Apollo x8

Apollo x8

4基のUnisonマイクプリアンプ、HEXAコアプロセッシングとサラウンドサウンド対応の最上級オーディオコンバーター。

Apollo x8は、MacとPCに洗練された ラックマウントタイプのThunderbolt3オーディオインターフェイスを提供し、音楽プロデューサーやプロジェクトスタジオ、ポストプロダクションスタジオは、新しいA/D&D/Aコンバーター、HEXAコアUADプラグインプロセッシング、そして7.1サラウンドサウンド・モニタリング*を使用してトラッキング、オーバーダブ、ミックスを行うことができます。

60年に渡るUAのオーディオ・クラフトマンシップの伝統に基づいて作られた18 x 24インターフェイスは、4基のUnison™対応マイクプリアンプと新しいHEXAコアプロセッシングにより、同クラスのすべてを上回り、UADパワードプラグインを動作させるためのDSPを50%増強し、リアルタイムに、統合された音楽制作環境を提供するLUNAレコーディングシステムも含んでいます。

エリートクラスのA/D&D/Aコンバーターでレコーディング― 幅広いダイナミックレンジと超低ノイズをすべてのプライスで提供

6基のUAD DSPチップを搭載し、より多くのUADプラグインをリアルタイムで使用可能にする強力なHEXAコアプロセッシングを使用してミックス

Neve、API、Manley、Helios、FenderなどのUnison™プリアンプエミュレーションをニアゼロ・レイテンシーでトラッキング**

7.1サラウンドサウンド・モニタリングと選択可能な+24 dBuヘッドルームによるハイエンド・コマーシャルシステムとの統合

最高級のA/D&D/Aコンバーター

Apolloインターフェイスが、何千ものヒットソングや数百ものグラミー賞を受賞したアルバムで、優れたサウンドをトラッキングするために使用されたことは不思議ではありません。前世代のApolloインターフェイスのクラス最高のオーディオ変換をさらに改善するために、UAのエンジニアは最新のA/D&D/Aコンバーターを徹底的に試聴し、最終的にエリートクラスの24ビット/192kHzコンバーターと超ピュアなシグナルパス用の新開発アナログサーキットを組み合わせました。

129 dBのダイナミックレンジと-119 dBのTHD+Nにより、Apollo x6のオープンでナチュラルなサウンドは、価格に関係なく、市場に出ている専用のハイエンドコンバーターに匹敵し、UADプロセッシングを行うための理想的な出発点となります。

リアルタイムUAD HEXAコアプロセッシング

Apollo x8は、6基のDSPチップと前モデルのApolloよりも50%多くUADプラグインプロセッシングパワーを備えたHEXAコアプロセッシング機能を備えています。これにより、Neve、Manley、APIなどのチャンネルストリップでリアルタイムでトラッキング、またはDAWでミキシングを行う場合に高い負荷のUADプラグインを使用していてもより多くのUADプラグインを使用することができます。

ギターにPultec EQを使用しチューブの温かみ、ボーカルにLA-2Aを使用し音楽的なリミッティングを行い、本物の1176やFairchild 670 tube compressor をドラムに使用してサウンドをパンプさせることでUADプラグインが提供するリッチで奥行きのあるアナログサウンドが得られ、レコーディングが飛躍的に進歩します。

Unison™ テクノロジー:Neve、API、Manleyプリアンプの本物のサウンド

ミュージシャン、エンジニア、プロデューサー、サウンドデザイナーに最適なApollo x8には、4基のUnison対応マイクプリアンプを装備し、Neve、API、Manley、SSL、Universal Audioのマイクプリアンプ・エミュレーションを使用して正確にトラッキング可能です。**Universal AudioのUnisonテクノロジーは、これらのチューブ、ソリッドステートマイクプリが持つ、インプットインピーダンス、ゲインステージの“スウィートスポット”、オリジナルハードウェアのコンポーネントレベルでの動作を含めた音色を正確にキャプチャーしています。

Unisonが持つ秘密は、Apolloのマイクプリアンプと内蔵HEXAコアDSPアクセラレーションのハードウェアとソフトウェアの統合です。ApolloのConsoleソフトウェアのマイクインプットにUnisonプリアンプ・プラグインをインサートするだけでApolloインターフェイスのインピーダンスを物理的に再設定することができ、世界でもっとも愛用されたマイクプリアンプによるクラシックサウンドが利用可能になります。

Watch the Unison Shoot Out
Watch the Unison Shoot Out

Watch the Unison Shoot Out


What happens when you put Apollo’s Unison preamp models up against their vintage analog counterparts? Producer Jacquire King (Tom Waits, Kings of Leon) finds out at the legendary Blackbird Studios in Nashville.

