は異なります。使用可能なUADパワードプラグインのインスタンス数を割り出すには、UAD Instance Chartをチェックしてみましょう。

録音時の入力ステージにおけるUADパワードプラグインは、DAWでUADプラグインを使ってミックスする場合と違いはあるのでしょうか?

Apollo Twin USB同梱のConsoleアプリケーションは、お手持ちのDAWで録音する際、UADプラグインをインサートできるバーチャル・ミックス・コンソールです("リアルタイムUADプロセッシング")。Consoleアプリケーションは、コラボレーション型のレコーディング・セッションをシームレスにつなぐ、パワフルなモニタリング&ルーティング機能を搭載しています。UADプラグインを使ったミックス、マスタリング作業は、他のUAD DSPアクセラレーターシステムと同じ作業となります。録音する際は、DAW内でプラグインを起ち上げるだけで、録音準備完了です。

Apollo Twin USBが動作するConsoleソフトウェアのバージョンナンバーは何になりますか?

Apollo Twin USBは、Console 2ソフトウェア上で動作します。チャンネルストリップ・プリセット、プラグインのドラッグ&ドロップ、その他、洗練されたワークフローにアクセスできます!

リアルタイムでバーチャルインストゥルメントを演奏する際、UADプラグインを利用できますか?

できます。Apollo Twin USBのConsoleには、Virtual I/Oという機能を搭載しています。ここにバーチャル(ソフトウェア)インストゥルメントの出力、およびDAW出力を直接ルーティングできます。ルーティングしたソースでは文字通り、リアルタイムUADプロセッシングを享受できるようになります

ライブ・パフォーマンスで、Apollo Twin USBを使いたいのですが…。

もちろん。DAWに仕込んだ音素材をプレーバックしながら、Apollo Twin USBのUADプラグインを使ってライブサウンドを自在に扱うなど、最適のソリューションと言えるでしょう。

Apollo Twin USBのレイテンシー・パフォーマンスはどのようなものでしょうか?

Apollo Twin USBのレイテンシーに関して、Consoleアプリケーション使用時に算出するのは基本的に困難です。参考例としては、入力段にリアルタイムで4個のUADプラグインをスタックし、かけ録りした場合、96kHzにおけるアナログ/アナログ"Analog-to-Analog"変換のレイテンシ―は1.1ミリ秒になります。

Apollo Twin USBの動作保証されているDAWは?

Steinberg Cubase、Avid Pro Tools、Ableton Liveなど主要なホストアプリケーションに対応しています。弊社HP、動作保証されているDAWの検証ページを参照してください。host applications page.

Apollo Twin USBはPro Tools 11上で動作するでしょうか?

動作します。Apollo Twin USBは、Pro Tools 10のみならず、Pro Tools 11でも動作確認がとれています。Apollo Twinのアナログ/デジタルI/Oはすべて、Pro Toolsでの録音、ルーティングが可能となっており、UADパワードプラグインは、AAX 64(PT11)/RTAS(PT10)プラグインフォーマットを介して、Pro Tools上での動作が確認されています。

Apollo Twin USBは、USB2.0 Hi-Speedコネクション経由で動作しますか?

動作しません。快適に動作させるには、USB3.0 SuperSpeedコネクションが必要となります。

USB2.0/3.0 "Hi-Speed"とUSB3.0 "Hi-Speed"の違いは何ですか?

USB2.0 "Hi-Speed"は仕様上、毎秒480メガビット(毎秒60メガバイト)の帯域幅を持っています。一方、USB3.0 "Hi-Speed"は毎秒5ギガビットの帯域幅を確保できます(毎秒625メガバイト)。快適な動作を確保するために、Apollo Twin USBでは、USB3.0 "Hi-Speed"の広い帯域幅が必要となります。

同一システム内に複数Apollo Twin USBユニットを同時使用できるでしょうか?

