Apollo x8

Apollo x8

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4基のUnisonマイクプリアンプ、HEXAコアプロセッシングとサラウンドサウンド対応の最上級オーディオコンバーター。

Apollo x8は、MacとPCに洗練された ラックマウントタイプのThunderbolt3オーディオインターフェイスを提供し、音楽プロデューサーやプロジェクトスタジオ、ポストプロダクションスタジオは、新しいA/D&D/Aコンバーター、HEXAコアUADプラグインプロセッシング、そして7.1サラウンドサウンド・モニタリング*を使用してトラッキング、オーバーダブ、ミックスを行うことができます。

18x24インターフェイスは、UAの60年にも渡るオーディオクラフトマンシップの伝統に基づき構築され、Neve、API、Manley、Helios、SSLなどのプリアンプの本格的なエミュレーションを提供する4基のUnison™対応マイクプリアンプによって使用可能です。― 新しいHEXAコアプロセッシングにより、リアルタイムにUADプロセッシングを行う時のDSPパワーが50%も増強されました。

エリートクラスのA/D&D/Aコンバーターでレコーディング― 幅広いダイナミックレンジと超低ノイズをすべてのプライスで提供

6基のUAD DSPチップを搭載し、より多くのUADプラグインをリアルタイムで使用可能にする強力なHEXAコアプロセッシングを使用してミックス

Neve、API、Manley、Helios、FenderなどのUnison™プリアンプエミュレーションをニアゼロ・レイテンシーでトラッキング**

7.1サラウンドサウンド・モニタリングと選択可能な+24 dBuヘッドルームによるハイエンド・コマーシャルシステムとの統合

最高級のA/D&D/Aコンバーター

Apolloインターフェイスが、何千ものヒットソングや数百ものグラミー賞を受賞したアルバムで、優れたサウンドをトラッキングするために使用されたことは不思議ではありません。前世代のApolloインターフェイスのクラス最高のオーディオ変換をさらに改善するために、UAのエンジニアは最新のA/D&D/Aコンバーターを徹底的に試聴し、最終的にエリートクラスの24ビット/192kHzコンバーターと超ピュアなシグナルパス用の新開発アナログサーキットを組み合わせました。

129 dBのダイナミックレンジと-119 dBのTHD+Nにより、Apollo x6のオープンでナチュラルなサウンドは、価格に関係なく、市場に出ている専用のハイエンドコンバーターに匹敵し、UADプロセッシングを行うための理想的な出発点となります。

リアルタイムUAD HEXAコアプロセッシング

Apollo x8は、6基のDSPチップと前モデルのApolloよりも50%多くUADプラグインプロセッシングパワーを備えたHEXAコアプロセッシング機能を備えています。これにより、Neve、Manley、APIなどのチャンネルストリップでリアルタイムでトラッキング、またはDAWでミキシングを行う場合に高い負荷のUADプラグインを使用していてもより多くのUADプラグインを使用することができます。

ギターにPultec EQを使用しチューブの温かみ、ボーカルにLA-2Aを使用し音楽的なリミッティングを行い、本物の1176やFairchild 670 tube compressor をドラムに使用してサウンドをパンプさせることでUADプラグインが提供するリッチで奥行きのあるアナログサウンドが得られ、レコーディングが飛躍的に進歩します。

Unison™ テクノロジー:Neve、API、Manleyプリアンプの本物のサウンド

ミュージシャン、エンジニア、プロデューサー、サウンドデザイナーに最適なApollo x8には、4基のUnison対応マイクプリアンプを装備し、Neve、API、Manley、SSL、Universal Audioのマイクプリアンプ・エミュレーションを使用して正確にトラッキング可能です。**Universal AudioのUnisonテクノロジーは、これらのチューブ、ソリッドステートマイクプリが持つ、インプットインピーダンス、ゲインステージの“スウィートスポット”、オリジナルハードウェアのコンポーネントレベルでの動作を含めた音色を正確にキャプチャーしています。

Unisonが持つ秘密は、Apolloのマイクプリアンプと内蔵HEXAコアDSPアクセラレーションのハードウェアとソフトウェアの統合です。ApolloのConsoleソフトウェアのマイクインプットにUnisonプリアンプ・プラグインをインサートするだけでApolloインターフェイスのインピーダンスを物理的に再設定することができ、世界でもっとも愛用されたマイクプリアンプによるクラシックサウンドが利用可能になります。

Watch the Unison Shoot Out
Watch the Unison Shoot Out

Watch the Unison Shoot Out


What happens when you put Apollo’s Unison preamp models up against their vintage analog counterparts? Producer Jacquire King (Tom Waits, Kings of Leon) finds out at the legendary Blackbird Studios in Nashville.

