AMS® RMX16 Expanded Digital Reverb

AMS® RMX16 Expanded Digital Reverb

$349.00

ショッピングカートに商品がありません。

$349.00

ショッピングカートに商品がありません。

30年後に現れた、レアな、完全にカスタマイズされた他にはないリバーブ

AMS RMX16は世界で初めてマイクロプロセッサー・コントロールによるフルバンドのデジタルリバーブでした。1980年代以降、何百ではなく、何千というレコーディングに使用されたRMX16は世界中おほとんどすべてのメジャーなレコーディングスタジオで今も使用されています。

U2、Peter GabrielからRadioheadやRihannaまでのサウンドでRMX16のユニークでリッチなリバーブプログラムを聴くことができます。UADハードウェアとApolloインターフェイス専用の新しいAMS RMX16 Expanded Digital Reverbプラグインは、オリジナル・ハードウェアのサウンドをキャプチャーするだけでなく、オリジナルのAMS RMX16プラグインの音質を倍増させる9種類のカスタムプログラムを追加しています。

新機能

オリジナル・ハードウェアの設計者Mark Crabtreeによって開発された唯一本物のRMX16デジタルリバーブ・プラグインを使用してレコーディング&ミックス

非常にレアなカスタムRMX16の伝説的なリバーブとディレイ・アルゴリズムを正確に提供

クラシックなアンビエンス、ノンリニア、ルーム、ホール、プレート・リバーブとユニークなエコー、コーラス、リバース・エフェクトを適用

クラシックなラックユニットから“Nonlin 1”などのレアなプログラムの拡張パレットでスカルプティング可能

ドライ/ウェット・ミックス、ウェット・ソロ、またコントロール値を簡単に入力可能な“クリック&タイプ”エディットを含むプラグインのみの機能を利用可能

Steve Levine、Ross Hogarth、David Isaac等の著名なRMX16パワーユーザー作成の新しいプリセットを収録

試聴

試聴
本格的なAMS RMX16のエミュレーションを — どこででも

本格的なAMS RMX16のエミュレーションを — どこででも

この画期的なプロセッサーのUADバージョンを開発するにあたり、AMS Neve のMark Crabtreeは、オリジナルの回路図の埃を払いました。この2年間のプロセスは、苦労もありましたが努力する価値のあるものでした。最終的な結果は、オリジナルのアルゴリズムを正確な手順による象徴的リバーブをDAWに提供するモデリングを含むUADプラグインです。

新しいカスタムプログラム

新しいカスタムプログラム

80年代、AMS Neveの専用アフターマーケット・バーコードリーダーシステムをお持ちであれば、810msのディレイ、より明るいルーム、伝説的なRMX16 Nonlin、リバースのプレートリバーブのバリエーションを含む9種類の追加プログラムをロードすることができます。新しいAMS RMX16 Expanded Digital Reverbプラグインは、完全にカスタマイズされたユニットのレアなプログラムをすべて提供します。

シンプルなサウンド

シンプルなサウンド

Peter Gabrielがプロトタイプ・ユニットを所有し、数学的ではなく音楽的に設計されたオリジナルのRMX16は、可能な限り幅広い設定を提供するために耳を使用して再調整されています。RMX16 Expanded Digital Reverbプラグインは、オリジナルの簡単なコントロールセットを忠実にエミュレートしています。つまり、メニューをナビゲートする必要はありません。

伝説の第二幕

伝説の第二幕

RMX16 Expanded Digital Reverbプラグインは、リードボーカルの仕上げ、ドラムバス、Apolloを使用してギターをトラッキングする際、シューゲイズのアンビエンスを加えるなど、比類のないスタジオツールにアップデートされています。

特長

オリジナルのAMS RMX16の設計とそのオリジナル設計者のMark Crabtreeの監督下で回路図を正確にモデリング

世界で唯一本格的なエミュレーションとしてAMS Neveが完全にサポート

世界中のトップスタジオで使用されている本物のAMS Neve RMX16と同じサウンドでレコーディング&ミックス

アンビエンス、ルーム、ホール、プレート・リバーブ、ディレイ、エコー、コーラス、ノンリニア、リバース、イメージ、フリーズなど18種類のクラシックRMX16プログラムにアクセス可能

ドライ/ウェット・ミックス、ウェット・ソロ、またコントロール値を簡単に入力可能な“クリック&タイプ”エディットを含むプラグインのみの機能

Kevin Killen、Chuck Zwicky、Alex Aldi、Darrell Thorp等によるアーティストプリセットを使用してミックス

レビュー

AMS RMX16 Expanded Digital Reverb

N. Pinto

2020年7月17日

As the original...