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

内蔵クラシック・アナログプロセッシングのフルスィート

もちろん、Apolloの特長はリアルタイムUADプロセッシングです。これにより、UADのすべてのライブラリーをニアゼロレイテンシーで使用することができます。Apollo x8にはRealtime Analog Classics Plusバンドルが付属しています。これには、Teletronix LA-2A、1176LN、Fairchild コンプレッサー、Unison対応のUA 610-B Tube Preamp & EQ、そして象徴的なギター&ベースアンプのMarshallやAmpegが含まれています。

See Included Plug-Ins   |   Watch the live tracking video

UADパワードプラグインの世界にアクセス

付属しているRealtime Analog Classics Plusプラグインの先にある、伝説的なビンテージEQ、コンプレッサー、リバーブ、テープマシン、チャンネルストリップなどのUADパワードプラグインライブラリーを、お使いのオーディオソフトウェアのバッファーサイズに関わらず、そしてコンピューターに負荷をかけることなく使用することができます。

1Uのラックスペース内にNeve、Studer、Manley、API、Ampex、SSL、Lexicon、Fender**など象徴的なアナログ機材を備えたスタジオを持つようなものです。また、競合するインターフェイスとは異なり、数々の賞を受賞したこれらのDSPプラグインを使用してDAWでミキシングも可能です。



†Apollo x8 には、“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインが付属しています。Www.uaudio.com
LUNレコーディングシステム 高速で自然なワークフローによるディープなApolloとの統合

LUNレコーディングシステム 高速で自然なワークフローによるディープなApolloとの統合

Apollo Xシリーズのインターフェイスは、すべての主要なDAWで使用可能です。しかし、Universal Audioの画期的なMac用音楽制作アプリケーション“LUNA”と完全に統合されたレコーディングシステムとしても使用可能です。LUNAのAccelerated Realtime Monitoring™を使用して、本物のNeveサミングや統合されたStuder tape、LUNAインストゥルメントなど、多くの内蔵機能や拡張機能を使ってワークフローをパワーアップさせることができます。

サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

サラウンドサウンド・モニタリングと+24 dBuオペレーション

7.1までのフォーマットのサウンドモニタリングに対応し、ビデオゲーム、テレビ、ウェブ用のオーディオや音楽を制作してるエンジニアやプロデューサーにとって大きな利点となります。Apollo x8は、さらにプロフェッショナルなミキシングコンソールやその他のハイエンドプロオーディオ機材との互換性を持つためにスイッチ式+24 dBuとの接続も提供しています。

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Thunderbolt上で拡張可能なスタジオシステムを構築

Apollo x8は、18x24の同時入出力(8x 8アナログI/O)と2基のThunderbolt 3ポートを備えています。これにより、Thunderbolt搭載のApollo Twin、またはApolloラックマウント・オーディオインターフェイスのユーザーは、最大で4台までのApolloと6台までのUAD-2デバイスを組み合わせて使用することができ、スタジオの規模が拡張するにつれて、高速で広帯域幅のI/OやDSPを追加することができます。

Apollo Heritage Edition発売中

Apollo Heritage Edition発売中

受賞歴のあるTeletronix®、UA1176、Fairchild® Compressor、Helios®Type69 とU610 mic preamps、Pultec®EQなどの完璧なコレクションを含む10種類のプレミアムUADプラグインを含んでいます。

Apollo X テクニカルトーク
Apollo X テクニカルトーク

Apollo X テクニカルトーク

Universal AudioのシニアプロダクトマネージャーGannon Kashiwaが最新世代のApolloオーディオインターフェイスの主な機能、仕様、開発の背景について詳しく説明しています。