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

もちろん、Apolloの特長はリアルタイムUADプロセッシングです。これにより、UADのすべてのライブラリーをニアゼロレイテンシーで使用することができます。Apollo x8にはRealtime Analog Classics Plusバンドルが付属しています。これには、Teletronix LA-2A、1176LN、Fairchild コンプレッサー、Unison対応のUA 610-B Tube Preamp & EQ、そして象徴的なギター&ベースアンプのMarshallやAmpegが含まれています。

See Included Plug-Ins   |   Watch the live tracking video

UADパワードプラグインの世界にアクセス

付属しているRealtime Analog Classics Plusプラグインの先にある、伝説的なビンテージEQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン、チャンネルストリップなどのUADパワードプラグインライブラリーを、お使いのオーディオソフトウェアのバッファーサイズに関わらず、そしてコンピューターに負荷をかけることなく使用することができます。

1Uのラックスペース内にNeve、Studer、Manley、API、Ampex、SSL、Lexicon、Fender**など象徴的なアナログ機材を備えたスタジオを持つようなものです。また、競合するインターフェイスとは異なり、数々の賞を受賞したこれらのDSPプラグインを使用してDAWでミキシングも可能です。



†Apollo x8 には、“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインが付属しています。Www.uaudio.com
サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

7.1までのフォーマットのサウンドモニタリングに対応し、ビデオゲーム、テレビ、ウェブ用のオーディオや音楽を制作してるエンジニアやプロデューサーにとって大きな利点となります。Apollo x8は、さらにプロフェッショナルなミキシングコンソールやその他のハイエンドプロオーディオ機材との互換性を持つためにスイッチ式+24 dBuとの接続も提供しています。

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Apollo x8は、18x24の同時入出力(8x 8アナログI/O)と2基のThunderbolt 3ポートを備えています。これにより、Thunderbolt搭載のApollo Twin、またはApolloラックマウント・オーディオインターフェイスのユーザーは、最大で4台までのApolloと6台までのUAD-2デバイスを組み合わせて使用することができ、スタジオの規模が拡張するにつれて、高速で広帯域幅のI/OやDSPを追加することができます。

Apollo X テクニカルトーク
Apollo X テクニカルトーク

Apollo X テクニカルトーク

Universal AudioのシニアプロダクトマネージャーGannon Kashiwaが最新世代のApolloオーディオインターフェイスの主な機能、仕様、開発の背景について詳しく説明しています。

Apollo: プロフェッショナルの新しい選択肢

Apolloは、Kendrick Lamar(To Pimp A Butterfly)、Coldplay(A Head Full of Dreams)、Dr. Dre(Compton)、Brad Paisley(Wheelhouse)など多くのレコードを制作するために使用され、ヒットメイカー達の確かな選択肢となっています。Apolloシリーズのインターフェイスは、Sound on Sound、Future Music、Electronic Musician誌などから数々の賞を受賞しています。またコンピューターオーディオ・ハードウエアの2016 TEC Awardも受賞しています。

Apollo Artist Sessions
Apollo Artist Sessions

Apollo Artist Sessions

Jacknife Lee w/ Two Door Cinema Club
and the London Metropolitan Orchestra

すべてのApolloアーティストセッションを見る

Realtime Analog Classics Plus Bundle

With the Realtime Analog Classics Plus plug-in bundle, you not only get legendary compressors such as the Fairchild® 670 and EQs like the Pultec® EQP-1A, but also stunning guitar and bass amp emulations from Softube, and UA’s landmark 610-B Tube Preamp and EQ plug-in.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Impart your tracks with the iconic warmth and character of the classic hardware used to track everyone from Duke Ellington to Coldplay. By emulating the entire signal path, including tube amplifiers, transformers, and circuit nonlinearities, the 610-B Tube Preamp and EQ plug-in injects organic detail and saturation to any signal — whether you’re re-amping or tracking through the 610-B via Universal Audio’s Unison™ technology.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

The undisputed alpha dog of rock and roll guitar amps, the Marshall “plexi” amplifier is as legendary as the music it helped create. From Jimi Hendrix to Jimmy Page, Duane Allman to Eric Clapton, the Plexi’s punishing melange of snarl, sustain, smoothness, and raunch defined the sound of rock. Developed by Softube, the Marshall Plexi Classic Amp plug-in gives you the sound of this iconic amp with a perfectly placed microphone from engineer Tony Platt who recorded AC/DC’s Back in Black and Highway to Hell.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

