カートの内容 カー トを見る

  • 合計: $0.00
  • アイテム数: 0
チェッ クアウト

レビュー 439 レビュー

4.85 5つ星中

by J. Newhouse (3/24/2017):

Used on every mix! Read more

395 レビュー
34 レビュー
4 レビュー
2 レビュー
5 レビュー
概要
Fairchild Tube Limiter プラグイン・コレクション
UAD & Apollo専用 ― ビンテージ・チューブ・
リミッターのゴールド・スタンダード

Fairchild 670 & 660は、誰もが憧れるビンテージ・コンプレッサー/リミッター。その理由もうなずけます。本体価格が5万ドル以上の値を付けるという事実に留まらず、20個のチューブが使用されたモンスターマシンで、ビートルズやピンク・フロイド、マイルス・ディビスを始め、

数多のモータウン・クラシックにシルキーな温かさと彩りを添えてきました。今に至っては、ボーカル・トラックからドラム・バス、フルミックスまで、唯一無二のコンプレッサー・エミュレーションによる恩恵を受けられるようになりました。


プラグインでできること:

  • トラックやミックスに、クラシックかつウォームな Fairchild チューブ・キャラクターを加えます
  • Fairchildのチューブ・ゲイン・コントロール、コンプレッション・カーブ、チューブ・アンプ、トランス・セクションを利用できます
  • 著名な Ocean Way Studio コンプレッサー・ゴールド・リファレンス・モデルのサウンドを回路レベルで再現
  • LA-2A, 1176, そしてこのモデルを併せて、"三大コンプレッサー" プラグイン・コレクションを揃えよう!

憧れのコンプレッサー

オーディオ界の鬼才 Rein Narma 氏が創り出した初代 Fairchild Limiter は、レス・ポール氏のキッチンテーブルで産声を上げたわけですが、これが後の録音業界に偉大な変革をもたらすことになりました。20個の真空管、14個のトランス、重量67ポンドのモンスターマシンは、真空管駆動であるがゆえ、メンテナンスは困難を極めます。にも関わらず、世界中の録音スタジオでもろ手を挙げて歓迎され、いまだにビンテージものの Fairchild を重用しているのです。

ビンテージ Fairchild に肉薄!プラグイン・
フォーマットにおけるエミュレ
ーション完成型

2004年、Universal Audio は、Fairchild 670 レガシー・プラグインをリリースしました。以来、このプラグインは入手可能な最良の 670 エミュレーションとして急速に人気を博しました。今日、UAの開発チームのDSP専門エンジニアは、オリジナル・ハードウェアの Time Constants、ゲイン・リダクション・カーブに関する改良を進め、世界で初めて、ハードウェアに肉薄する、完璧な真空管駆動アンプ、およびトランス・セクションを再現しました。単なる Fairchild エミュレーションを超えた、新しいUAD Fairchild コレクションは、Ocean Way Studio のゴールド・リファレンス・ユニットの厳格な回路モデリングを経て誕生しました。

新機能 — クラシック・トーン

Fairchild Tube Limiter プラグイン・コレクションは、往年のクラシック・トーンを再現するに留まらず、現代的なワークフローに見合った便利な新機能を搭載しています。


Wet/Dry Mix Controlを使ったブレンド・サウンド
Parallel Mix コントロールは、未加工のダイレクト・シグナルと、コンプレッションのかかった信号をブレンドし、ドラム・バスからミックス・バスまで、テクスチャー・ポシビリティを無限大に拡張します。
Sidechain Filters
を使ってドラム・
トラックを調整
Fairchild のSidechain Filtering 機能を使用することで、録音トラックに対する新たなコントロール手法が切り開かれました。今回の使用例では、キック・ドラムを使って、コンプレッサーのスレッショルド値をトリガーさせることなく、ドラム・バスを強力に響かせることができます。
Headroom コントロールでガッツあるサウンドに
Headroom(HR)コントロールを上げてやるだけで、マスタリング・アプリケーションの操作が楽になります。こうすると、ゲイン・リダクション・スレッショルドを持ち上げつつ、歪みを最低限に抑えます。反対に、ゲイン・リダクション・スレッショルドを下げてゆくと、ボーカル、ドラム、ギター、ベース・テクスチャに音楽的なディストーションを加えながら、ヘッドルームが抑えることが可能になります。
LA-2A、1176 と組み合わせて、
究極のプラグイン・コレクションを!