Apollo: プロフェッショナルの新しい選択肢

Apolloは、Kendrick Lamar(To Pimp A Butterfly)、Coldplay(A Head Full of Dreams)、Dr. Dre(Compton)、Brad Paisley(Wheelhouse)など多くのレコードを制作するために使用され、ヒットメイカー達の確かな選択肢となっています。Apolloシリーズのインターフェイスは、Sound on Sound、Future Music、Electronic Musician誌などから数々の賞を受賞しています。またコンピューターオーディオ・ハードウエアの2016 TEC Awardも受賞しています。

Realtime Analog Classics Plus Bundle

With the Realtime Analog Classics Plus plug-in bundle, you not only get legendary compressors such as the Fairchild® 670 and EQs like the Pultec® EQP-1A, but also stunning guitar and bass amp emulations from Softube, and UA’s landmark 610-B Tube Preamp and EQ plug-in.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Impart your tracks with the iconic warmth and character of the classic hardware used to track everyone from Duke Ellington to Coldplay. By emulating the entire signal path, including tube amplifiers, transformers, and circuit nonlinearities, the 610-B Tube Preamp and EQ plug-in injects organic detail and saturation to any signal — whether you’re re-amping or tracking through the 610-B via Universal Audio’s Unison™ technology.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

The undisputed alpha dog of rock and roll guitar amps, the Marshall “plexi” amplifier is as legendary as the music it helped create. From Jimi Hendrix to Jimmy Page, Duane Allman to Eric Clapton, the Plexi’s punishing melange of snarl, sustain, smoothness, and raunch defined the sound of rock. Developed by Softube, the Marshall Plexi Classic Amp plug-in gives you the sound of this iconic amp with a perfectly placed microphone from engineer Tony Platt who recorded AC/DC’s Back in Black and Highway to Hell.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

The world’s most coveted compressor, the classic Fairchild 670 tube limiter will give your tracks and mixes unmistakable tube warmth and character. Whether you’re looking for subtle compression on a lead vocal, or grittier textures that can work on guitars, bass, or a drum bus, the Fairchild 670 plug-in adds a classic “glow” to anything you run through it.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

With its gentle, program dependent optical compression and meticulously designed tube amplifier, the LA-2A is the go-to compressor for professional mixers around the world — especially for vocals. Incredibly easy-to-use Peak Reduction and Gain controls gives you the ideal optical compression sound for guitar, bass, drums, and more.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Get classic, ultra-fast FET compression from the world’s most recognized compressor. The 1176 will impart punch, presence, and character as well as its signature distortion overtones on drums, vocals, guitars, and bass. The 1176LN has graced countless recordings, from Led Zeppelin, to the White Stripes and Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mix with two of the most sought-after hardware EQs ever made — the MEQ-5 Midrange Equalizer and the EQP-1A Program Equalizer. Both of these tube-based icons deliver smooth and silky EQ curves with an abundance of warm analog character.

Ampeg<sup>®</sup> SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Introduced in 1969, the Ampeg SVT bass amp is still the reigning king of high-powered tube bass tone. Developed by Brainworx, the Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp plug-in perfectly captures the raw power and punch that has made this the go-to amp for rock, funk, and soul players. Track in real time using Unison™ preamp technology for the tone, touch, and feel of a real SVT bass amp, or transform bland DI tracks with the thunderous roar of a stone cold classic.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Featuring the Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, and Precision Delay Modulation plug-ins, the Precision Mix Rack Collection offers four modern, high-fidelity plug-ins for recording and mixing. Powerful and intuitive, Precision Mix Rack Collection gives you an impressive tool set — perfect for beginners and seasoned professionals alike.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Expertly dial-in your music’s low-end frequencies with the Precision Enhancer Hz plug-in. Able to yield exacting results with minimal adjustment, the Precision Enhancer Hz can add weight to kick drum samples, fatten up a synth bass, or simply make the low-end of your tracks more audible on smaller speakers.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modeled from a vintage early-’80s Pro Co Rat, Raw Distortion delivers all the gritty dynamic raunch of the legendary stompbox. And with Unison™ technology, you can plug in to Apollo Twin, 8, or 8p’s front-panel Hi-Z instrument jack and experience the same circuit interaction, gain range, and clip points for the true tone, feel, and response of the original hardware.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro is a flexible, natural sounding reverb based on UA’s own unique set of algorithms. Allowing you to design the room just as you hear it, the RealVerb Pro goes beyond simply big/small or dark/bright, giving your sources distortion-free, smoothing diffusion control and ultra-long reverb tail.

