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レビュー 42 レビュー

4.52 5つ星中

by H. Ómarsson (1/10/2017):

I just got my Apollo 16 and couldn't be happier. A joy to setup and everything works… Read more

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概要
Apollo 16 プロフェッショナル・
スタジオ向け
フラッグシップApollo コンバージョン
新しいApollo 16 はエレガントなアップデートを受け、トーン、フィーリング、アナログレコーディングのフローと強化されたサウンドを実現した UA のプレミアム・オーディオインターフェイスです。プロのスタジオのためにパーフェクトな18 x 20 Thunderbolt 2 インターフェイスは、Apollo 8/8p の2倍のアナログ接続を可能とし、ミキシングコンソールや、アウトボードとのペアリングに最適です。
真のUA によるアナログ設計と、次世代のA/D と D/A コンバージョンに基いて構築され、Apollo 16 は、リアルタイムで UAD パワードプラグインのすべてのライブラリを使用することができる強力な UAD-2 QUAD コア・プロセッサーを備えています。Apollo 16は、洗練されたパワフルなパッケージを伴い、ライバル製品のコストの2倍するモジュラーコンバーターを採用し、このクラスのすべてを凌駕するパフォーマンスを実現しています。

Apollo のラックマウント・インターフェイスを購入するとUAD-2 QUAD Satellite を無料でゲット!


主な特徴
  • プロフェッショナルな音楽制作に向けた次世代のApollo A/D D/A コンバージョン
  • ミキシング・コンソールや、アウトボード・プリアンプなどを使用するために理想的なDB-25コネクターを採用した16 x 16 アナログ I/O
  • オンボード UAD-2 QUAD Core DSP によりリアルタイム UAD プロセッシングを可能にする
  • Mac用の18 x 20 Thunderbolt 2 オーディオインターフェイスとパワフルなConsole 2.0 ソフトウェア
  • 4台までのApollo インターフェイスと6 台までのUAD デバイスをThunderbolt上でカスケード可能 (Mac)
  • UAD プラグイン・バンドル“Realtime Analog Classics Plus”を同梱
  • 優れたコンポーネント、プレミアムビルド・クオリティによるワールドクラスのUA アナログ・デザイン


ワールドクラスのサウンドと優れた
Apollo の A/D D/A コンバージョン


2012年に導入されたオリジナルのApolloは、すぐに現代のサウンドプロデューサーやエンジニアの間で必須アイテムとなりました。 ― それは世界中のトップアーティストの多くもその中にカウントされています。 Apollo 16 は、完全に再設計されたクラスをリードするA/D D/A コンバーターを採用し、オリジナルのApolloの音質を改善し、さらに広いダイナミックレンジと低いTHDを実現しています。
50年にも及ぶ回路設計の遺産を基にUA のエンジニアは最新のコンバーターを入念にオーディションし、完全に再設計されたアナログ回路にペアリングしました。広範囲なダブルブラインド・リスニングテストの結果、A/D は3dB、D/A は8dB、オリジナルのApolloよりもダイナミックレンジが向上しました。 — これにより、Apollo 16は、このクラスのリーダーとなります。


リアルタイム UAD プラグイン・
プロセッシング
トラッキング、ミキシング、マスタリングに

1Uのラックスペースにクラシックなアナログスタジオを...想像してみてください。ビンテージの EQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン等を含む UAD パワードプラグインを使用して、使っているオーディオ・ソフトウェアのバッファーサイズに関係なくほぼゼロのレイテンシーでレコーディングすることができます。* Apollo 16は、Ampex、Lexicon、Neve、Manley、Roland、SSL、Studer等、数々の賞を受賞した多くのブランドの本物のアナログ機材が持つトーンの暖かさを提供します。

アナログサウンドの鍵となるのは、オンボードの UAD-2 QUAD DSP プロセッシングにより、ホストコンピューターの負担を軽減しUAD パワードプラグインを使用できる点です。

Apollo 16 には、“Realtime Analog Classics Plus” スイートがバンドルされています。そこから UA オンラインストアから膨大な数のプラグイン・コレクションから選ぶことが可能です。
“UAD プラグインはとにかく素晴らしい...私はここ数年のすべてのプロジェクトで使用しています。”

—Dan Auerbach (The Black Keys)