Apollo Twin USBでは、複数のユニットをカスケード接続で使用することはできません。

UAD-2 Satellite FireWire、あるいはUAD-2 PCIeカードとApollo Twin USBを併用できるでしょうか?

できます。Apollo Twin USBは、他のUADデバイス機器と互換性がとれています(version TBD)(詳細はクリック)。

詳しくは ハードウェア, ソフト, と 機能とスペック
タブを参照してください。
レビュー

レビュー

1 of 15
  • Ronnie Vanucci

    The Killers

    "The UAD plug-ins allow us [The Killers] to get into the wheelhouse of the sounds of yesteryear. It's another instrument in the band these days."

    Jim James

    My Morning Jacket

    "The UAD Powered Plug-ins collection is such a great tool kit. So many tools under one roof and all at your fingertips in a fraction of a second."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Faith Evans)

    “The UAD-2 is the 21st century musician's best friend."

    Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    With the incredible quality and tonality of the plug-ins, the UAD-2 has become a first response tool in my everyday recording and mixing.

    Peter Kirn

    Create Digital Music

    "It’s difficult to describe UA’s plug-ins until you’ve tried them. It’s a bit like having chocolate sauce at your disposal, sonically speaking."

  • Garrett Haines

    (Tape Op Magazine)

    "Universal Audio’s achievements in capturing the sonics of equalization, transformers, and control interaction need to be recognized. This goes beyond software models; they’re getting to the heart of the gear."

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "The family of effects that I have with my UAD-2 is incomparable with any other when it comes to working in the box yet having an 'out of boxy experience'."

    Garrett "Jacknife" Lee

    (R.E.M., The Cars)

    "I @#$%ing love my UAD-2 card! Doing my first proper mix [The Cars] with it. Wow! How did i do without it?"

    Jose Cancela & Amy Marie Beauchamp

    (HBO Sports, NFL, NBA)

    “The UAD-2 has time and time again given sterile samples warmth, depth and brilliance."

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "The flexibility is priceless and has won me over on UAD for life. Thanks for making a great product!"

  • Jono Buchanan

    Future Music (UK)

    "The accuracy & quality of [UA's] recent additions [shows] their recreations of classic hardware are only improving."

    Greg Parkin

    (Capitol Studios & Mastering)

    “It is fitting that UA continues to provide a platform for our engineers to innovate."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    “I like to use the UAD plug-ins to their extremes and push them to get the crazy sound I use to set my productions apart."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Jill Scott, Estelle)

    UAD is my new secret weapon in the studio. I get everything to sound the way I always wanted, way before the mixing.

    Ivan Barias

    (Keyshia Cole, 2Pac)

    "Before UAD life in the studio was like television before HD. Everything sounds incredibly detailed now."

  • John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "This [UAD-2] is a 'game changer' for me ... The sound, responsiveness, and detail [of the plug-ins] are great!"

    Nathaniel Kunkel

    (Lyle Lovett, Nirvana)

    "With the UAD-2, UA has provided something that I have been missing from my plugs for a long time: inspiration."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "I was never into mixing completely in the box until I started using UAD cards ... I'm loving it more and more."

    Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "[I use] the Fairchild Compressor, Neve 1081, Neve 1073, LA-2A and the 1176 Compressor. They all give you something different."

    Jim Dalrymple

    (Macworld)

    "While there are a lot of plug-in choices [on the market], I have found none better than Universal Audio."

  • Eli Janney

    (Wilco, Wheat)

    "I’m heavily into the [UAD-2] cards. They just sound really, really good ... the new cards give you a lot of horsepower."

    Vance Powell

    (The Raconteurs, Jars of Clay)

    UAD-2 is the first plug-in set that replaces hardware I own – that's a big deal.

    John Baccigaluppi

    (TapeOp Magazine)

    "[With the UAD-2] ... everything worked perfectly with the sonic quality we’ve come to expect from the UAD series."