エレクトロ・オプティカル(LA-2A)ベース、およびFETベース(1176)のコンプレッサー・プラグインを組み合わせ、これに Fairchild の真空管駆動サウンドを加えれば、"トリプル・クラウン" コンプレッサーを完成できます。オリジナルのモノラル・コンプレッサーの660は攻撃的な音作りが特徴。ピアノ、ベース、ギター向けのStereo/Mono バージョンから選択できます。一方のフラッグシップモデル 670 は、録音トラックに独特のバイブやキャラクターを加え、ミックスに最後の味付けをするステレオ・コンプレッサーです。



$249.00
$299.00

聴く
$249.00
$299.00

FAQ
Fairchild Tube Limiter Plug-In Collection.
Basics and FAQ.
How different is the Fairchild Tube Limiter Collection from the original UAD Fairchild plug-in?

The Fairchild Tube Limiter Collection benefits from more than 10 years of UA’s evolving sophistication designing plug-ins, plus the additional processing power afforded by the UAD-2 over the original UAD-1. While our original Fairchild plug-in's compression behavior remains an excellent rendition of the hardware, the new Fairchild Tube Limiter Collection plug-ins benefit from improved complexity with the tube amplifier and gain reduction nonlinearities (distortions) and updated time constant behaviors. Hands down, these are the most musical and authentic Fairchild plug-in emulations ever created.

How are the Fairchild 670 and 660 different from each other, sonically?

Besides their obvious mono and stereo differences, the Fairchild 670 and 660 models offer variations in Threshold and DC Threshold behaviors, total gain, input attenuation range, distortion amount and structure, program dependence, time constant subtleties, and more. This provides an expanded palette within the Fairchild sound — just like a professional studio might have with various hardware units on hand. The 660 may be handy with mono sources, or when less control is required. Both plug-ins work as mono or stereo plug-ins.

Is the new 670 plug-in still based on the same hardware you modeled originally?

The target unit was indeed the same Ocean Way Recording Fairchild unit #505 we originally modeled in 2004. The unit’s gain reduction components were carefully re-tubed and re-capped with period accurate NOS components to get it as close as possible to its original from-the-factory behavior.

Why does the old 670 compress so much more than the new one at the same settings?

The Legacy 670 plug-in’s Input Gain parameter was tuned to have maximum control over Threshold by adding a lot of additional gain to the Input (around 15 dB more gain than the hardware). The new 670 remains faithful to the exact gain range and amplifier behaviors of the original hardware. The new 660 and 670 are calibrated to -16 dBFS. The Headroom (HR) control will allow the user the get similar compression amounts as the 670 Legacy version and beyond, and makes setting a higher ratio with DC Threshold much easier. Conversely, Headroom settings can be increased to make mastering applications a breeze. Counter clockwise Headroom selections increase headroom and therefore raise the gain reduction threshold and lower distortion behaviors. Clockwise selections decrease headroom, therefore lowering the gain reduction threshold and raising distortion behaviors.

Does the Fairchild Tube Limiter Collection replace the "old" Fairchild plug-in?

No, the original Fairchild 670 Legacy plug-in will be included in the UAD collection of plug-ins. The original Fairchild 670 plug-in remains useful, in that it consumes less DSP, and is less sonically “colored” — which may be desirable in some instances.

Can I still purchase the “old” Fairchild plug-in?

For UAD customers who do not already own the Fairchild 670 Legacy plug-in, they will get it as a third plug-in title with the purchase of the new Fairchild Tube Limiter Collection.

$249.00
$299.00

レビュー

レビュー

  • Rich Tozzoli

    (Pro Audio Review)

    “Overall, the [Fairchild] Collection is a great compliment to most any type of production track.”