UAD パワードプラグイン・ライブラリー




モニタリングとワークフローの改善
システムの拡張

16 チャンネル・コンバーターの中でもユニークなApollo 16 は、フロントパネルの右側に専用のモニター・ノブを特徴としています。このノブは、ソフトウェアからのコントロールでき、Apollo Twin に接続、または外部モニター・コントローラーにモニターアウトを接続するためバイパスすることができます。うロックソース、サンプルレート、ホスト・コネクティビティのような標準的なインターフェイス・セッティングは常時表示されます。
Apollo Expanded ソフトウェアによって、スタジオの成長に合わせてI/O と DSP を追加することができ ― Thunderbolt を装備したApollo Twin、Apollo 8、Apollo 8p、Apollo 16 オーディオインターフェイスのユーザーは最大で4台のApollo と合計で6台の UAD-2 デバイスを組み合わせて使用することができます。Apollo Expanded により、Thunderbolt 以前のApollo ともシームレスなインテグレーションを提供します。


洗練された新しいアプリケーション
Apollo 16 のConsole 2.0 アプリケーションは、Apolloの オリジナルConsole ソフトウェアを完全に作り直し、チャンネルストリップ・プリセット、ドラッグ&ドロップ機能、ウィンドウ・サイズの変更に対応、等、ユーザーからリクエストのあった25種類以上もの機能を追加しました。

Apollo アーティスト・セッション
UAD パワードプラグインを使用してApollo インターフェイス上でミックスしたUA のApollo アーティスト・セッションをぜひチェックしてください。




*すべての商標は、それぞれの所有者と財産として認識されています。ここの UAD パワードプラグインは別売です。
ハード
Apollo 16. レコーディングのために作られた。
フロント&リアパネル

素早く、ダイレクトなアクセ薄を行うためにApollo 16 インターフェイスは、もっとも一般的に使用されるレコーディングとモニタリング機能をフロントパネルの右側に配置しました。同様にリアパネルでは、典型的なプロダクション・スタジオで必要とされるすべてのハイクオリティ I/O を提供しています。


Apollo 16 Callouts
ソフト
Realtime Analog Classics Plus バンドル

 

Realtime Analog Classics Plus プラグイン・バンドルでは、Fairchild 670 Legacy のような伝説的コンプレッサーやPultec EQP-1A Legacy のようなEQ だけでなく、優れたギターベース・アンプエミュレーションのSoftube やUA の象徴と言える 610-B Tube Preamp & EQ プラグインを使用することができます。
UA 610-B Tube Preamp & EQ
610-B Tube Preamp & EQ プラグインは、Duke Ellington から Coldplay まで多くのアーティストがトラッキング時に求めた伝説的なハードウェアユニットのアナログらしい暖かさを加える事ができます。チューブアンプ、トランス、ノンリニアリティ、ディティールやサチュレーショなどすべてのシグナルパス全体をエミュレートしている610-B Tube Preamp & EQ プラグインによって注入することができます。また、リアンプ、トラッキング時に610-B のクラシックなアナログ・ゲインステージや、インプット・ステージのスイート・スポット、コンポーネント・レベルでの挙動などを忠実に再現したUniversal Audio の画期的なUnison™テクノロジーを体感することができます。

Raw Distortion プラグイン
80年代初頭のビンテージ Pro Co Rat をモデリング、Raw Distortion プラグインは、伝説的なストンプボックスの荒々しいサウンドを提供します。そして、Unison™ テクノロジーにより、Apollo Twin、DUO、QUAD でゲインステージやクリップポイントなど、の回路の相互作用等オリジナルのハードウェアと同様のレスポンスが得られます。

Softube Amp Room Essentials
Amp Room Half-Stack と Bass Amp Room 8x10 の2台を収録したプラグインです。Amp Room Essentials は、あらゆるジャンルのギター&ベースサウンドを与えます。ビンテージのブリティッシュ・ハーフスタックを基に、Amp Room Half-Stack は、慣れ親しんだ分厚いディストーションサウンドを提供し、Bass Amp Room 8x10 では、パワフルなトーンと、DIからのサウンドをブレンドすることができます。両方のプラグインは、リアルタイム・レコーディング時、リアンプ時のどちらでもトーンを調整するためにマイクの位置を調整することができます。
Fairchild 670 (Legacy)
Fairchild 670 (Legacy)
世界でもっとも愛されたコンプレッサー Fairchild 670 tube limiter は、トラックに紛れも無いチューブの暖かさとキャラクターをミックスします。リードボーカルに繊細なコンプレッション、そしてギター、ベース、ドラム・バスなどに、独特なテクスチャーを加えたい場合、Fairchild 670 プラグインを使用してそれらすべてを持つクラシックな輝きを加えます。
UA Precision Enhancer Hz
Precision Enhancer Hz プラグインのダイヤルを巧妙にダイヤルしてローエンドをコントロール。Precision Enhancer Hz は最小限の調整で最大の効果を得ることができ、ドラムサンプルや、シンセベースに太さを加え、小さいスピーカーでもトラックのローエンドがしっかり聴こえるように調整します。