The world’s most coveted compressor, the classic Fairchild 670 tube limiter will give your tracks and mixes unmistakable tube warmth and character. Whether you’re looking for subtle compression on a lead vocal, or grittier textures that can work on guitars, bass, or a drum bus, the Fairchild 670 plug-in adds a classic “glow” to anything you run through it.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

With its gentle, program dependent optical compression and meticulously designed tube amplifier, the LA-2A is the go-to compressor for professional mixers around the world — especially for vocals. Incredibly easy-to-use Peak Reduction and Gain controls gives you the ideal optical compression sound for guitar, bass, drums, and more.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Get classic, ultra-fast FET compression from the world’s most recognized compressor. The 1176 will impart punch, presence, and character as well as its signature distortion overtones on drums, vocals, guitars, and bass. The 1176LN has graced countless recordings, from Led Zeppelin, to the White Stripes and Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mix with two of the most sought-after hardware EQs ever made — the MEQ-5 Midrange Equalizer and the EQP-1A Program Equalizer. Both of these tube-based icons deliver smooth and silky EQ curves with an abundance of warm analog character.

Ampeg<sup>®</sup> SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Introduced in 1969, the Ampeg SVT bass amp is still the reigning king of high-powered tube bass tone. Developed by Brainworx, the Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp plug-in perfectly captures the raw power and punch that has made this the go-to amp for rock, funk, and soul players. Track in real time using Unison™ preamp technology for the tone, touch, and feel of a real SVT bass amp, or transform bland DI tracks with the thunderous roar of a stone cold classic.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Featuring the Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, and Precision Delay Modulation plug-ins, the Precision Mix Rack Collection offers four modern, high-fidelity plug-ins for recording and mixing. Powerful and intuitive, Precision Mix Rack Collection gives you an impressive tool set — perfect for beginners and seasoned professionals alike.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Expertly dial-in your music’s low-end frequencies with the Precision Enhancer Hz plug-in. Able to yield exacting results with minimal adjustment, the Precision Enhancer Hz can add weight to kick drum samples, fatten up a synth bass, or simply make the low-end of your tracks more audible on smaller speakers.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modeled from a vintage early-’80s Pro Co Rat, Raw Distortion delivers all the gritty dynamic raunch of the legendary stompbox. And with Unison™ technology, you can plug in to Apollo Twin, 8, or 8p’s front-panel Hi-Z instrument jack and experience the same circuit interaction, gain range, and clip points for the true tone, feel, and response of the original hardware.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro is a flexible, natural sounding reverb based on UA’s own unique set of algorithms. Allowing you to design the room just as you hear it, the RealVerb Pro goes beyond simply big/small or dark/bright, giving your sources distortion-free, smoothing diffusion control and ultra-long reverb tail.

Apollo x8 の機能と仕様

クラス最高の24ビット/192kHzコンバーターを持つ、18x24 Thunderbolt3オーディオインターフェイス(MacのThunderbolt1、2とは下位互換性あり)

リアルタイムUAD HEXAコアは、オーディオバッファーサイズに関係なく、ニアゼロレイテンシーでUADプラグインを使用してトラッキング可能

4基のUnison対応マイク/ライン・プリアンプを介して、Neve、API、Manley、SSL**などの本物のプリアンプエミュレーションを使用してレコーディング

最大7.1フォーマットのサラウンド・モニターコントローラー

UA 610-B Tube Preampを含む“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインバンドル; Legacy Pultec EQ、LA-2A、1176 compressors、Marshall Plexi Classic、Ampeg SVT-VR Classicなど

内蔵のUAD HEXAコアプロセッシングは、Pro Tools、Logic、Cubase、AbletonなどメジャーなDAWにさらなるミキシングパワーを追加

最大で4台までのThunderbolt搭載のApolloと6台までのUADデバイスと組み合わせて使用可能

プロフェッショナル・ミキシングコンソールや、テープマシンとの接続を容易にするスイッチャブル+24 dBuオペレーション

Altスピーカー、トークバックマイク、アサイン可能なDim、またはMonoなどのフロントパネル・モニタリング機能

知識豊富なオーディオエンジニアによる電話、オンラインでの無料のテクニカルサポート

Apollo X Series System Requirements

すべて:



  • Thunderbolt 3ケーブル(別売)

  • UADプラグインをインストールし、オーソライズするためのインターネット接続
  • 6 GB以上の空きストレージ

  • Quad Core i7以上のプロセッサーを推奨

  • 互換性に関する詳細な情報については、help.uaudio.comを参照してください。


MAC:



  • 利用可能なThunderbolt 1、2、3ポート

  • Thunderbolt 1と2を接続するには、Apple Thunderbolt 3 to Thunderbolt 2アダプター(別売)が必要です。

  • macOS 10.12 Sierra, 10.13 High Sierra, or 10.14 Mojave


PC:



  • 利用可能なThunderbolt 3ポート

  • Windows 10 Fall Creators Update (64ビットエディション)


インターフェイスの仕様

インプット
ラインインプット 8 バランス ¼" TRS
マイクインプット 4 バランス XLR
インストゥルメント(Hi-Z)インプット 2 アンバランス ¼" TS
デジタルインプット(オプティカル TOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル @ 44.1 – 192 kHz
A - D 変換
マイクプリアンプ ダイナミックレンジ: 122 dB(A-weighted)THD+N: -115 dB(0.00019 %)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB
ラインインプット ダイナミックレンジ: 123 dB(A-weighted)THD+N: -113 dB (0.00022%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.04 dB
アウトプット
ラインアウト 8 バランス ¼" TRS
モニターアウト 2 バランス ¼" TRS
ヘッドフォンアウト 2 ステレオ ¼" TRS
デジタルアウトプット(オプティカルTOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル@ 44.1 ~ 192 kHz
D - A変換
ラインインプット ダイナミックレンジ: 127 dB(A-weighted)THD+N: -119 dB (0.00011%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.07 dB
モニターアウト ダイナミックレンジ: 129 dB(A-weighted)THD+N: -118 dB (0.00012%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.06 dB
ヘッドフォンアウト ダイナミックレンジ: 125 dB(A-weighted)THD+N: -102 dB (0.00080%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB

レビュー

Apollo x8

k. mcintosh

2019年3月15日

Skeptic to believer.

I originally had the Apollo 8 duo and upgraded to the Apollo 8x. When I first hooked it up the sound sounded too clean for my taste because the older Apollo I had added this padding and warmth to the sound that was so perfect its hard to describe. The shiny and bright sound of the new Apollo was hard to accept. I tried different settings of cue mixing, went back to re-mix other projects and everything. Then somehow after I had clicked +24db and something else I did, the warmth came back, but this time with depth, clarity and space! So now I am extremely pleased with the sound! But, the only other issue I had was, the processing power seems weaker than my Apollo duo for some reason, and it wasn't until I hooked both of them up together that the power returned. If I could open up all the cores I would rate this a 10!

k. mcintosh

2019年3月15日

Skeptic to believer.

I originally had the Apollo 8 duo and upgraded to the Apollo 8x. When I first hooked it up the sound sounded too clean for my taste because the older Apollo I had added this padding and warmth to the sound that was so perfect its hard to describe. The shiny and bright sound of the new Apollo was hard to accept. I tried different settings of cue mixing, went back to re-mix other projects and everything. Then somehow after I had clicked +24db and something else I did, the warmth came back, but this time with depth, clarity and space! So now I am extremely pleased with the sound! But, the only other issue I had was, the processing power seems weaker than my Apollo duo for some reason, and it wasn't until I hooked both of them up together that the power returned. If I could open up all the cores I would rate this a 10!

S. Røssaak

2019年3月12日

Worth every penny

Chose to upgrade from a Apollo 8 and a Twin to this beast. I run it together with a Blackface 8P for more preamps, and it is the heart of our small studio.
I was surpriced that I actually could hear a difference in sound. It's not a groundbreaking difference from the Apollo 8 (gen 2), but audible none the less.

Love it!

J. Reinholdt

2019年2月24日

A great update

I used an Apollo 8 / Satellite Quad combination before and was sometimes frustrated that I could not use the DSP power of both units combined. Now, that has been fixed with Apollo 8x which has all DSP power I need in one spot.

K. Kiive

2019年2月23日

New Apollo X8!

I’m coming from an RME UFX and wanted to upgrade mostly to thunderbolt from FW because i felt like FW was disappearing... put the Apollo X8 in my system and just cranked AC/DC Thunderstruck! The DA was not just a subtle experience. It sounded much more 3D. Made my Dynaudio 5A’s sound like very expensive monitors.

R. Jason

2019年2月15日

Happy I upgraded!

Though a happy 3 year+ owner of an Apollo 8 Duo, I decided to "upgrade" from what I thought was already a terrific interface. Well, after a couple weeks with my new Apollo X8 I can honestly say I am NOT disappointed. Having more UAD DSP is great, and there is, to my ears a more transparent audio quality. I call it an extended dynamic range. As good as my Apollo 8 sounded, the X8 just seems more open sounding. Having the talkback is useful, and just overall, I couldn't be happier with my decision. 5 Stars.