ユーザーの評価

  • 1 Star
  • 2 Star
  • 3 Star
  • 4 Star
  • 5 Star
平均評価 (439 レビュー)
    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Amazing
    by J. Newhouse(Friday 24 March, 2017)

    Used on every mix! ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Wow
    by P. Duffy(Monday 6 March, 2017)

    I've yet to find something this doesn't sound great on. It's totally different to any other emulations I've tried and I'm seeing why most pros swear by UA equipment. ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Just What I Needed!
    by J. Jackson(Wednesday 1 March, 2017)

    I needed a stereo Limiter and this was one of the ones most recommended. After a lot of research I went with this one. I couldn't be happier with the decision. I find myself using this on all types of tracks and situations, including my mastering chain. Great purchase. I recommend it to… ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Good for parallel processing
    by L. Alin Gabriel(Wednesday 1 March, 2017)

    Expensive sound, excellent for parralel processing. ǶÁÂȪむ

    • 1 Star
    • 2 Star
    • 3 Star
    • 4 Star
    • 5 Star
    Make me finished
    by R. Gun(Friday 24 February, 2017)

    What a difference to the legacy. Not that the old is obsolete but the larger DSP consume you can hear it clearly. Much less distortion or lets say sonically better sounding one. Warm, clear, loud. Not without reason its the record finishing mastering compressor for decades. Best now is the… ǶÁÂȪむ

$249.00
$299.00

機能とスペック
Fairchild Tube Limiter Plug-In Collection.
Features.

主な特徴

  • モノラル 660 とステレオ 670は、それぞれのサウンドの特質と機能セットを含む
  • 真空管アンプやトランスを含む、電子パス全体の完璧なアナログのカラーや動作を忠実にモデリング
  • Ocean Way Studiosのゴールデン・リファレンスユニットの回路をモデリングし、コンプレッションサウンドを忠実に再現
  • ステレオイメージとバランスコントロールのためのラテラル-バチカル・モード
  • カスタムハードウェアのステレオサイドチェインMODを含む
  • 6種類のアタック&リリースタイム・コンスタンス(サイドチェインリンクによる更なるタイムコンスタンスのバリエーション)
  • 新しい“デジタルのみ”の機能:サイドチェイン・フィルタリング、ドライ/ウェット・パラレルブレンドとヘッドルーム
  • Darrell Thorp、Michael Brauer、Ryan West、その他多数によるアーティストプリセット
  • 正規代理店より販売されたUAD-2 DSP アクセラレーターカード、またはApolloインターフェイスを必要とします。

UADのプラグイン同時起動可能数を確認

パラメーター

Fairchild 660

  • インプット: ∞ ~ 0 dB / 2 dB ステップ
  • スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • タイムコンスタンス: 6ポジション・アタック / リリース・スイッチ
  • DC スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • バランス: -10 ~ 10 / 連続可変
  • メーター: イン / GR / アウト
  • アウトプット: -20 ~ 20 dB / 連続可変
  • SC フィルター: オフ/20~500 Hz;連続可変、 12 dB /オクターブ ローカット インターナル・サイドチェインフィルター
  • ミックス: 0 ~ 100%;連続可変、未処理、処理後の信号をブレンド
  • ヘッドルーム: 4 ~ 28 dB / 4 dB ステップ
  • パワー: オフ / オン(すべてのDSP処理をバイパス)

Fairchild 670

  • AGC マトリックス: 標準のL/R コンプレッション~ Lat/Vert (ラテラル/バーチカル)コンプレッションのスイッチ
  • 左インプット: -20 ~ 0 dB / 1 dB ステップ
  • 右インプット: -20 ~ 0 dB / 1 dB ステップ
  • 左 - ラテラル・スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • 右 - バーチカル・スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • 左 - ラテラル・タイムコンスタンス: 6ポジション・アタック / リリース・スイッチ
  • 右 - バーチカル・タイムコンスタンス: 6ポジション・アタック / リリース・スイッチ
  • 左 - ラテラル・ DC スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • 右 - バーチカル・ DC スレッショルド: 0 ~ 10 / 連続可変
  • 左 - ラテラル・バランス: -10 ~ 10 / 連続可変
  • 右 - バーチカル・バランス: -10 ~ 10 / 連続可変
  • 左 - ラテラル・メーター: イン/ GR / アウト
  • 右 - バーチカル・メーター: イン/ GR / アウト
  • SC リンク: L/R または L/V コンプレッサー・サイドチェインのリンク / アンリンク
  • コントロール・リンク: L/R または L/V パラメーターのリンク / アンリンク
  • 左アウトプット: -20 to 20 dB / 連続可変
  • 右アウトプット: -20 to 20 dB / 連続可変
  • 左 - ラテラル・SC フィルター: オフ / 20-500 Hz / 連続可変; 12 dB /オクターブ ローカット インターナル・サイドチェインフィルター
  • Right-Vertical SC Filter: オフ / 20-500 Hz / 連続可変; 12 dB /オクターブ ローカット インターナル・サイドチェインフィルター
  • ミックス: 0 to 100%;連続可変、未処理、処理後の信号をブレンド
  • ヘッドルーム: 4 ~ 28 dB / 4 dB ステップ
  • パワー: オフ / オン(すべてのDSP処理をバイパス)
$249.00
$299.00