1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
世界でもっとも定評のあるコンプレッサーのクラシックで超高速なFETコンプレッションを与えます。1176は、パンチやプレゼンス、キャラクターだけでなく、ドラム、ボーカル、ギターやベースに代名詞とも言えるディストーション倍音を加えます。1176SE とそれ以降の LN バージョンは、Led Zeppelin、the White Stripes、Red Hot Chili Peppersなど、数えきれないアルバムのレコーディングで使用されています。
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Universal Audio のPultec Pro Legacy プラグインは、1つのプラグインにPultec MEQ-5 Midrange Equalizer 、Pultec EQP-1A Program Equalizer の2台ハードウェア EQ を組み合わせたものです。MEQ-5 EQ セクションは、オリジナルのハードウェアと同様に滑らかにミッドレンジをブースト/カットし、EQP-1A は、バイパスで合った倍でもトラックやミックス全体にアナログらしい暖かさを加えます。
Teletronix LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
穏やかな、プログラム依存のオプティカル・コンプレッションと入念に設計されたチューブアンプによるLA-2A は、世界中のプロフェッショナル・エンジニアの愛用機です。驚くほど使いやすいピークリダクションとゲインコントロールはボーカル、ベース、ドラムを始めとする様々なソースに理想的なオプティカル・コンプレッションサウンドを提供します。
Precision Mix Rack コレクション
Precision Channel Strip、Precision Reflection Engine、Precision Delay ModulationプラグインをフィーチャリングしたPrecision Mix Rackコレクションには、4個の現代的でハイファイな録音・ミックス専用プラグインが同梱されています。パワフルかつ直観的なPrecision Mix Rackコレクションは、初心者から経験豊かな技術者にとっても、とても便利なツール・セットを搭載しています。
RealVerb Pro
RealVerb Pro は我々自身のアルゴリズムに基づいたフレキシブルでナチュラルなリバーブです。RealVerb Pro は、部屋を設計するようにシンプルに部屋の大/小、暗い/明るいなど、我々のトレードマークとも言える歪みのない、滑らかなディフュージョンとウルトラ・ロングテールのリバーブを与えます。

 


FAQ
Apollo 16.
ベーシック&FAQ
なぜ、いくつかの競合の中からApollo オーディオインターフェイスを選択する必要があるのですか?

すべてのApollo インターフェイスは、モニターやトラッキング時に DAW のI/O バッファーサイズに関係なく認識できない(0.2ms)レイテンシーでUAD プラグインを使用できます。これは、他のオーディオインターフェイスではこの重要な利点をパフォーマーに提供することはできません。

新しい Apollo 16 は、オリジナルのApollo 16 と比較してどの点が違いますか?

次世代のApollo 16 mkII は、音質の改善とモニターアウトにゲインサーキットをバイパスする機能を持ちます。

オリジナルのApollo 16 と比べて音質の違いはどんな点ですか?

新しいApollo 16 は、オリジナルのApolloとくらべ、より高い、THD、ダイナミックレンジ、SN比を備えています。

新しいモニタリング機能はどんな機能ですか?

外部のモニターコントローラーを使用する場合にモニターアウトのゲイン回路は、もっともピュアなシグナルパスのためにバイパスすることができます。

新しい Apollo 16 と前のApolloを組み合わせて使用することはできますか?

はい、可能です。すべてのThunderbolt を搭載した Apollo は、拡張スタジオ・セットアップを作成するために最大で4台のThunderbolt Apolloと、合計で6台の UAD-2 デバイスをスタジオの成長に合わせてI/O やDSP を追加することができます。

Apollo 16 をPro Tools で使用することはできますか?

はい、可能です。 Apollo 16 は、Avid Pro Tools のバージョン 10、11、12と互換性があります。Apollo 16 のFlex ドライバー機能を使用すると、Pro Tools 内で使用できる32 チャンネルを任意の I/O で使用するためにルーティングし直したり選択することができます。

Console 2.0 とは何ですか?

