カートの内容 カー トを見る

  • 合計: $0.00
  • アイテム数: 0
チェッ クアウト

レビュー 308 レビュー

4.86 5つ星中

by L. Hudson (7/22/2016):

Nice and close to the sound of tape, gives body and roundness to your audio and a… Read more

279 レビュー
21 レビュー
4 レビュー
1 レビュー
4 レビュー
概要

Studer® A800 Multichannel Tape Recorder プラグイン

世界で最も人気のあるマルチトラック・テープマシンと4つのテープ形式によるリッチなアナログ・サウンド

30 年以上に渡って多くのミュージシャン、エンジニアに Studer 社の A800 テープレコーダーは愛されてきました。それはアナログならではの暖かみ、しかもソリッドな低域、そして全体的に特徴のあるこのレコーダーにしか出せないサウンドがあったからです。数え切れないほど多くのアルバムが、この 2 インチのアナログテープレコーダーに録音されてきたのです。Metallica、Stevie Wonder、Tom Petty、A Tribe Called QuestやJeff Buckley等の各アルバムで、すばらしいそのサウンドを聴くことができます。

特長

  • Studerより承認された伝説のA800マルチトラック・テープマシンをエミュレーション
  • 2インチ・アナログテープによるウォーム、ナチュラルでパンチの効いたローエンドのレスポンスを提供します。
  • インプット、シンク、リプロ・パスを含むA800のシグナルパスを完璧にモデリングしています。
  • 正規代理店より販売されたUAD-2 DSP アクセラレーターカード を必要とします。
  • すべての特長を見る

Studer 社の監修の下、Universal Audio 社が誇るジェイ・マックナイト(DSP エンジニアであり AESの磁気録音のエキスパートでもあります)のチームが、12 ヶ月以上かけて慎重にモデリングをしました。この UAD-2 専用プラグインは、マルチトラックテープレコーダー全体の信号経路をモデリングし、A800 の電子回路ももちろんていねいにモデリングされています。さらには必要不可欠なテープそのものの特性もモデリング。世界中のミュージシャン、エンジニアが愛したテープマシンを皆さんのコンピューターで簡単に再現できるようになったのです。

Studer A800 Hardware Transport Controls

歴史
1978 年に発売されたときから Studer A800 は、初めてマイクロプロセッサーにコントロールされたテープマシンとしてプロユースのマルチトラックレコーダーの新世代を築きました。発売後から 30 年以上経った今も A800は音の基準として地球上の様々なスタジオで使用されています。しかし、オリジナルの巨大なスチールフレーム、メータブリッジ、0.5 馬力のモーター、合金のデッキプレートを擁したユニットは合計で 408kg という重量があり、自宅スタジオに設置するにはあまりにも大きすぎます。UAD-2 プラグインバージョンは、マニュアルキャリブレーションや、メンテナンス、テープの劣化等のどれも起こりません。使用している間、ずっとその素晴らしい音のクオリティを実現し続けます。

パラメーター
UAD-2 用の Studer A800 は、オリジナルユニットの持つアナログレコーダーの特徴を実現します。;磁気テープを使用したレコーディングのようにきれいな音を得られます。またハーモニックサチュレーション量をインプット、アウトプットを使用してコントロールすることができます。オリジナルハードウエアで使用できる 3 つのテープ速度を選択可能なリールデッキ IPS コントロール(7.5、15 または 30 IPS) 、異なる周波数シフト、ヘッドバンプ、ディストーションキャラクター等。テープタイプコントロールは、それぞれの微妙なサウンドのバリエーションとテープコンプレッションの違いからここ 30 年間で最も人気のあった 4 種類のテープから選択できます。CAL コントロールは、+3dB、+6dB、+7.5dB と+9dB のキャリブレーションレベルから選択可能です。そしてそれらのお薦めセッティングで使用するか好みに合わせてオプションを使用することが可能です。インプット、シンク、リプロ回路、さらにスルー(バイパス)当の A800 のオプションは全て使用可能です。Studer A800 プラグインは、イノベーティブなギャングコントロールセッティングを特徴とし、セッションで使用しているStuderA800 の全てのパラメーター全体を即座に調整することもできます。

