Apollo x8

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4基のUnisonマイクプリアンプ、HEXAコアプロセッシングとサラウンドサウンド対応の最上級オーディオコンバーター。

Apollo x8は、MacとPCに洗練された ラックマウントタイプのThunderbolt3オーディオインターフェイスを提供し、音楽プロデューサーやプロジェクトスタジオ、ポストプロダクションスタジオは、新しいA/D&D/Aコンバーター、HEXAコアUADプラグインプロセッシング、そして7.1サラウンドサウンド・モニタリング*を使用してトラッキング、オーバーダブ、ミックスを行うことができます。

18x24インターフェイスは、UAの60年にも渡るオーディオクラフトマンシップの伝統に基づき構築され、Neve、API、Manley、Helios、SSLなどのプリアンプの本格的なエミュレーションを提供する4基のUnison™対応マイクプリアンプによって使用可能です。― 新しいHEXAコアプロセッシングにより、リアルタイムにUADプロセッシングを行う時のDSPパワーが50%も増強されました。

エリートクラスのA/D&D/Aコンバーターでレコーディング― 幅広いダイナミックレンジと超低ノイズをすべてのプライスで提供

6基のUAD DSPチップを搭載し、より多くのUADプラグインをリアルタイムで使用可能にする強力なHEXAコアプロセッシングを使用してミックス

Neve、API、Manley、Helios、FenderなどのUnison™プリアンプエミュレーションをニアゼロ・レイテンシーでトラッキング**

7.1サラウンドサウンド・モニタリングと選択可能な+24 dBuヘッドルームによるハイエンド・コマーシャルシステムとの統合

最高級のA/D&D/Aコンバーター

Apolloインターフェイスが、何千ものヒットソングや数百ものグラミー賞を受賞したアルバムで、優れたサウンドをトラッキングするために使用されたことは不思議ではありません。前世代のApolloインターフェイスのクラス最高のオーディオ変換をさらに改善するために、UAのエンジニアは最新のA/D&D/Aコンバーターを徹底的に試聴し、最終的にエリートクラスの24ビット/192kHzコンバーターと超ピュアなシグナルパス用の新開発アナログサーキットを組み合わせました。

129 dBのダイナミックレンジと-119 dBのTHD+Nにより、Apollo x6のオープンでナチュラルなサウンドは、価格に関係なく、市場に出ている専用のハイエンドコンバーターに匹敵し、UADプロセッシングを行うための理想的な出発点となります。

リアルタイムUAD HEXAコアプロセッシング

Apollo x8は、6基のDSPチップと前モデルのApolloよりも50%多くUADプラグインプロセッシングパワーを備えたHEXAコアプロセッシング機能を備えています。これにより、Neve、Manley、APIなどのチャンネルストリップでリアルタイムでトラッキング、またはDAWでミキシングを行う場合に高い負荷のUADプラグインを使用していてもより多くのUADプラグインを使用することができます。

ギターにPultec EQを使用しチューブの温かみ、ボーカルにLA-2Aを使用し音楽的なリミッティングを行い、本物の1176やFairchild 670 tube compressor をドラムに使用してサウンドをパンプさせることでUADプラグインが提供するリッチで奥行きのあるアナログサウンドが得られ、レコーディングが飛躍的に進歩します。

Unison™ テクノロジー:Neve、API、Manleyプリアンプの本物のサウンド

ミュージシャン、エンジニア、プロデューサー、サウンドデザイナーに最適なApollo x8には、4基のUnison対応マイクプリアンプを装備し、Neve、API、Manley、SSL、Universal Audioのマイクプリアンプ・エミュレーションを使用して正確にトラッキング可能です。**Universal AudioのUnisonテクノロジーは、これらのチューブ、ソリッドステートマイクプリが持つ、インプットインピーダンス、ゲインステージの“スウィートスポット”、オリジナルハードウェアのコンポーネントレベルでの動作を含めた音色を正確にキャプチャーしています。

Unisonが持つ秘密は、Apolloのマイクプリアンプと内蔵HEXAコアDSPアクセラレーションのハードウェアとソフトウェアの統合です。ApolloのConsoleソフトウェアのマイクインプットにUnisonプリアンプ・プラグインをインサートするだけでApolloインターフェイスのインピーダンスを物理的に再設定することができ、世界でもっとも愛用されたマイクプリアンプによるクラシックサウンドが利用可能になります。

Watch the Unison Shoot Out
Watch the Unison Shoot Out

Watch the Unison Shoot Out


What happens when you put Apollo’s Unison preamp models up against their vintage analog counterparts? Producer Jacquire King (Tom Waits, Kings of Leon) finds out at the legendary Blackbird Studios in Nashville.