Console 2.0 は、リアルタイムUAD プロセッシングとApollo の機能のリモートコントロールを可能にするソフトウェア・アプリケーションです。Console リコールプラグイン(VST/AU/RTAS/AAX64)は、すべてのApollo の設定をセッションがロードされるためにDAW セッション内に完全なConsole のセッティングを保存します。

Apollo 16 をThunderbolt 1 ポートに接続することはできますか?

はい、可能です。Apollo 16 は、Thunderbolt 1 と Thunderbolt 2 ポートに互換性があります。

Apollo 16 のシステム要件を教えてください。

システム要件は、 こちらをご確認ください。


レビュー

レビュー

1 of 16
  • Grieves

    “The Apollo is a powerhouse and a game changer for my studio."

    Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    The Apollo 16 is the most stable, sonically accurate addition to my studio by far. Its incredible metering, monitor control, and the Realtime UAD Processing make it a game-changing interface.

    Ronnie Vanucci

    The Killers

    "The UAD plug-ins allow us [The Killers] to get into the wheelhouse of the sounds of yesteryear. It's another instrument in the band these days."

    Jim James

    My Morning Jacket

    "The UAD Powered Plug-ins collection is such a great tool kit. So many tools under one roof and all at your fingertips in a fraction of a second."

    Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Faith Evans)

    “The UAD-2 is the 21st century musician's best friend."

  • Darrell Thorp

    (Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

    With the incredible quality and tonality of the plug-ins, the UAD-2 has become a first response tool in my everyday recording and mixing.

    Peter Kirn

    Create Digital Music

    "It’s difficult to describe UA’s plug-ins until you’ve tried them. It’s a bit like having chocolate sauce at your disposal, sonically speaking."

    Garrett Haines

    (Tape Op Magazine)

    "Universal Audio’s achievements in capturing the sonics of equalization, transformers, and control interaction need to be recognized. This goes beyond software models; they’re getting to the heart of the gear."

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "The family of effects that I have with my UAD-2 is incomparable with any other when it comes to working in the box yet having an 'out of boxy experience'."

    Garrett "Jacknife" Lee

    (R.E.M., The Cars)

    "I @#$%ing love my UAD-2 card! Doing my first proper mix [The Cars] with it. Wow! How did i do without it?"

  • Jose Cancela & Amy Marie Beauchamp

    (HBO Sports, NFL, NBA)

    “The UAD-2 has time and time again given sterile samples warmth, depth and brilliance."

    Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "The flexibility is priceless and has won me over on UAD for life. Thanks for making a great product!"

    Jono Buchanan

    Future Music (UK)

    "The accuracy & quality of [UA's] recent additions [shows] their recreations of classic hardware are only improving."

    Greg Parkin

    (Capitol Studios & Mastering)

    “It is fitting that UA continues to provide a platform for our engineers to innovate."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    “I like to use the UAD plug-ins to their extremes and push them to get the crazy sound I use to set my productions apart."

  • Ivan Barias

    (Musiq Soulchild, Jill Scott, Estelle)

    UAD is my new secret weapon in the studio. I get everything to sound the way I always wanted, way before the mixing.

    Ivan Barias

    (Keyshia Cole, 2Pac)

    "Before UAD life in the studio was like television before HD. Everything sounds incredibly detailed now."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "This [UAD-2] is a 'game changer' for me ... The sound, responsiveness, and detail [of the plug-ins] are great!"

    Nathaniel Kunkel

    (Lyle Lovett, Nirvana)

    "With the UAD-2, UA has provided something that I have been missing from my plugs for a long time: inspiration."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "I was never into mixing completely in the box until I started using UAD cards ... I'm loving it more and more."

  • Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "[I use] the Fairchild Compressor, Neve 1081, Neve 1073, LA-2A and the 1176 Compressor. They all give you something different."

    Jim Dalrymple

    (Macworld)

    "While there are a lot of plug-in choices [on the market], I have found none better than Universal Audio."

    Eli Janney

    (Wilco, Wheat)

    "I’m heavily into the [UAD-2] cards. They just sound really, really good ... the new cards give you a lot of horsepower."

    Vance Powell

    (The Raconteurs, Jars of Clay)

    UAD-2 is the first plug-in set that replaces hardware I own – that's a big deal.

    John Baccigaluppi

    (TapeOp Magazine)

    "[With the UAD-2] ... everything worked perfectly with the sonic quality we’ve come to expect from the UAD series."