    Charlie Clouser

    (NIN, "Saw" Soundtracks)

    "The UAD-2 provides so much DSP that I can really lay the plug-ins on thick without giving it a second thought"

    David Grissom

    (Mellencamp, Buddy Guy)

    "The UAD-2 plug-ins have become the backbone of my mixes ... I've been able to eliminate my console altogether."

  • Elliot Mazer

    (Neil Young)

    "I can mix anyplace with my UAD-2 SOLO/Laptop. I get to use the same UAD plug-ins on my portable that I use on my big MacPro."

    Frank Filipetti

    (James Taylor, Rod Stewart)

    “I wish more companies paid attention to what you guys are doing at UA ... it's right on the money."

    Frank Filipetti

    (Carly Simon)

    "I go to my UAD plug-ins just as naturally as I do any hardware ... UAD is now an essential part of my mixing arsenal"

    Frank Filipetti

    (Carly Simon, Korn)

    "I don't need anything else to mix with, other than the UAD plug-ins. Everything else I use is hardware."

    Gavin Monaghan

    (The Twang)

    "I'd never even think of tackling a session without UAD plug-ins."

  • Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    "I can surely say that working with the UAD family of plug-ins has greatly increased the sound of my projects"

    Nathaniel Kunkel

    (Sting)

    "I use my UAD cards every time I mix ... the quality of the plug-ins make mixing 'in the box' not only easier, but really fun."

    Nathaniel Kunkel

    (James Taylor, Lyle Lovett)

    "The thing that I feel no one's really talking about is that this [the UAD-2] is a paradigm shift."

    Rik Simpson

    (Coldplay, Portishead, Jay Z)

    The sound of the UAD software is the closest thing in analog modeling – it actually sounds like the real gear.

    Stuart Price

    (The Killers)

    "You judge [the UAD-2] by how many people you recommend it to, and everyone I have worked with has now gone and got one."

  • Ulrich Wild

    (Pantera)

    "The new UAD-2 cards are extremely powerful ... I completely abandoned analog gear for mixing and I rely heavily on this system"

    Ryan West

    (Eminem, Kanye West, Kid Cudi)

    I'm not sure what mathematical voodoo they do over there at UA, but I like it and I won't mix without it.

    Grieves

    “Universal Audio has redefined how I look at my sessions. With easy access to emulations of some of the most classic gear of all time –– there is no tone or feel that I can't achieve.“

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "As an analog junkie and an audiofile, this [UAD-2] is the best of both worlds for me."

    Ryan Hewitt

    (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

    Now I have UAD on everything, and I'm using the EMT 140 and the EMT 250 as effects – It's so much easier.

  • Neil Mclellan

    (TapeOp)

    "I've recommended the UAD platform to all of my friends, and once they heard it, there was no looking back."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "The sound of these [UAD Powered Plug-Ins] will definitely change the way I approach mixing in the computer."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "UA has given their UAD-2 platform extra appeal with yet more accurate recreations of classic studio hardware ..."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "[Cooper Time Cube, EMT 250, or FATSO] ... for the real vintage character, I don't think UA have any rivals at the moment."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "When I finally decided to try the UAD platform, I was immediately floored by the realism. These things sounded amazing."

  • Ed MacFarlane

    (Friendly Fires)

    "[I use] the 6176 as my preamp & compressor, and I've been using the UAD plug-ins once the track's in the computer."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "Way to go, Universal Audio! Thanks for helping me achieve the sounds in the box that I really want to hear."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "I decided to sell my hardware SPL TD4, and my vintage dbx 160 rack, because the UAD became my go-to choice. Bravo to UA"

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "UAD plug-ins are my new benchmark for how processors should sound, look, and function.”

    JR Hutson

    (Jill Scott, Musiq Soulchild)

    "[Once] I got the UAD Powered Plug-Ins, I can get things so much closer to what they're supposed to sound like."

  • Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "I find that the UA plug-ins allow me to control that [dynamic] range of frequencies better than anything else."