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

もちろん、Apolloの特長はリアルタイムUADプロセッシングです。これにより、UADのすべてのライブラリーをニアゼロレイテンシーで使用することができます。Apollo x8にはRealtime Analog Classics Plusバンドルが付属しています。これには、Teletronix LA-2A、1176LN、Fairchild コンプレッサー、Unison対応のUA 610-B Tube Preamp & EQ、そして象徴的なギター&ベースアンプのMarshallやAmpegが含まれています。

See Included Plug-Ins   |   Watch the live tracking video

UADパワードプラグインの世界にアクセス

付属しているRealtime Analog Classics Plusプラグインの先にある、伝説的なビンテージEQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン、チャンネルストリップなどのUADパワードプラグインライブラリーを、お使いのオーディオソフトウェアのバッファーサイズに関わらず、そしてコンピューターに負荷をかけることなく使用することができます。

1Uのラックスペース内にNeve、Studer、Manley、API、Ampex、SSL、Lexicon、Fender**など象徴的なアナログ機材を備えたスタジオを持つようなものです。また、競合するインターフェイスとは異なり、数々の賞を受賞したこれらのDSPプラグインを使用してDAWでミキシングも可能です。



†Apollo x8 には、“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインが付属しています。Www.uaudio.com
サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

7.1までのフォーマットのサウンドモニタリングに対応し、ビデオゲーム、テレビ、ウェブ用のオーディオや音楽を制作してるエンジニアやプロデューサーにとって大きな利点となります。Apollo x8は、さらにプロフェッショナルなミキシングコンソールやその他のハイエンドプロオーディオ機材との互換性を持つためにスイッチ式+24 dBuとの接続も提供しています。

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Apollo x8は、18x24の同時入出力(8x 8アナログI/O)と2基のThunderbolt 3ポートを備えています。これにより、Thunderbolt搭載のApollo Twin、またはApolloラックマウント・オーディオインターフェイスのユーザーは、最大で4台までのApolloと6台までのUAD-2デバイスを組み合わせて使用することができ、スタジオの規模が拡張するにつれて、高速で広帯域幅のI/OやDSPを追加することができます。

Apollo X テクニカルトーク
Apollo X テクニカルトーク

Apollo X テクニカルトーク

Universal AudioのシニアプロダクトマネージャーGannon Kashiwaが最新世代のApolloオーディオインターフェイスの主な機能、仕様、開発の背景について詳しく説明しています。

Apollo: プロフェッショナルの新しい選択肢

Apolloは、Kendrick Lamar(To Pimp A Butterfly)、Coldplay(A Head Full of Dreams)、Dr. Dre(Compton)、Brad Paisley(Wheelhouse)など多くのレコードを制作するために使用され、ヒットメイカー達の確かな選択肢となっています。Apolloシリーズのインターフェイスは、Sound on Sound、Future Music、Electronic Musician誌などから数々の賞を受賞しています。またコンピューターオーディオ・ハードウエアの2016 TEC Awardも受賞しています。

Apollo Artist Sessions
Apollo Artist Sessions

Apollo Artist Sessions

Watch producer/engineer Fab Dupont (Jennifer Lopez, David Crosby) record Latin superstars Monsieur Periné live in Colombia with Apollo X audio interfaces.

すべてのApolloアーティストセッションを見る

Realtime Analog Classics Plus Bundle

With the Realtime Analog Classics Plus plug-in bundle, you not only get legendary compressors such as the Fairchild® 670 and EQs like the Pultec® EQP-1A, but also stunning guitar and bass amp emulations from Softube, and UA’s landmark 610-B Tube Preamp and EQ plug-in.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Impart your tracks with the iconic warmth and character of the classic hardware used to track everyone from Duke Ellington to Coldplay. By emulating the entire signal path, including tube amplifiers, transformers, and circuit nonlinearities, the 610-B Tube Preamp and EQ plug-in injects organic detail and saturation to any signal — whether you’re re-amping or tracking through the 610-B via Universal Audio’s Unison™ technology.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