  • Charlie Clouser

    (NIN, "Saw" Soundtracks)

    "The UAD-2 provides so much DSP that I can really lay the plug-ins on thick without giving it a second thought"

    David Grissom

    (Mellencamp, Buddy Guy)

    "The UAD-2 plug-ins have become the backbone of my mixes ... I've been able to eliminate my console altogether."

    Elliot Mazer

    (Neil Young)

    "I can mix anyplace with my UAD-2 SOLO/Laptop. I get to use the same UAD plug-ins on my portable that I use on my big MacPro."

    Frank Filipetti

    (James Taylor, Rod Stewart)

    “I wish more companies paid attention to what you guys are doing at UA ... it's right on the money."

    Frank Filipetti

    (Carly Simon)

    "I go to my UAD plug-ins just as naturally as I do any hardware ... UAD is now an essential part of my mixing arsenal"

  • Frank Filipetti

    (Carly Simon, Korn)

    "I don't need anything else to mix with, other than the UAD plug-ins. Everything else I use is hardware."

    Gavin Monaghan

    (The Twang)

    "I'd never even think of tackling a session without UAD plug-ins."

    Hank Shocklee

    (Public Enemy)

    "I can surely say that working with the UAD family of plug-ins has greatly increased the sound of my projects"

    Nathaniel Kunkel

    (Sting)

    "I use my UAD cards every time I mix ... the quality of the plug-ins make mixing 'in the box' not only easier, but really fun."

    Nathaniel Kunkel

    (James Taylor, Lyle Lovett)

    "The thing that I feel no one's really talking about is that this [the UAD-2] is a paradigm shift."

  • Rik Simpson

    (Coldplay, Portishead, Jay Z)

    The sound of the UAD software is the closest thing in analog modeling – it actually sounds like the real gear.

    Stuart Price

    (The Killers)

    "You judge [the UAD-2] by how many people you recommend it to, and everyone I have worked with has now gone and got one."

    Ulrich Wild

    (Pantera)

    "The new UAD-2 cards are extremely powerful ... I completely abandoned analog gear for mixing and I rely heavily on this system"

    Ryan West

    (Eminem, Kanye West, Kid Cudi)

    I'm not sure what mathematical voodoo they do over there at UA, but I like it and I won't mix without it.

    Grieves

    “Universal Audio has redefined how I look at my sessions. With easy access to emulations of some of the most classic gear of all time –– there is no tone or feel that I can't achieve.“

  • Paul Moak

    (Third Day, Matthew Mayfield)

    "As an analog junkie and an audiofile, this [UAD-2] is the best of both worlds for me."

    Ryan Hewitt

    (Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

    Now I have UAD on everything, and I'm using the EMT 140 and the EMT 250 as effects – It's so much easier.

    Neil Mclellan

    (TapeOp)

    "I've recommended the UAD platform to all of my friends, and once they heard it, there was no looking back."

    John Paterno

    (Los Lobos, Bonnie Raitt)

    "The sound of these [UAD Powered Plug-Ins] will definitely change the way I approach mixing in the computer."

    Paul White

    (Sound On Sound)

    "UA has given their UAD-2 platform extra appeal with yet more accurate recreations of classic studio hardware ..."

  • Paul White

    (Sound On Sound)

    "[Cooper Time Cube, EMT 250, or FATSO] ... for the real vintage character, I don't think UA have any rivals at the moment."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "When I finally decided to try the UAD platform, I was immediately floored by the realism. These things sounded amazing."

    Ed MacFarlane

    (Friendly Fires)

    "[I use] the 6176 as my preamp & compressor, and I've been using the UAD plug-ins once the track's in the computer."

    J.J. Blair

    (Rod Stewart, George Benson)

    "Way to go, Universal Audio! Thanks for helping me achieve the sounds in the box that I really want to hear."

    D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "I decided to sell my hardware SPL TD4, and my vintage dbx 160 rack, because the UAD became my go-to choice. Bravo to UA"

  • D. James Goodwin

    (The Bravery)

    "UAD plug-ins are my new benchmark for how processors should sound, look, and function.”

    JR Hutson

    (Jill Scott, Musiq Soulchild)

    "[Once] I got the UAD Powered Plug-Ins, I can get things so much closer to what they're supposed to sound like."

    Jim Dalrymple

    (The Loop)

    "I find that the UA plug-ins allow me to control that [dynamic] range of frequencies better than anything else."