I. de la Riega

2019年2月10日

simply AMAZING

an AMAZING improvement over my Apollo twin setup. it sounds amazing, loving the hexa and the talkback! GREAT JOB !

W. Khin

2019年2月6日

Great product with more I/Os.

I use Apollo | twin for the past few years. Decided to add this Apollo x8 to do Audio Post mixing. So far so good. I have not tried 5.1 setting though. However, Apollo x8 should do fine.

j. roe

2019年1月24日

Awesome

Love this thing!!!!!!!

R. Stephenson

2019年1月24日

A hit.

I use this to Record My Rolaind TD50 Drum Seet I Bring in all of the Drums and Cyembles non there on track. Work well.

P. Jonsson

2019年1月22日

Simply irresistible

Just got the Apollo x8. Had the black Apollo 8 - and the Silverface Apollo 8 before that - but i find the x8 simply irresistible

M. Little

2019年1月6日

I love my son.

Maybe I shouldn’t be so in love with a piece of gear, but I love this little fella. Finally took the plunge and stepped up my interface game and have been pretty amazed by the level of detail I hadn’t even realized I’d been missing. The only issue: I just want to keep buying plugins. The only way I could see loving it more would be if I was able to use the plug ins without the hardware. Even just the legacy version.

D. Ponti

2019年1月5日

Great Interface

I had a Twin, and I upgraded to the X8 cause I needed more channel! This Interface is Amazing! Great sound, great converters and easy to use!
It’s just what I wanted!

A. Etienne

2019年1月1日

The best interface right now.

I got this interface to improve the quality of my music. And man I am not disappointed. UAD have alien technology In this thing. If you can afford it, Buy it. I won't go into details.

p. renan

2018年12月30日

Une excellente surprise!

J'ai fini par me décider pour l'achat d'une carte Apollo X8 après plusieurs années d'hésitation. Je suis tout simplement impressionné par l'ergonomie du logiciel de la Console logicielle, les propriétés des convertisseurs et les possibilités de traitement grâce aux différents pluggins. Bravo aux ingénieurs universal Audio pour ce travail remarquable!!!

C. Bevins

2018年12月24日

Like having new ears!

My trusty old 003 finally kicked the bucket, and the new Apollo X series came along just in time. Wow! I knew it would be better, but I'm stunned! 10 stars! Seriously, the audio quality is exceptional, and so is the stability and workflow of the UAD platform. I didn't realize how much I would enjoy tracking through UAD plugins, but I love that part of it about as much as I love the sound quality of the box itself. Lovely work, UA!

C. Prey

2018年12月16日

Not from this planet

I have never seen a piece of audio gear that was so sophisticated as the Apollo x8. That doesn't mean it's complicated - contrary, everything works so flawless that you can only guess about the designers effort on usability and clarity - for the hardware and the console app as well (that includes the new surround monitoring features and the integration of the Twin - it's so easy). What really surprised me was the improvement on the D/A converters. Those of the Twin MKII were already great - but the Apollo x8 is on another level. Monitoring the same song, switching to the x8 suddenly revealed details i didn't know of before. Awesome. I'm not paid for this, but i must say - i've never felt better with any other hardware or interface especially. There has never been a point of feeling lost or like the developers won't care (hello RME). The UAD support is as excellent as the hardware - many, many thanks.

C. Prey

2018年12月16日

Not from this planet

I have never seen a piece of audio gear that was so sophisticated as the Apollo x8. That doesn't mean it's complicated - contrary, everything works so flawless that you can only guess about the designers effort on usability and clarity - for the hardware and the console app as well (that includes the new surround monitoring features and the integration of the Twin - it's so easy). What really surprised me was the improvement on the D/A converters. Those of the Twin MKII were already great - but the Apollo x8 is on another level. Monitoring the same song, switching to the x8 suddenly revealed details i didn't know of before. Awesome. I'm not paid for this, but i must say - i've never felt better with any other hardware or interface especially. There has never been a point of feeling lost or like the developers won't care (hello RME). The UAD support is as excellent as the hardware - many, many thanks.

C. Hoffman

2018年12月15日

The Cornerstone of My Studio

The Apollo x8 is a perfect solution for most small studios like mine. Low latency, hexacore processing, zero-latency monitoring, four mic pres and eight line inputs. There's enough DSP to apply processing on the way in when recording small bands. It's the new cornerstone of my studio.

G. Galanis

2018年12月14日

good become better

i was a happy owner of a Apollo 8 (blackface), now i am even more happier owner of an Apollo x8, great sounding welcome all new futures and surround monitoring!