Apollo x8 の機能と仕様

クラス最高の24ビット/192kHzコンバーターを持つ、18x24 Thunderbolt3オーディオインターフェイス(MacのThunderbolt1、2とは下位互換性あり)

リアルタイムUAD HEXAコアは、オーディオバッファーサイズに関係なく、ニアゼロレイテンシーでUADプラグインを使用してトラッキング可能

LUNAレコーディングシステムが付属 — 完全に統合された刺激的な音楽制作アプリケーション

LUNAレコーディングシステムで音楽制作 - Apollo(Mac / Thunderbolt)に完璧に統合されたレコーディングアプリケーション

4基のUnison対応マイク/ライン・プリアンプを介して、Neve、API、Manley、SSL**などの本物のプリアンプエミュレーションを使用してレコーディング

最大7.1フォーマットのサラウンド・モニターコントローラー

UA 610-B Tube Preampを含む“Realtime Analog Classics Plus”UADプラグインバンドル; Legacy Pultec EQ、LA-2A、1176 compressors、Marshall Plexi Classic、Ampeg SVT-VR Classicなど

内蔵のUAD HEXAコアプロセッシングは、Pro Tools、Logic、Cubase、AbletonなどメジャーなDAWにさらなるミキシングパワーを追加

最大で4台までのThunderbolt搭載のApolloと6台までのUADデバイスと組み合わせて使用可能

プロフェッショナル・ミキシングコンソールや、テープマシンとの接続を容易にするスイッチャブル+24 dBuオペレーション

Altスピーカー、トークバックマイク、アサイン可能なDim、またはMonoなどのフロントパネル・モニタリング機能

知識豊富なオーディオエンジニアによる電話、オンラインでの無料のテクニカルサポート

Apollo X Series System Requirements

すべて:



  • Thunderbolt 3ケーブル(別売)

  • UADプラグインをインストールし、オーソライズするためのインターネット接続
  • 6 GB以上の空きストレージ

  • Quad Core i7以上のプロセッサーを推奨

  • 互換性に関する詳細な情報については、help.uaudio.comを参照してください。


MAC:



  • 利用可能なThunderbolt 1、2、3ポート

  • Thunderbolt 1と2を接続するには、Apple Thunderbolt 3 to Thunderbolt 2アダプター(別売)が必要です。

  • macOS 10.12 Sierra, 10.13 High Sierra, 10.14 Mojave, 10.15 Catalina, or 11 Big Sur


PC:



  • 利用可能なThunderbolt 3ポート

  • Windows 10(64ビットエディション)


インターフェイスの仕様

インプット
ラインインプット 8 バランス ¼" TRS
マイクインプット 4 バランス XLR
インストゥルメント(Hi-Z)インプット 2 アンバランス ¼" TS
デジタルインプット(オプティカル TOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル @ 44.1 – 192 kHz
A - D 変換
マイクプリアンプ ダイナミックレンジ: 122 dB(A-weighted)THD+N: -115 dB(0.00019 %)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB
ラインインプット ダイナミックレンジ: 123 dB(A-weighted)THD+N: -113 dB (0.00022%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.04 dB
アウトプット
ラインアウト 8 バランス ¼" TRS
モニターアウト 2 バランス ¼" TRS
ヘッドフォンアウト 2 ステレオ ¼" TRS
デジタルアウトプット(オプティカルTOSLINK) ADAT: 8チャンネル@44.1–96kHzADAT: 4チャンネル@176.4–192kHz
デジタルインプット(RCA) S/PDIF: 2 チャンネル@ 44.1 ~ 192 kHz
D - A変換
ラインインプット ダイナミックレンジ: 127 dB(A-weighted)THD+N: -119 dB (0.00011%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.07 dB
モニターアウト ダイナミックレンジ: 129 dB(A-weighted)THD+N: -118 dB (0.00012%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.06 dB
ヘッドフォンアウト ダイナミックレンジ: 125 dB(A-weighted)THD+N: -102 dB (0.00080%)周波数特性: 20 Hz – 20 kHz、±0.05 dB

レビュー

Apollo x8

E. Bulley

2021年4月1日

Could have started smaller,... So glad I went big!