    Justin Niebank

    (Keith Urban, Rascal Flatts)

    “[W]hen you came out with the UAD-2, I jumped on that, even before the software came out. I adore it.”

    Frederick Norén

    (Sound on Sound)

    "[For DSP-based systems]...the UAD2 platform is a good alternative, with great-sounding, humanely priced plug-ins."

  • Roy Davis Jr.

    "A mix is not complete without UAD Powered Plug-Ins on it!!!"

    Eli Crews

    (Electronic Musician)

    "With the UAD-2, Universal Audio has made one of the most attractive plug-in families even harder to live without."

    Cian Ciaran

    (Super Furry Animals)

    "[With the UAD-2] It's like having the right tools to do the right job ... Because you know all the gear's quality."

    Jason Blum

    (Remix Magazine)

    "The only thing better than UAD plug-ins is more of them."

    Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "The UAD concept [is] the 21st century equivalent of a rack of special-purpose processors ... maybe even an entire mixer."

  • Craig Anderton

    (Keyboard)

    "The UAD-2 is much more powerful than the original ... the UAD concept is no longer to just replace a few cool pieces of gear"

    Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "Universal Audio are a force to be reckoned with in terms of the quality of their audio processing"

    Paul Vnuk, Jr.

    (Recording Magazine)

    "The UAD-2 ... is a huge improvement over everything that made the UAD-1 the leader in its class."

    Mike Senior

    (Sound On Sound)

    "UAD-2 is an enormous leap forward from the UAD-1"

    Barry Rudolph

    (Mix Magazine)

    "The UAD-2 breaks all the UAD-1's limitations ... it's a dream come true for all DAW users.”

  • Craig Anderton

    (EQ Magazine)

    "It's the strikingly realistic, and musical, emulations of vintage (and not so vintage) gear [that hooks people on the UAD-2]."

    Rob James

    (Resolution Magazine)

    "[UAD Powered Plug-Ins] have more character than many native or TDM plug-ins, while being a great deal more affordable."

    Future Publishing

    (MusicRadar.com)

    "Offering several times the power of the UAD-1, this powered plug-in system is very impressive."

    Andy Hong

    (TapeOp)

    "I'd have to say that the UAD plug-ins blow similar TDM plug-ins out of the water"

    Jono Buchanan

    (Future Music UK)

    "It's now possible to turn your DAW into a full Neve console, for a fraction of the cost of a real desk."

  • David Riggs

    "There is a God and he uses the UAD plugins. The best set of plug-ins anywhere. Period."

    Carmen Rizzo

    "I make a living with the UA plug-ins, because I use them every single day on every session."

    Geoff Sanoff

    (Pro Sound News)

    "I keep saying to people that plug-ins are only going to get better, and UAD keeps proving me right."

    Matt Boudreau

    (Keith Urban)

    "The bottom line is, it's got so much more power ... it allowed me to use whatever plug-in I wanted, whenever I wanted"

    Matt Knobel

    (Lenny Kravitz)

    "With the UAD-2 , you put it on and it sounds like a Fairchild. It makes it so much easier to get what you're looking for."

  • Mike Senior

    (Sound on Sound)

    "The UAD-2 gives access to some of the best-sounding analogue emulation plug-ins available ... a mouth-watering prospect."

ユーザーの評価

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平均評価 (42 レビュー)
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    Serious stuff
    by H. Ómarsson(Tuesday 10 January, 2017)

    I just got my Apollo 16 and couldn't be happier. A joy to setup and everything works great right from the start. Sturdy construction and looks beautiful in my studio. Simple piece of gear which fits very well in into an analog setup. The converters sound like the real deal! Also it's worth… ǶÁÂȪむ

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    Amazing sounding interface!
    by F. Gamas(Friday 6 January, 2017)

    I love my new apollo 16 mkII! It sounds amazing, super flexible routing options, and tons of i/o channels for running my analog gear! The only thing that would make this even better would be a dedicated headphone out, but I know have an apollo twin controlling the master volume and acting as… ǶÁÂȪむ

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    FL2P Musique arrangement all systèmes Top !...
    by V. Stellio(Tuesday 3 January, 2017)

    I`m back to the moon ǶÁÂȪむ

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    Sweeeeeeet.....smooooooth.....sexy! But.....
    by J. Younger(Saturday 31 December, 2016)