第二のコントロールは、リールデッキの後ろに隠れていて Studer のバッジ、またはプラグイン GUI の「Open」ラベルをクリックすることによって現れます。イコライザーコントロールは、アメリカ(NAB)とヨーロッパ(CCIR)スタンダードを選択でき、7.5 と 15IPS のプリエンファシス/デエンファシスフィルターを適用します。さらに音のクオリティにより IPS30 において AES EQ を適用可能です。HF バイアスキャリブレーションパラメーターは、磁気レコーディングヘッドにHF オシレーションボルテージのフィードを合わせ、レコーディングの感度とディストーションのバランスを調節します。この効果が暖かみを加えたり、オーバーバイアスサウンド等のエフェクトとしてクリエイティブに使用することも可能です。HF レコードは、理想的なバイアスが高周波数不足になった場合に HF メイクアップをさせるキャリブレーションフィルターです;HF バイアスと HF レコーディングの両方はテープにノンリニアでフィードします。シンクとリプロ HF、LF キャリブレーション EQ は、フラットプレーバックレスポンスを調整することに加え、クリエイティブに使用することもできます。すべてのセカンダリーコントロールは A800 の Cal を使用してメーカー推奨のセッティングに調整される場合と、できない場合があります。最後に、ヒスとハムの別々のコントロールはグローバルノイズバイパスオプションで使用可能です。(それぞれのハードウエアの性質に合うようにデフォルトセッティングを調整します)

使用方法
Studer A800 の主な目的は、DAW 環境内でマルチトラックテープサウンドを得ることです。クラシックなマルチトラックテープサウンドを得るために他のエフェクト処理をされる前にプラグインは個々のトラックの最初のインサートとして使用されるべきです。新しい使用方法として他のプロセッサーの後にインサート、またはセンド/リターンのバスに Studer A800 を使用するという方法が考えられます。2 トラックへミックスダウンする際には、プラグインをステレオアウトプットバスに使用することも考えられます。詳細についてはblogエントリーのTipsとTricksを参照してください。

$349.00

レビュー

レビュー

1 of 6
  • Ed Cherney

    (Rolling Stones, Eric Clapton)

    “I came of age with the Studer A800 tape machine. I've recorded hundreds of tracks through that machine with every type of tape, speed, alignment, and bias. I just upgraded to a UAD-2 card and stumbled in to the UAD A-800. Holy s**t!”

    Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    "The Studer A800 plug-in is tape in a box. Tracks that are thin and dull become full of life and tone... so creative, and musical."

    Vance Powell

    (The Dead Weather, The Raconteurs)

    "No tape emulation has ever achieved this level of... completeness? I expect to smell the tape when I hit play!"

    Jeff Balding

    (LeAnn Rimes, Faith Hill)

    “I love having the personality of the [UAD] Studer A800 in a plug-in. [It adds] a great personality to drums, bass, guitar and vocals.”

    Paul Epworth

    (Adele, Cee Lo Green, Foster the People)

    “The Studer A800 and Ampex ATR-102 tape plug-ins let you really bring out the warmth and positive tonalities in a track.”

  • Garrett "Jacknife" Lee

    (R.E.M., The Cars)

    “The Studer A800 Multichannel Tape Recorder, I’m just using all the time. I don’t know how it A/B’s with tape, I just like the way it sounds.”

    Billy Bush

    (Garbage)

    “Pretty much all of the songs on the [Garbage] record were mixed with the Studer A800 Plug-In on all the drum channels...We used the Ampex ATR-102 Plug-In on the final mix.”

    Tony Maserati

    (Beyonce, Jason Mraz)

    “I wanted the [Jason Mraz] record to have an analog sound to it, but since it wasn’t recorded on analog tape, my approach was to explore the…[UAD] Studer A800 plug-in itself and go deep into it to get the sound I was looking for.”