This is my first step into the world of UA and after much deliberation between the Duo, Quad and x6, I slowly realised the x8 would do everything I needed it to do and more in the long term so I took the plunge.

Right now I needed a workhorse to sit as a centrepiece in the studio, handle everything from creative music, audio post production, surround sound, live-streaming, and would also be able to capitalise on other redundant interfaces through ADAT. It does it all! The unison pre-amp quality is absolute gold, definitely a top job! It has been a perfect pairing to a certain new silicon chip that has landed in my studio.

Console is powerful and completely quashed the need for buying any 3rd party audio routing apps. Setting up my monitor A/B was pretty straight forward. Surround Sound was also a breeze and i'm yet to attempt a custom 5.1.2 atmos custom configuration. I love that you can save all your configurations from within console. Customer service has also been great and prompt to help figure out a few plugin authorisations, other than that it's so familiar and straight forward! Love it!

S. La

2021年3月31日

Apollo 8

Greate gear

l. MAHE

2021年3月14日

Très bon

Très bon matériel...suggestion update: EXTERNAL Footswich to activate TalkBack.
(Usb Midi pedal )

G. Towell

2021年3月13日

Outstanding sound

My previous rack-mounted interfaces were not low end, but I was blown away by the Apollo X8 on my first recording. The clarity is amazing. It has also taken substantial load and latency off my primary system. Very happy.

UADユーザー

2021年3月9日

My Best Gear!

The Apollo X8 is really convenient!

S. Shaw

2021年3月2日

Worth every penny

x8 is the most flexible unit across the product line. No need to hook up a patch bay, both adat and s/pdif available, and the routing possibilities are simply fantastic. It's the centerpiece here.

J. G.

2021年2月20日

Excellent converters with the additional power of the DSP

Being a UAD 2 Satellite user and RME since so many years ago and I've decided to upgrade and it's been a succesful upgrade thanks to the incredible converters and also the combination to the DSP. If there is something I miss from my old equipment is some kind of Spectrum analizer standalone for my Apollo.

A. Kehler

2021年2月20日

Apollo x compatibility

I recently purchased the Apollo 8x to upgrade from the twin x I already had because I wanted more DSP and more preamps than the twin offered. I thought I'd sell the twin but when I daisy-chained them I was amazed at how fluid the work flow is between them and I figure it's only a matter of time before I'll want more inputs ;) I'm just starting to scratch the surface of the console software and all it's parameters for (headphone) cue mixes and adding effects for tracking without recording them. So with a total of 6 unison enabled preamps, 4 analogue inputs and an 8 core DSP processing environment for the UAD plugins, it's a powerful rig! I also love the compact and modular aspect of the twin that sits on the desktop with better controls than the rack mount 8x. Not to mention that if I want to travel I can easily bring my laptop and the twin. Definitely a solid investment.

R. Ewen

2021年2月7日

Apollo x8

I have to say the Apollo X8 is the best Interface that I have ever owned. it’s powerful and sound is great.
And I would definitely recommend any of their products to either a beginner or professional. Best in the business in my humble opinion

F. Neese

2021年1月28日

Reference class

I have to say upfront that I am not a professional audio engineer but a hobby musician with some aspiration regarding the quality of my recordings (guitars, vocals, bass, synth).
I bought the Apollo X8 because I found a good deal on one and I knew that I would get a top notch product. Indeed, it worked out of the box and in 5 minutes I was up and running.
I am using the HiZ input for guitar/bass DI signals (or acoustics), two inputs for stereo mic inputs from mic'ed amps and the fourth for vocals, the SPDIF to do amping an reamping with the Kemper and line in/line out for DI/reamping with real amps. Everything works flawlessly and I get crystal clear, low noise recordings.

I have to confess that I haven't fully warmed up to the UA plugin universe. I fiddled around with the Marshall sim and some of the preamps, compressors, EQ's etc. They are all very good and that the input changes according to what I have attached is really cool. But I doubt that I feel the need to buy another dozen compressors or preamps anytime soon. What is there out of the box is certainly enough for me for some time to come.