    This unit is fantastic. The plugins are fantastic. The online support, not so much. They returned one email with a solution that didn't work and then ignored the second...and third, leaving me to my own devices. Thankfully I am good with devices....and what lovely devices they make. 4… ǶÁÂȪむ

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    Again a Apollo
    by S. Huttner(Saturday 24 December, 2016)

    After having already a Twin and an Apollo 8, I decided to also have an Apollo 16. I love that kind of studio gear. It's simply the best! ǶÁÂȪむ


機能とスペック
Apollo 16. 機能とスペック
オーディオインターフェイス
  • 最大サンプルレート 192 kHz / 24 ビット・ワードレングス
  • 16 x 18同時入出力チャンネル:
    • デュアル DB 25 コネクターを使用して16チャンネルのアナログ―デジタル変換
    • 18 チャンネルのデジタル―アナログ変換:
      • 16 ラインアウト:デュアルDB 25コネクター使用
      • ステレオ・モニターアウト:2基の XLR コネクターを使用
  • すべてのアナログI/Oでリファレンスレベルの調整が可能(+4 dBu 、または -10 dBV)
  • 2チャンネルのAES/EBU デジタル I/O 、任意のサンプルレート変換
  • アナログ入出力レベルを表示するフロントパネルのプリフェーダー・メーター
  • 2基の Thunderbolt 2 ポート(他のThunderboltデバイスとデイジーチェイン可能)
  • 4台までのApollo、と合計で6台までのUAD デバイスをThunderbolt 上でカスケード可能(Mac)
モニタリング
  • 独立して設定可能なステレオモニターアウト(16ラインアウトとは別に)
  • デジタル・コントロールされたアナログ・モニターアウトは、高い忠実度を維持
  • フロントパネル・コントロールによるモニターレベルの調整とミュート
  • モニターバス・レベルを表示するフロントパネルのプリフェーダー・メーター
  • デジタル AES/EBU アウトは、アナログ・モニターアウトをミラーリング可能
UAD-2 QUAD 内蔵
  • 4基の SHARC® DSP プロセッサー
  • Apollo 16 のアナログ&AES/EBU インプットのすべての リアルタイム UAD プロセッシングを適用可能
  • DAW 使用時に他の UAD-2製品を使用した場合、同じ機能を再現
  • 他の UAD-2 デバイスと組み合わせてDSP 数を増加させることが可能
  • 完全なUAD パワードプラグイン・ライブラリーがオンラインで入手可能
ソフトウェア
  • Console アプリケーション:
    • アナログ・スタイルのコントロール・インターフェイスでリアルタイム・モニタリングをトラッキング
    • リアルタイム UAD パワードプラグインでのプロセッシング
    • Apollo 16 mkII の機能をリモートコントロール
    • Virtual I/Oを使用してDAW のトラックを Consoleにルーティング
  • Console リコール・プラグイン:
    • Apollo の設定を簡単に DAW セッションに保存しリコールします。
    • DAW のプラグインからConsole のモニターコントロールへのアクセスが簡単に可能
    • VST、RTAS、AAX 64、Audio Units プラグイン・フォーマットに対応
  • UAD Meter & Control Panel アプリケーション:
    • UAD-2 とパワードプラグインの設定、及びモニターシステムの使用状況をコントロールします。
  • その他
    • ファームウェアのアップデートが容易に
    • 1U ラックにマウント可能
    • 1年間の動作保証

 

システム必要条件

 

Thunderbolt Systems

UAD Powered Plug-Ins Version 9.0

macOS:

  • Apple Mac computer with available Thunderbolt port
  • (Mac) OS X 10.9 Mavericks, 10.10 Yosemite, 10.11 El Capitan, or 10.12 Sierra

Windows:

  • PC computer with built-in Thunderbolt 3 via USB-C port
  • Windows 10 w/Anniversary Update (64-Bit Edition)
  • Qualified Thunderbolt 3 to Thunderbolt adapter (sold separately)

All:

  • Thunderbolt cable (sold separately)
  • 6 gigabytes available storage
  • Internet connection to download software and authorize UAD plug-ins
  • Compatible VST, Audio Units, RTAS, or AAX 64 plug-in host DAW software
  • Quad Core i7 or better processor recommended
  • For additional compatibility information, visit help.uaudio.com

 

スペック

注: すべてのスペックは、特に明記しない限り、一般的なパフォーマンスです。そして、以下の状況下でテストされています。:、48kHz内部サンプルレート、24ビット・サンプルデプス、20kHz測定バンドワイズ、バランスアウト。詳細については、Apollo ハードウェア・マニュアル を参照してください。