    Justin Niebank

    (Keith Urban, Rascal Flatts)

    “[W]hen you came out with the UAD-2, I jumped on that, even before the software came out. I adore it.”

    Frederick Norén

    (Sound on Sound)

    "[For DSP-based systems]...the UAD2 platform is a good alternative, with great-sounding, humanely priced plug-ins."

    Roy Davis Jr.

    "A mix is not complete without UAD Powered Plug-Ins on it!!!"

    Eli Crews

    (Electronic Musician)

    "With the UAD-2, Universal Audio has made one of the most attractive plug-in families even harder to live without."

  • Cian Ciaran

    (Super Furry Animals)

    "[With the UAD-2] It's like having the right tools to do the right job ... Because you know all the gear's quality."

    Jason Blum

    (Remix Magazine)

    "The only thing better than UAD plug-ins is more of them."

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "The UAD concept [is] the 21st century equivalent of a rack of special-purpose processors ... maybe even an entire mixer."

    Craig Anderton

    (Keyboard)

    "The UAD-2 is much more powerful than the original ... the UAD concept is no longer to just replace a few cool pieces of gear"

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "Universal Audio are a force to be reckoned with in terms of the quality of their audio processing"

  • Paul Vnuk, Jr.

    (Recording Magazine)

    "The UAD-2 ... is a huge improvement over everything that made the UAD-1 the leader in its class."

    Mike Senior

    (Sound On Sound)

    "UAD-2 is an enormous leap forward from the UAD-1"

    Barry Rudolph

    (Mix Magazine)

    "The UAD-2 breaks all the UAD-1's limitations ... it's a dream come true for all DAW users.”

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "It's the strikingly realistic, and musical, emulations of vintage (and not so vintage) gear [that hooks people on the UAD-2]."

    Rob James

    (Resolution Magazine)

    "[UAD Powered Plug-Ins] have more character than many native or TDM plug-ins, while being a great deal more affordable."

  • Future Publishing

    (MusicRadar.com)

    "Offering several times the power of the UAD-1, this powered plug-in system is very impressive."

    Andy Hong

    (TapeOp)

    "I'd have to say that the UAD plug-ins blow similar TDM plug-ins out of the water"

    Jono Buchanan

    (Future Music UK)

    "It's now possible to turn your DAW into a full Neve console, for a fraction of the cost of a real desk."

    David Riggs

    "There is a God and he uses the UAD plugins. The best set of plug-ins anywhere. Period."

    Carmen Rizzo

    "I make a living with the UA plug-ins, because I use them every single day on every session."

  • Geoff Sanoff

    (Pro Sound News)

    "I keep saying to people that plug-ins are only going to get better, and UAD keeps proving me right."

    Matt Boudreau

    (Keith Urban)

    "The bottom line is, it's got so much more power ... it allowed me to use whatever plug-in I wanted, whenever I wanted"

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "With the UAD-2 , you put it on and it sounds like a Fairchild. It makes it so much easier to get what you're looking for."

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "The UAD-2 gives access to some of the best-sounding analogue emulation plug-ins available ... a mouth-watering prospect."

ユーザーの評価

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平均評価 (106 レビュー)
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    Exactly what I was hoping for!
    by J. Marsh(Sunday 15 January, 2017)

    This interface is as clean as it gets. Easy to navigate, and console is quite easy to use. I'm a beginner but it's so easy to use. It's compact, solid, and smooth operationally. I can't go back to anything I've used before or to anything else I've demoed. Stop looking, if you have budgeted… ǶÁÂȪむ

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    Excellent quality!
    by R. MOUGENOT(Thursday 12 January, 2017)

    Hello! This is a great audio interface !. The AD / DA converters are top notch !. You can make great productions. Your materials are the best! The Software mixer is a great help, and allows you to run Plugins on the input. You have to make a minimum Break-In of 100 hours. Rolando. ǶÁÂȪむ

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    Great! just great!
    by J. Afonso(Wednesday 11 January, 2017)