The undisputed alpha dog of rock and roll guitar amps, the Marshall “plexi” amplifier is as legendary as the music it helped create. From Jimi Hendrix to Jimmy Page, Duane Allman to Eric Clapton, the Plexi’s punishing melange of snarl, sustain, smoothness, and raunch defined the sound of rock. Developed by Softube, the Marshall Plexi Classic Amp plug-in gives you the sound of this iconic amp with a perfectly placed microphone from engineer Tony Platt who recorded AC/DC’s Back in Black and Highway to Hell.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

The world’s most coveted compressor, the classic Fairchild 670 tube limiter will give your tracks and mixes unmistakable tube warmth and character. Whether you’re looking for subtle compression on a lead vocal, or grittier textures that can work on guitars, bass, or a drum bus, the Fairchild 670 plug-in adds a classic “glow” to anything you run through it.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

With its gentle, program dependent optical compression and meticulously designed tube amplifier, the LA-2A is the go-to compressor for professional mixers around the world — especially for vocals. Incredibly easy-to-use Peak Reduction and Gain controls gives you the ideal optical compression sound for guitar, bass, drums, and more.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Get classic, ultra-fast FET compression from the world’s most recognized compressor. The 1176 will impart punch, presence, and character as well as its signature distortion overtones on drums, vocals, guitars, and bass. The 1176LN has graced countless recordings, from Led Zeppelin, to the White Stripes and Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mix with two of the most sought-after hardware EQs ever made — the MEQ-5 Midrange Equalizer and the EQP-1A Program Equalizer. Both of these tube-based icons deliver smooth and silky EQ curves with an abundance of warm analog character.

Ampeg<sup>®</sup> SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Introduced in 1969, the Ampeg SVT bass amp is still the reigning king of high-powered tube bass tone. Developed by Brainworx, the Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp plug-in perfectly captures the raw power and punch that has made this the go-to amp for rock, funk, and soul players. Track in real time using Unison™ preamp technology for the tone, touch, and feel of a real SVT bass amp, or transform bland DI tracks with the thunderous roar of a stone cold classic.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Featuring the Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, and Precision Delay Modulation plug-ins, the Precision Mix Rack Collection offers four modern, high-fidelity plug-ins for recording and mixing. Powerful and intuitive, Precision Mix Rack Collection gives you an impressive tool set — perfect for beginners and seasoned professionals alike.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Expertly dial-in your music’s low-end frequencies with the Precision Enhancer Hz plug-in. Able to yield exacting results with minimal adjustment, the Precision Enhancer Hz can add weight to kick drum samples, fatten up a synth bass, or simply make the low-end of your tracks more audible on smaller speakers.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modeled from a vintage early-’80s Pro Co Rat, Raw Distortion delivers all the gritty dynamic raunch of the legendary stompbox. And with Unison™ technology, you can plug in to Apollo Twin, 8, or 8p’s front-panel Hi-Z instrument jack and experience the same circuit interaction, gain range, and clip points for the true tone, feel, and response of the original hardware.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro is a flexible, natural sounding reverb based on UA’s own unique set of algorithms. Allowing you to design the room just as you hear it, the RealVerb Pro goes beyond simply big/small or dark/bright, giving your sources distortion-free, smoothing diffusion control and ultra-long reverb tail.

Apollo x8 の機能と仕様

クラス最高の24ビット/192kHzコンバーターを持つ、18x24 Thunderbolt3オーディオインターフェイス(MacのThunderbolt1、2とは下位互換性あり)

リアルタイムUAD HEXAコアは、オーディオバッファーサイズに関係なく、ニアゼロレイテンシーでUADプラグインを使用してトラッキング可能

4基のUnison対応マイク/ライン・プリアンプを介して、Neve、API、Manley、SSL**などの本物のプリアンプエミュレーションを使用してレコーディング

最大7.1フォーマットのサラウンド・モニターコントローラー

UA 610-B Tube Preampを含む“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインバンドル; Legacy Pultec EQ、LA-2A、1176 compressors、Marshall Plexi Classic、Ampeg SVT-VR Classicなど

内蔵のUAD HEXAコアプロセッシングは、Pro Tools、Logic、Cubase、AbletonなどメジャーなDAWにさらなるミキシングパワーを追加

最大で4台までのThunderbolt搭載のApolloと6台までのUADデバイスと組み合わせて使用可能

プロフェッショナル・ミキシングコンソールや、テープマシンとの接続を容易にするスイッチャブル+24 dBuオペレーション

Altスピーカー、トークバックマイク、アサイン可能なDim、またはMonoなどのフロントパネル・モニタリング機能

知識豊富なオーディオエンジニアによる電話、オンラインでの無料のテクニカルサポート

Apollo X Series System Requirements

すべて:



  • Thunderbolt 3ケーブル(別売)

  • UADプラグインをインストールし、オーソライズするためのインターネット接続
  • 6 GB以上の空きストレージ

  • Quad Core i7以上のプロセッサーを推奨

  • 互換性に関する詳細な情報については、help.uaudio.comを参照してください。


MAC:



  • 利用可能なThunderbolt 1、2、3ポート

  • Thunderbolt 1と2を接続するには、Apple Thunderbolt 3 to Thunderbolt 2アダプター(別売)が必要です。

  • macOS 10.12 Sierra, 10.13 High Sierra, or 10.14 Mojave


PC:



  • 利用可能なThunderbolt 3ポート

  • Windows 10(64ビットエディション)


インターフェイスの仕様

インプット
ラインインプット 8 バランス ¼" TRS
マイクインプット 4 バランス XLR
インストゥルメント(Hi-Z)インプット 2 アンバランス ¼" TS
デジタルインプット(オプティカル TOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル @ 44.1 – 192 kHz
A - D 変換
マイクプリアンプ ダイナミックレンジ: 122 dB(A-weighted)THD+N: -115 dB(0.00019 %)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB
ラインインプット ダイナミックレンジ: 123 dB(A-weighted)THD+N: -113 dB (0.00022%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.04 dB
アウトプット
ラインアウト 8 バランス ¼" TRS
モニターアウト 2 バランス ¼" TRS
ヘッドフォンアウト 2 ステレオ ¼" TRS
デジタルアウトプット(オプティカルTOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル@ 44.1 ~ 192 kHz
D - A変換
ラインインプット ダイナミックレンジ: 127 dB(A-weighted)THD+N: -119 dB (0.00011%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.07 dB
モニターアウト ダイナミックレンジ: 129 dB(A-weighted)THD+N: -118 dB (0.00012%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.06 dB
ヘッドフォンアウト ダイナミックレンジ: 125 dB(A-weighted)THD+N: -102 dB (0.00080%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB

レビュー

Apollo x8

D. Lütgenhorst

2019年11月20日

Perfect workhorse for fast and great sounding Mixes

I changed one year ago from my babyface pro to the twin mkII and now to the X8.
I do only commercial work for radios and TV‘s in Germany.
My VoiceOver Chain is a Neve Shelford Channel and a U87Ai.
The best part of the Twin is, i can take my loved Neve Sound everywere.
I compared the UA1073 to my Shelford and its shocking close!
But mixing on the X8 is again another level.
So clean, so detailed.
I also compared the x8 to the x4 and for me the X8 was better.

But comparing interfaces is not really easy.
In the end the fact of the better clock, and more DSP I kept the x8.
Together with my Twin i have now 8 chips, and can control all 3 monitors!
Only if you See that Point, that you safe money for another controller, cables and more, its worth every penny!



D. Lütgenhorst

2019年11月20日

Perfect workhorse for fast and great sounding Mixes

I changed one year ago from my babyface pro to the twin mkII and now to the X8.
I do only commercial work for radios and TV‘s in Germany.
My VoiceOver Chain is a Neve Shelford Channel and a U87Ai.
The best part of the Twin is, i can take my loved Neve Sound everywere.
I compared the UA1073 to my Shelford and its shocking close!
But mixing on the X8 is again another level.
So clean, so detailed.
I also compared the x8 to the x4 and for me the X8 was better.

But comparing interfaces is not really easy.
In the end the fact of the better clock, and more DSP I kept the x8.
Together with my Twin i have now 8 chips, and can control all 3 monitors!
Only if you See that Point, that you safe money for another controller, cables and more, its worth every penny!



s. lee

2019年11月18日

good

It's a great product. I am satisfied

r. starkey

2019年11月17日

Reverse Latency

Guitar amplifiers are black and white televisions.

N. Piantedosi

2019年11月17日

Love it

Got the x8 as my main piece and the Twin x as my desktop controller - great combo. The realtime tracking and amazing plugins are a game changer for my workflow. Very happy with my purchase.

J. Moore

2019年11月16日

Unreal!

I had the original Apollo Quad and was extremely happy with it. I decided to upgrade to the new and recent Apollo x8. Within seconds of listening, the difference was unreal! The lows were punchier/tighter and the stereo field seemed much wider and detailed. Apollo x8 is hands down one of the best units on the market. Long live UAD...Thank you for giving us the tools to be creative!!!

S. Sadre

2019年11月14日

From Orpheus to Apollo x8! Buy one!