システム
  • I/O コンプリーメント
    • アナログ・ラインインプット 16
    • アナログ・ラインアウトプット 16(モニターアウトを含まず)
    • アナログ・モニターアウトプット 2 (ステレオペア)
    • AES/EBU 2(ステレオペア)
    • Thunderbolt 2 ポート 2(Thunderbolt 1 対応)
    • ワードクロック 1アウトプット、1インプット
  • A/D – D/A 変換
    • 対応するサンプルレート (kHz) 44.1、48、88.2、96、176.4、192
    • ビットデプス 24
    • 同時 A/D 変換 16 チャンネル
    • 同時D/A 変換 18 チャンネル
    • アナログ信号経路におけるレイテンシー1.1 msec (サンプルレート96 kHz 時)
    • 最 大4つのUADプラグインをConsole上で起動した際のアナログ信号経路におけるレイテンシー 1.1 msec (サンプルレート96 kHz 時)
アナログ I/O
  • 周波数レスポンス 20 Hz – 20 kHz、 ±0.1 dB
  • ラインインプット1 – 16
    • コネクター・タイプ Two Female DB25, Tascam wiring
    • ダイナミックレンジ 119 dB (A–weighting)
    • S/N 比 119 dB (A–weighting)
    • T HD+ N –112.5 dB @ -1 dBFS
    • CMRR 75 dB (10’ cable)
    • インプット・インピーダンス 10K Ohms
    • インプット・リファレンスレベル +4 dBu (固定)
    • 最大インプットレベル(+4 dBu ) +20.2 dBu
    • 最大インプットレベル(-10 dBV) +6.2 dBV (アンバランス)
  • ラインアウト1 – 16
    • コネクタータイプTwo Female DB25, Tascam wiring
    • ダイナミックレンジ 126 dB (A–weighting)
    • S/N 比 126 dB (A–weighting)
    • T HD+ N –118 dBFS @ -1 dBFS
    • ステレオレベル・バランス ±0.01 dB
    • ステレオレベル・バランス 100 Ohms
    • 最大アウトプット・レベル +20.2 dBu
  • モニターアウト 1 – 2
    • コネクタータイプ XLR オス
    • ダイナミックレンジ 124 dB (A–weighting)
    • S/N 比 123 dB (A–weighting)
    • T HD+ N –117 dBFS
    • ステレオレベル・バランス ±0.01 dB
    • アウトプット・インピーダンス 100 Ohms
    • 最大アウトプット・レベル +20.2 dBu
デジタル I/O
  • AES/EBU
    • コネクター・タイプ XLR
    • フォーマット IEC 60958 Type I
  • MADI (実装されていません)
    • コネクタータイプ デュアル・オプティカル SC-プラグ (ISO/IEC 9314-3)
  • ワードクロック
    • コネクタータイプ BNC
    • コックレンジ ±0.5% of any supported sample rate
    • ワードクロック・インプットターミネーション 75 Ohms、 switchable
    • シンクソース
    • インターナル、ワードクロック、AES/EBU
電源部
  • パワーサプライ 外部AC - DC パワーサプライ、 レベル V コンプライアント
  • AC インプット・コネクタータイプ IEC オス
  • AC 必要条件 100V – 240V AC、50 – 60 Hz
  • DC コネクタータイプ XLR 4-ピン、ロック付きオス(Neutrik P/N NC4MDM3-H)
  • DC 必要条件 12 VDC、 ±5%
  • 最大消費電力 50 ワット
メカニカル
  • 寸法
    • 横幅 19インチ
    • 高さ 1.75インチ(1Uラックサイズ)
    • 奥行き(シャーシーのみ) 12.125インチ
    • 奥行き(ノブ、ジャック等の突起物含) 13.5インチ
    • 外箱の大きさ(W x D x H) 24インチ x 17インチ x 8インチ
  • 重量
    • 発送時の重量(外箱、アクセサリーを含む) 18 パウンド
    • 重量(ユニット自体) 8.7 パウンド
  • パッケージの内容
    • Apollo 16 mkII オーディオインターフェイス・ユニット
    • 外部パワーサプライ
    • AC 電源ケーブル(IEC)
    • ゲッティングスタートURL カード
    • ラックマウントねじ(4)


マニュアル

Apollo 16 Hardware Manual

Apollo Software Manual (Thunderbolt)

 Hardware & Software Manuals