Beautiful. Only downside: UI isn't that good, but it's like the original ;-0)

C. Paul

2020年7月8日

Incredible!

This thing sounds so amazing!

M. Blasquez

2020年7月3日

You can tell why it was a studio staple for decades.

Never had a real one. Don't think I every played through one. Can't speak to "nailing the tone" (but I'll assume it's on par with everything else UA does). It's truly inspiring and fun to use. Thinking of it as a reverb is selling it way, way short. Many pitch, imaging, delay options to play with too. All sound really great.

H. BOITON

2020年6月29日

WOW effect

wow wow wow ! This reverb is a pure diamond and the best friend of my tracks.
There is something magic and user friendly to get a quick beautiful result. Awesome

b. village

2020年6月18日

Awesome reverb

I love the plate on this plugin but they’re all great. I wish I didn’t love that plate so much so I could play with the other settings because just rolling through the presets gets great sounds.

b. village

2020年6月18日

Awesome reverb

I love the plate on this plugin but they’re all great. I wish I didn’t love that plate so much so I could play with the other settings because just rolling through the presets gets great sounds.

F. Eaton

2020年5月2日

What's Old Is New Again

When I used to own Noise New York, a 16-track recording studio in the early 1980s, we would rent the AMS (obviously analog) for some critical mixing. I left the business in 1986 and became a lawyer. About 5 years ago, I returned to composing using Logic Pro, and external plug-ins. Recently, I updated to the Apollo/Twin and started collecting plug-ins, which have revolutionized by composing and mixes. I consider the AMS an integral part of my arsenal, and other UA plug-ins. The magic of digital.

UADユーザー

2020年3月20日

The best reverb.

Exceptional color and density !

J. Akre

2020年3月1日

AMS RMX 16

We had two of these @ Paisley Park where I worked. The "Ambience" program alone is worth the price. Nothing like it on anything else.

UADユーザー

2020年2月6日

AMS RMX16 - Rocks !

I have been waiting for the right time to grab this baby, and had a coupon calling my name. It is simply awesome on a snare. Thnx UA!

直. 平本

2020年1月23日

I like it!

The best reverb I have.

C. Manchester

2020年1月7日

Want 80s reverb. Welcome to the AMS.

I produce a lot of 80s era music and this is an essential tool for me. I love the 224 and 480 but the AMS is really the standout digi-reverb for me to create that 80s sound. Obviously great on drums but also amazing on vocals and pads. Well actually amazing on everything. NonLin prog is to die for. Also the expanded version has 9 extra programs that were initially not available to the original hardware users unless they had the special magic wand (go check the history of this bit of hardware).

J. Johansson

2019年12月30日

Complicated?

Of course, this one has the same layout as the hardware one, I know that - but I find this plugin a bit complicated. Many others are quite easy to get a nice sound through. This one is quite hard, and I find the use for this plugin a little bit limited. This is not a reverb for everything and everyone. Also, it's a bit expensive.

H. Ataka

2019年12月8日

I was impressed

This sound was exactly a “professional sound”.

P. Chernyshov

2019年11月7日

crazy reverb

perfectly complements lexicon 224

s. lee

2019年10月4日

steve lee

you do not really need other reverses when you have this with the exception of Lexicon

D. Fornes Berenguer

2019年10月3日

¡ La mejor reverb que puedas tener !

Impresionante carácter musical, es una pasada una vez la insertas en un bus no puedes dejar de usarla. Interfaz adictivo e intuitivo

E. Blake

2019年9月1日

Reverb for Great songs

This is one awesome machine and we dig the plugin.Well done indeed.Cheers

j. dequeant

2019年8月21日

ma superbe reverb en 1983

Elle coutait extrêmement cher à l'époque. C'était vraiment une bonne machine. Je l'ai préféré aux Lexicon 224 et 480 mais j'aimais également celles-ci. on faisait du brillant travail avec ces outils. Mais à l'époque c'était la ruine pour s'équiper. Aujourd'hui je retrouve à travers ce logiciel un plaisir de travailler et de créer de belles ambiances. Merci UAD.

E. Carlile

2019年7月30日

GET IT!

I'm ashamed to admit how much I use this on everything. All the time! it's a beaut