I like the amp simulation quite a bit but did not feel that the amp sims were head and shoulders better than what I already have. Hence, I also don't see the need to pay another 100+ bucks for another amp sim. The main advantage over other plugins is the no latency feature which is great. But I don't really need it that badly. I can always send a DI signal to the computer and play my real amp with actually no latency and then fiddle with the plugins later when I mix in case I am not happy with the recording from the real amp.

I have played my pedalboard into the Unison Marshall and simultaneously into my real Marshall. I could get them to sound quite close, but in terms of reacting to pedals, I will give a nod to the real thing over the simulation.

My DAW is Logic Pro, and the interaction between Console and Logic has been flawless and easy.

In summary - so far so good - I have entered the UA universe, have taken a few first steps and look forward to learn so much more about recording. The hardware is not a limitation anymore. How much I will fall for the software is an open question at the moment.

J. Bac

2021年1月22日

x8 is xGreat

I had no AI at the beginning of this pandemic. I bought an Arrow cuz I needed a simple way to interface with my computer and decided it would be better than the $200 units. It was for sure. But then I graduated to the Apollo Twix X Quad. It was a leap forward. But then as I got more into needing additional inputs plus ADAT and SPDIF, the x8 got the call. While I would like the 8 xlr ins of the x8p, it doesn't have the ability to have both spdif and adat at the same time. So x8 is the solution. I do get the 4 XLR ins, and I have an ADAT 8 XLR unit so I get 12 XLRs. Plus the spdif for my UA OX puts me in fat city. UA gear is awesome.

R. Vickers

2021年1月20日

excellent device!

This is the best sounding recording device I have ever owned. I have used a lot of analog gear and I am amazed at the depth and clarity of these converters. The plugins that emulate the outboard gear that I have do it really well. For instance, I forget if I tracked with my actual LA2A or if I tracked with the Unison plugin. The mixes I have been doing come together more quickly and I get to spend more time on aesthetics than problem solving. I give this unit an A+. Thanks UAD!

E. Vivante

2021年1月14日

I love Apollo but...

I just upgraded my Apollo silver TB3 to the new 8x Heritage edition.
In got only 5 old plugins while I own most of the Heritage edition.
And worst than that 1 of the headphones output is not function well.
The reseller already bought me a new 1 but I was very disappointed to be in that situation.
In that price I except to perfect condition Apollo and more plugins for those who already own most of the heritage bundle .

A. Gurulawela

2021年1月11日

Apollo x8

Added Such a great feel for my all recordings using UAD
Preamps with Unison. I highly recommend all UAD sections instead of Realtime Plugins, Routing, Summing. Thank You UAD for Make My Journey More Easier.

F. Lamarre

2021年1月10日

The new deal

Recording through unison preamps, everything comes to life as soon as you hit the rec button. Every sound blend so easily.

F. Lamarre

2021年1月6日

A game changer

I've been using RME and Waves pluging for about 15 years.
Switching to Apollo and UAD plugins is a real game changer for me. I'm thinking about selling half of my analog recording equipment.
Ok, it's expensive but it's worth every dime I spent !

C. Ramirez

2020年12月29日

Yeap

Pretty happy overall, I'm still learning to use it though. I do believe there's an improvement in sound quality from the focusrite clarett I was using . I wish they give us a promo code for plugins considering all the money it costs, but I'm still happy.

T. Andersson

2020年12月29日

Apollo X8

I exchanged Apollo 8 to Apollo X8.
I have had my old unit for 5 years without any troubles.
I used my old unit a as digital mixer for my hardware and software synths and for my guitars and I thought this should be the ultimate tool for creating music.
I was able to test Apollo x8 and I was surprised that the soundquality was so much better than the old unit. I decided to get Apollo X8. I was lucky to get a good price for the old unit .
I Have had Apollo X8 for three weeks now and I am still surprised of the soundquality. The build quality is exellent, it will last for many years.

R. Pelletier

2020年12月24日

Love my Apollo X8

La meilleur interface audio que j'ai eu depuis le début de mon studio.

The best audio interface I have had since starting my studio.

T. Gol

2020年12月17日

Perfect for anything

It’s not my first Apollo. I’m very happy with my purchase. It’s very flexible interface. Also with 6 sharc chips it’s very powerful. I also combined it with a Satellite. Dynamic range and coverter quality is really good. If you have a budget don’t waste your time by overthinking about pulling the trigger :)