    Michael Brauer

    (Rolling Stones, Coldplay)

    “I tried the Studer A800 plug-in on drums, guitar and overhead to get a saturated, punchy sound. It sounded great, and it works for me.”

    Electronic Musician

    "I was curious if UA 'got it right.' Simply stated, they did. Bull's-eye."

  • Fab Dupont

    (Jennifer Lopez, Santigold, Mark Ronson)

    "The Studer A800 plug-in creeped its way onto mix after mix, to the point where it's taken over by now. Definitely the closest thing to a real tape machine that I have heard."

    JR Hutson

    (Jill Scott, Musiq Soulchild)

    "The Studer A800 is the plug-in I've been waiting for! I've been searching for ways to get that warn saturated analog sound from a totally digital setup, and this is it. This has revolutionized my process."

    Gareth Jones

    (Depeche Mode, Erasure, Grizzly Bear)

    "I enjoyed hearing the wonderful [Studer A800] plug-in. I was a huge A800 user in the 80s, and it was great to be sonically back there again."

    Nathaniel Kunkel

    (Lyle Lovett, Nirvana)

    "The idea of a tape machine plug-in resonated with the skeptic in me. But I'm a believer now. This [Studer A800] plug-in is nothing short of amazing. Bravo, fine work UA!"

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "This [Studer A800] plug-in gives me that little "X" factor... a very subtle, yet noticeable character that cannot be achieved simply with EQ or other plug-ins."

  • Frederick Norén

    (Sound On Sound)

    "There’s no question about the authentic sound produced by the UAD Studer A800 plug-in. This tape plug-in makes everything more coherent."

    Ryan West

    (Jay-Z, Kid Cudi, Kanye West)

    "I never thought I'd say this about anything in my studio, but the reality is that it [Studer A800 plug-in] works on everything."

    Ryan West

    (Jay-Z, Kid Cudi, Kanye West)

    "The Studer A800 plugin is the missing link for in-the-box mixing, but I'm also using it when mixing with Protools and an SSL or summing mixer."

    Vance Powell

    (The Dead Weather, The Raconteurs)

    "With the [Studer A800's] fine adjustments, different tape formulations and operating levels, UA has given us the best type of tape for every different type of track..."

    Ryan West

    (Jay-Z, Kid Cudi, Kanye West)

    "All the gooey and gluey loveliness of the Studer A800 anywhere I want to apply it in my DAW mixes sounds like an unreasonable request, but UA has delivered once again."

  • Dean Coleman

    “The [UAD] Studer A800 plug-in is my favorite on a drum buss to give everything raw hard tone with a little distortion, while still keeping the sound together.”

    Travis Wyrick

    (P.O.D., Dolly Parton, Charlie Daniels)

    “Within minutes of using the [UAD] Shadow Hills compressor plug-in, I found myself inserting it on a multitude of instruments and busses. This is definitely a compressor I will be using and abusing.”

    Mick Glossup

    (Frank Zappa, Van Morrison, UFO)

    "The Studer A800 plug-in, like all the other UA plug-ins, does a great job of simulating the analogue experience, which in this case is supplying the 'glue' to blend components together during the mix."

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz, Mary J. Blige)

    "The Studer A800 plug-in brings me back to a time long ago. The only thing missing is the smell of new tape."

    Glenn Rosenstein

    (Ziggy Marley, U2)

    "The [Studer A800] gives me all the analog goodness without any of the cross-talk, shedding, head-wear, maintenance issues, alcohol swabs, tape alignment."

  • C.J. Vanston

    (Prince, Tina Turner, Joe Cocker)

    "Wow. The Studer A800 is big and beautiful, just like I remembered... What blew me away was the depth that I perceived."

    Ross Hogarth

    (R.E.M, Keb' Mo, Ziggy Marley)

    "I've been really loving the Studer A800 on bass, kick, overheads, horns and strings. It adds a tonal color that is very musical. Killer job!"