    Easy and intuitive to use! Great sound! Works with low latency inside DAW (128 samples - no problem even with busy arrangements). The no input latency is a blast combined with the Console. ǶÁÂȪむ

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    Apollo twin usb
    by r. cavaye(Tuesday 10 January, 2017)

    Sleek slimline and just outright sexy, sounds awesome. UAD the best a mix can get. ǶÁÂȪむ

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    Great sounding interface
    by A. Pollien(Monday 9 January, 2017)

    For two months I have been using it, I have improved my mixes, which have become more articulated, clearer, punchier, better in all!!! The interface is also well designed, beautiful and convenient. In short, I'm still in my honeymoon period. :love: ǶÁÂȪむ


機能とスペック
Apollo Twin USB機能詳細
Key Features
  • ワールドクラス24ビット/192kHzオーディオ・コンバーター搭載デスクトップ2x6 USB 3 オーディオ・インターフェイス
  • リアルタイムUADプロセッシング ― ビンテージ・コンプレッサー、EQ、テープマシン、ギターアンプ・プラグインを駆使して、レイテンシーゼロ(sub-2ms)に極限まで近づけた状態でトラッキング!
  • Windowsベースのレコーディング・システムにおける接続環境構築を促すUSB3.0コネクション
  • Unison™技術採用クラシック・チューブ&トランス・マイクプリアンプ
  • 2系統プレミアム・マイク/ライン・プリアンプ;2系統ラインアウト;フロントパネルにHi-Zインストゥルメンタル入力端子、およびヘッドフォン出力端子搭載
  • フルレゾリューション・リスニング環境対応、デジタル制御による2系統アナログモニター出力
  • オプティカル接続、最大8チャンネル・デジタル入力
  • 妥協のないアナログ設計、改善・改良を重ねたコンポーネント、プレミアム・ビルドクオリティ
  • 主要DAWのAudio Units、VST、RTAS、AAX 64対応UADパワードプラグイン
オーディオインターフェイス
  • Sample rates up to 192 kHz* at 24-bit word length
  • 最大で10 x 6 同時入出力
    • 2チャンネルのアナログ ― デジタル変換:
      • バランスマイク/ライン・インプット×2
      • Hi-Z インストゥルメントインプット×1/li>
    • 6チャンネルのデジタル ― アナログ変換:
      • デジタルコントロールのステレオモニターアウト
      • ステレオヘッドフォンアウト
      • ラインアウト 3、4
    • 8チャンネルまでのデジタルインプット:
      • 8チャンネルまでのADATオプティカル(S/MUX対応)、または
      • 2チャンネルのS/PDIF オプティカル
  • 64ビットデバイスドライバー
  • PCIe オーディオドライバー
マイクプリアンプ
  • ハイリゾリューションでクリアなデジタルコントロールのアナログ・マイクプリアンプ×2
  • フロントパネルを含むプリアンプのすべてのパラメーターをソフトウェアでコントロール可能
  • 切替式ローカットフィルター、48Vファンタム電源、20dBのパッド、フェイズの反転、ステレオリンク
モニター
  • 原音に忠実なデジタルコントロールによるアナログモニター出力
  • 独立したミックスバスのステレオヘッドフォン出力
  • 独立してアサイン可能なラインアウト3,4は、別途作成したキューミックスに使用可能
  • フロントパネルのモニターレベル・コントロールとミュート
内蔵UAD-2 デバイス
  • 1台 (SOLO)、または2台 (DUO)の SHARC DSP プロセッサー
  • Apolloのデジタル/アナログ入力のすべてにUADパワードプラグイン処理を適用可能
  • DAWで使用時には、他のUAD-2製品と同様の機能と性能を使用可能
  • UADパワードプラグイン “Realtime Analog Classics”をバンドル
  • すべてのUAD-2パワードプラグインライブラリーはオンラインで24時間購入可能
ソフトウェア
Consoleアプリケーション
  • リアルタイムにUADパワードプラグインの処理を使用したレコーディング、トラッキングが可能
  • Apolloのすべての機能をリアルタイムコントロール
  • DAWのトラックをConsoleにルーティングするためのVirtual I/O
  • 独立したステレオのAUXバス×2
Console リコール・プラグイン
  • 簡単にリコールするためにDAWセッション内にApolloの設定を保存可能
  • DAW内からApollo Twin のモニター機能のコントロールが簡単に可能
  • 対応するプラグインフォーマット:VST、 RTAS、AAX 64
UAD メーター&コントロールパネル・アプリケーション
  • 全体的なUAD-2設定とパワードプラグインのセッティングとDSP使用率をモニター
その他
  • 魅力的で耐久性のあるデスクトップデザイン
  • ロック式パワーサプライが不意な電源の抜け落ちを防止
  • 簡単にアップデート可能なファームウェア
  • 1年間の保証