Buy one! Mixing is a dream, beautiful converters, world class pre’s! I thought I would feel a difference going from prism sound as only used the UAD cards and Apollo twin ,The XP is a definitely a pro interface and as you probably know the plugins are second too none..

S. Sadre

2019年11月14日

From Orpheus to Apollo x8! Buy one!

Buy one! Mixing is a dream, beautiful converters, world class pre’s! I thought I would feel a difference going from prism sound as only used the UAD cards and Apollo twin ,The XP is a definitely a pro interface and as you probably know the plugins are second too none..

C. Pineiro

2019年11月13日

One word: PERFECTION!

Many years developing a project studio, many interfaces, computers, mixers combined with audio I/O. But nothing, nothing like this gear. Love it, hearing it is falling in love.
Further more, UAD made rethink my studio... now I'm letting go mixers and processors. Less is better. Excellent piece of technology. Analog sound, digital flexibility.

A. khafaji

2019年11月13日

From Apollo 8 to Apollo x8p

Moving from the great Apollo 8 to the greatest Apollo x8, Apollo 8 was great audio interface but I noticed a nice improvement after upgrading, to me both are nice units and am very happy with this upgrade.

M. Vogeler

2019年11月10日

great gear

fantatstic gear and software

M. Vogeler

2019年11月10日

great gear

fantatstic gear and software

S. Stähli

2019年11月5日

Totally happy with it

Super AD/DA and DSP Power paired with ultra low latency enables a creative workflow instantly. The Monitor control features work great and the knobs and Buttons feel just right.

A. Gilligan

2019年11月3日

Best we've heard after extensive testing

We recently purchased and X16, X8 and an X6 - We spent hours comparing Interfaces from UA, Antelope, Apogee, Lynx, Burl. To our ears the X16 was our preferred DA and AD; closely followed by Lynx (n). Antelope's (OrionStudio) was pretty good but their Software felt unstable plus their customer service and reputation are questionable so we opted to avoid them - The Burl was very good; however, we felt the X16, X8, X6 was more in line with the music we make and that we could easily get those 'Burl' kinda sonics using the X16, X8 & X6 through other methods if so required. By the way, the X16 sounds slightly deep and wider and the X6 and X8 which is to be expected considering its their flagship converter...But we are not talking much at all - you'd need to be doing extensive listening tests as we did to truly recognise those differences.
The listening experience is world class with the Apollo X range of interfaces - Recording and Mixing feels easier than ever before...The units just work without having to piss around with manufacturers daft setup idiosyncrasies...To us, the best interfaces are one's that are sonically outstanding, very straight forward to use and stay the hell out of the way of being spontaneous and making music! To summarise, the X8, X6 and X16 units are the best around options in our humble opinion.

B. Watson

2019年11月1日

Apollo x8 extremely satified.

I was a little apprehensive making the switch from Apollo firewire uad2 quad to the thunderbolt Apollo x8 on my windows machine. But let me say the change was seamless, and works like a dream. you can actually hear the difference. it was easy to install and work flawlessly on my windows 10 machine. I'm extremely pleased.

C. Youmans

2019年10月24日

Great Interface

As per the usual with ua knocked it out of the park. The DA the 6 cores of processing. Works as a great monitor controller too!

M. CISCATO

2019年10月21日

Buy it now!!!

I have owned all the Apollo interfaces and I own Dangerous Source and Dangerous 2Bus.
The DA Source is really incredible: for me the Source sounds a little better than Apollo 8.
The Apollo x8 is in another league: all lines are much improved.
I immediately heard the differences in sound: if you don't hear them you have a problem in your room.
I collaborate with various high quality recording and mastering studios.
The Apollo x8 is the best sound I've ever heard.


Highly recommended if you live for sound.

Very very very great job guys

S. Stähli

2019年10月16日

DOA

Can not tell anything yet. My X8 arrived with a defective Monitor Output.

J. Stuart

2019年10月16日

Outrageously good.

I have a number of Apollo's and recently bought an Apollo x8 to chain into the others. Now I've got everything going into that, it's true, the DAC seems much better to me and the processing power is great. I love it!

T. Lockett

2019年10月15日

Works with Windows

This is my second review, since I bought two Apollos X8, I guess this entitles me to two reviews,one thing that I forgot to say in my first, is that the Apollos work well with Windows 10 as they do with Mac OS X, since I work between Mac and Windows,it is nice not having to worry about that issue,UAD drivers are very solid and reliable