    Vance Powell

    (The Dead Weather, The Raconteurs)

    "I can't tell you how happy I am that UA has made this [Studer A800] plug-in... Yes I can, Thank You UA!"

    Travis Wyrick

    (P.O.D., Dolly Parton, Charlie Daniels)

    “Living in a digital world, it is fantastic to hear true emulation of analog tape! I specifically used GP-9 at + 9 for years for drums and bass and I am very impressed at how UA has captured the “glue” that tape adds to the tracks."

ユーザーの評価

  • 1 Star
  • 2 Star
  • 3 Star
  • 4 Star
  • 5 Star
平均評価 (308 レビュー)
    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    just like tape without the fuss
    by L. Hudson(Friday 22 July, 2016)

    Nice and close to the sound of tape, gives body and roundness to your audio and a little compression along the way. I would not put one of these on every channel, as you would compress your entire mix too much, but for richness to instruments and vocals and possibly bass, it will give great… ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    The Tool for Work Unload
    by C. Soto(Wednesday 20 July, 2016)

    The Studeras the first insert in every track makes mixing much easier. All of a sudden, harsh or brittle top end gets smoothed out, lows sit together well among tracks, transients get clear and defined. In the end, less tweaking is needed to mix tracks. You can gang the channels together for… ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Lay it on!
    by D. Drake(Tuesday 19 July, 2016)

    I put this on everything! I use it on the way in, on sends in the project, and I'd use it on the master bus if not for the Ampex. ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    really improves the sound
    by J. De mendonca(Thursday 14 July, 2016)

    I do really like it, i fell a warm nice sound that help´s to avoid the ugli digital caracter of the ITB mixing ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Exceeded my expectations
    by . (Thursday 7 July, 2016)

    I've tried almost every tape simulation out there. Many of them are nice and do a trick to the sound. However the Studer is in a league of its own. Throw it on every track. It doesn't add that "hiss" effect just for the fun of it. The effect is subtle, but enough to change an… ǶÁÂȪむ

$349.00

アーティスト
  • Armin van Buuren

    In the world of dance music, few have amassed as stellar a resume as Armin van Buuren. Here, he details how UAD plug-ins help him to entrance audiences. 続きを読む

    Jacquire King

    Jacquire King is a three-time Grammy winning producer, engineer and mixer with credits that include Of Monsters and Men, Norah Jones, Modest Mouse, and more. 続きを読む

    Mixing The Pierces’ “Believe in Me” with UAD Plug-

    Christian "Leggy" Langdon is a producer, songwriter, multi-instrumentalist, and engineer. His credits include the Skins, UK singer/songwriter Charlotte OC, Swedish Grammy winner Laleh, and more. 続きを読む

  • Buddy Miller

    Grammy-award winning producer, player, and artist Buddy Miller details his workflow with Apollo and UAD-2 plug-ins. 続きを読む

    The Black Keys

    The Black Keys' Dan Auerbach and Patrick Carney detail their recording process and how UAD Powered Plug-Ins are essential to their careful balance of raunch and refinement. 続きを読む

    Diplo on crafting mega-hits with UAD plug-ins.

    One of the most in-demand producers in music, Diplo has crafted hits for M.I.A., Snoop Lion, and Beyoncé. 続きを読む

  • Nashville Producer Jay Joyce Brings the Rock Edge

    Producer, engineer, and musician Jay Joyce has developed a thriving career in both the rock and country recording scenes. 続きを読む

    Damian Taylor Brings "The Weirdness"

    The Grammy-nominated producer explains how he got Battle Born, The Killers' latest album, battle-ready with Universal Audio. 続きを読む

    Top Engineers Top "Desert Island" Plug-Ins

    If you were stuck on a desert island with your recording studio, what UAD plug-ins could you not live without?… 続きを読む

  • Capturing '60s Soul with UAD Plug-Ins

    Learn how Culture Club producer Steve Levine used UAD Powered Plug-ins to recreate the classic sound of 1960s soul. 続きを読む