 

Apollo Twin USB システム動作環境


  • Windows 10、64ビット・エディション
  • 使用可能なSuperSpeed USB 3.0ポート*
  • Intel "i"シリーズ/Xeonプロセッサ
  • 6 GBストレージ
  • ソフトウェア・ダウンロード、およびソフトウェア認証のためのインターネット接続環境 *SuperSpeed USB 3.0ケーブル同梱。その他、対応環境に関する詳細は以下のリンクを参照: www.uaudio.com/twin-usb/start

 

Apollo Twin. スペック

 

すべてのオーディオ・スペックは、特に明記しない限り、一般的なパフォーマンスです。そして以下の状況でテストされました。: 48 kHz 内部サンプルレート、24ビット・サンプルデプス、20kHz帯域幅測定、バランスインプット/アウトプット

システム
  • I/O コンポーネント
    • マイクインプット 2
    • アナログ・ラインインプット 2
    • Hi-Z インストゥルメントインプット 1
    • アナログ・ラインインプット 2 (独立したミックスバス)
    • アナログ・モニターアウトプット 2(1ステレオペア、独立したL/Rミックスバス)
    • ヘッドフォンアウトプット 1ステレオペア(独立したL/Rミックスバス)
    • デジタル・インプットポート (TOSLINK オプティカル)1(ADAT 、 S/PDIFを切替え)
    • USB 3 ポート
  • A/D – D/A 変換
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96、176.4、192
    • ビット当たりのサンプルレート 24
    • 同時A/D 変換 2チャンネル
    • 同時 D/A 変換6チャンネル
    • アナログのラウンドトリップレイテンシー 1.1 ミリセコンド(96 kHz サンプルレート)
    • アナログのラウンドトリップレイテンシー(最大4つのUADパワードプラグインをConsoleアプリケーションで使用) 1.1 ミリセコンド (96 kHz サンプルレート)
アナログ I/O
  • ライン・インプット 1 & 2
    • ジャックタイプ(コンボジャック) メス ¼” TRS バランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 117.5 dB
    • S/N比(A-Weighted) 117.5 dB
    • THD + N –108 dBFS
    • CMRR 60 dB 以上(10’ ケーブル)
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • インプットインピーダンス 10K Ω
    • ゲインレンジ +10 dB ~ +65 dB
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時) 18 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時) –37 dBV
    • ステレオバランス ±0.05 dB
  • マイクインプット 1 & 2
    • ジャックタイプ(コンボジャック) メス XLR バランス
    • ファンタム電源 (switchable per input) +48V
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 118 dB
    • S/N比(A-Weighted) 118 dB
    • THD + N –110 dBFS
    • 入力換算雑音 –127 dB
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • CMRR 70 dB以上 (10’ ケーブル)
    • 入力インピーダンス初期値 5.4K Ω(Unison仕様により可変)
    • ゲインレンジ +10 dB ~ +65 dB
    • Pad アッテネーション初期値 20 dB(Unison仕様により可変)
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時、パッド付)23.8 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時、パッド付) –31.2 dBV
  • Hi-Z インプット
    • ジャックタイプ メス ¼” TS アンバランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 117 dB
    • S/N比(A-Weighted) 117 dB
    • THD + N –101 dBFS
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • インプットインピーダンス 1M Ω