    Producer/Engineer Billy Bush Mixes Garbage

    Bush uses UA tools extensively while sculpting the band’s edgy guitars, driving percussion grooves, and glistening electronics. 続きを読む

    Tony Maserati

    Tony Maserati’s renowned chops has had him mixing everyone from Lady Gaga, Sting, and Mariah Carey, to The Notorious B.I.G. and Alicia Keys… 続きを読む

$349.00

機能とスペック

Studer® A800 Multichannel Tape Recorder プラグイン

特長::

  • Studerの承認を受けた伝説のA800マルチトラック・テープマシンをUAによってエミュレーション
  • 2インチ・アナログテープによるウォーム、ナチュラルでパンチの効いたローエンドのレスポンスを提供します。
  • インプット、シンク、リプロ・パスを含むA800のシグナルパスを完璧にモデリングしています。
  • 4種類の人気があるテープ形式とキャリブレーションレベル・キャラクター
  • 使いやすいインプット/アウトプット・コントロールを介してテープサチュレーションとオーバードライブ
  • キャリブレーション、メンテナンス、テープの劣化などの手間がかからずテープのサウンドを再現
  • IPS Speed/Emphasis カーブは7.5 NAB、7.5 CCIR、15 NAB、15 CCIR、30 AESから選択可能
  • ギャングコントロールは、すべてのインスタンスのグローバルなセッティングを素早く調整します。
  • 1つのUAD-2 QUAD DSP アクセラレーター・パッケージで24トラック以上に立ち上げることができます。
  • 正規代理店より販売されたUAD-2 DSP アクセラレーターカード を必要とします。

UADのプラグイン同時起動可能数を確認

パラメーター:

  • 入力ゲイン: -12 to +24 dB
  • 出力ゲイン: -24 to +12 dB
  • シグナルパスの選択
    • Thru : プラグインをバイパス
    • 入力にはテープ無しでマシンエレクトロニクスのみの専用パスを提供
    • Sync : オーディオがレコーディングヘッドを経由してテープに録音され、レコーディングヘッドに加え、全ての回路を経由して再生されるパスをモデリング
    • Repro : オーディオがレコーディングヘッドを経由してテープに録音され、プレーバックヘッドに加え、全ての回路を経由して再生されるパスをモデリング
  • IPS テープスピードは、以下から選択可能: 7.5、15、30 IPS
  • テープ形式は、以下から選択可能です。: 250、456、900、GP9
  • キャリブレーションは、以下から選択可能です。: +3、+6、+7.5、+9 dB
  • Emphasis Equaliser : 7.5と15 IPS時にNAB または CCIR カーブから選択(30 IPSではAES)
  • Auto Cal Off/On : IPSテープスピード、テープタイプ、またはエンファシスEQを変更する際、レコードEQ、pプレーバックEQ、バイアスを自動的にキャリブレーション
    • Record EQ / HF Driver : “boost filter”ゲインを調整
    • Bias / HF Driver : レコードヘッド・オシレーター・ボルテージを0 ~ 15.5 vでコントロール
    • LF / Sync Playback EQ : 低域フィルターゲインをコントロール
    • HF / Sync Playback EQ : 高域フィルターゲインをコントロール
    • LF / Repro Playback EQ : 低域フィルターゲインをコントロール
    • HF / Repro Playback EQ : 高域フィルターゲインをコントロール
  • Noise Off/On : グローバルに提供するノイズ成分をオン/オ
  • ヒス: テープシステムのノイズ成分を独立して±25 dBでコントロール
  • ハム: Studer A800システムのACコンポーネントのノイズを60サイクル(NAB/AES)、または50サイクル(CCIR)で独立してコントロール
  • Gang コントロール Off/On :、Studer A800 の動作にかかわるすべてのパラメーターのグローバルコントロールを調整
  • Show/Hide ボタン : Studer A800 のラベル、または「Open をクリックすることで現れ、キャリブレーションやその他の設定をコントロール
  • VU メーター : ポスト入力、プリ出力のシグナルレベルを表示
$349.00

マニュアル
 Hardware & Software Manuals
$349.00