    • 最大インプットレベル(最小ゲイン時) 10 dBV
    • 最大インプットレベル(最大ゲイン時) –45 dBV
  • ラインアウト 3 & 4
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS バランス
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 118 dB
    • S/N比(A-Weighted)118 dB
    • THD + N –107 dBFS
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ステレオバランス ±0.05 dB
    • チャンネルセパレーション 120 dB以上
    • アウトプットインピーダンス 600 Ω
    • 最大アウトプットレベル 18 dBV
  • モニターアウト 1 & 2
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS バランス
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 115 dB
    • S/N比(A-Weighted) 115 dB
    • THD + N –105 dBFS
    • チャンネルセパレーション 118 dB 以上
    • ステレオバランス ±0.05 dB
    • アウトプットインピーダンス 600 Ω
    • アウトプットゲイン・レンジ –96 dB ~ 0 dB
    • 最大アウトプットレベル 18 dBV
    • リファレンスレベル +14 dBu、 +20 dBu (選択可能)
  • ステレオヘッドフォンアウト
    • ジャックタイプ ¼” メス TRS ステレオ(アンバランス)
    • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、±0.1 dB
    • ダイナミックレンジ(A-Weighted) 113 dB
    • S/N比(A-Weighted) 113 dB
    • チャンネルセパレーション 110 dB 以上
    • THD + N –101 dBFS
    • ステレオレベルバランス ±0.11 dB
    • アウトプットインピーダンス 10 OΩ
    • アウトプットゲイン・レンジ –INF ~ 0 dB
    • 最大アウトプット(600Ω負荷時)80 mW
デジタル I/O
  • S/PDIF
    • コネクタータイプe オプティカル TOSLINK JIS F05 (ADATと共用)
    • フォーマット IEC958
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96
    • S/PDIF インプットチャンネル 2(ステレオ L/R)
  • ADAT
    • コネクタータイプe オプティカル TOSLINK JIS F05 (S/PDIFと共用)
    • フォーマット ADAT デジタル光ケーブル
    • サポートしているサンプルレート(kHz) 44.1、48、88.2、96、172.4、192
    • ADAT インプットチャンネル @ 44.1 kHz、48 kHz 1 – 8
    • ADAT インプットチャンネル @ 88.2 kHz、96 kHz 1 – 4 (S/MUX)
    • ADAT インプットチャンネル @ 176.4 kHz、192 kHz 1 – 2 (S/MUX)
  • クロックソース
    • インターナル、 S/PDIF、ADAT
電源部
  • パワーサプライ 外部AC - DC
  • AC コネクタータイプ 変換ブレード(UL、VDE、UK、SSA、CCC)
  • AC 必要条件 100V – 240V AC、50 – 60 Hz
  • DC コネクタータイプオス、2.1 mm x 5.5 mm、センターポジティブ
  • DC 必要条件 12 VDC, ±5%
  • 最大消費電力 12 Ws
適応環境
  • 動作可能温度範囲 摂氏0度 ~ 35度
  • 保存温度範囲 摂氏 -40度 ~ 80度
  • 動作可能湿度範囲 20% ~ 80%
メカニカル
  • 寸法
    • 横幅150mm
    • 高さ 57mm
    • 奥行き、シャーシのみ152mm
    • 奥行き、ノブやジャックの突起物含 157mm
    • 箱の大きさ(WxDxH) 8” x 8” x 5.5” (20.32cm x 20.32cm x 13.97cm)
  • 重量
    • 総重量(アクセサリー、箱を含) 1.74kg
    • 重量(本体のみ))1.05kg
  • パッケージの内容
    • Apollo Twin 本体
    • パワーサプライ
    • URL カード