Presets
Peter Mokran
(Mary J. Blige, The Flaming Lips)

Fairchild 660

  • Dub Steppy Snare
  • Kick Hump
  • Lead Vocal 1
  • Lead Vocal 2
  • Parallel Type Snr Squash
  • R&B Snare
  • Rap
  • Thumpy Bass

Fairchild 670

  • Acoustic Gtr Strum
  • BGV Bus
  • Drum Room Nuke
  • Drum Room Snr Compress Only
  • Fingerstyle Guitar
  • Jazzy Brush Drums
  • Overheads
  • R&B Lead Vocal
  • Slow Strings
  • Stereo Bus
  • Synth Bass
  • Synth De-Claw
  • Wider BGVs
  • Wider
Mike Poole
(Robert Plant, Martina McBride, Buddy Miller)

Fairchild 660

  • Because the Snare Needed It
  • Come See About This Here Kick Drum
  • Go for a Wurl on my Wurly
  • More Room for Percussion
  • Settle Down You BG Vocal
  • That's a Swell Cymbal
  • Tighten Up the Kick Drum
  • Tone Down Those BVOX
  • Vocal Compression

Fairchild 670

  • Get on the Drum Bus
  • Grab that Steel Guitar
  • Hey Don't Step on my Mandolin
  • I Need More Room for my Loud Drums
  • I Need More Room for my Quiet Drums
  • Mellow Out You Lead Vocal
  • Such a Swell Acoustic Guitar Roll
  • That's a Really Cool Guitar Arpeggio
  • Who Held Up the Mix Bus
Ryan Hewitt
(Red Hot Chili Peppers, The Avett Brothers)

Fairchild 660

  • Acoustic Balls
  • Chesty Vocal
  • Dense Mix Vocal
  • Finger Pick Guitar Spanker
  • Just Tone
  • Open Vocal
  • Stonesy Guitar
  • Woody Bass DI

Fairchild 670

  • Downtempo Mix Bus Goosh
  • Dreamy Drum Bus
  • HULK SMASH
  • Piano Bomb
  • Pretty Piano
  • Slow Drumbrush
  • Touchy MS Bus Comp
  • Uptempo Mix Bus Bump
Micheal Brauer
(Coldplay, John Mayer, The Rolling Stones)

Fairchild 660

  • Bass
  • Kick
  • Snare

Fairchild 670

  • Drum Room
  • Strings
  • Toms
Ryan West
(Jay-Z, Kid Cudi, Kanye West)

Fairchild 660

  • AC GTR Strum Color Start Here
  • Elec GTR Start Here
  • Lead Vocal Parallel
  • Smooth Bass Transients
  • Smooth Vocal Start Here
  • Snappy AC GTR Start Here
  • Vocal Crusher Start Here
  • Ye Ol Bass Pumper

Fairchild 670

  • Balls to the Walls Mix
  • BKGD Vocals Start Here
  • Drum Bus Start Here
  • Drum Parallel Start Here
  • Lightly Kissed Mix
  • Overhead Center Squeezer
  • Piano Squeezer Start Here
  • Sweet Strings Start Here
Darrell Thorp
(Beck, Radiohead, Charlotte Gainsbourg)

Fairchild 660

  • Bass Heavy
  • Bass Light
  • Drum Parallel Compress
  • Drum Room
  • Electric Guitar
  • Mono Oh Gain
  • Oh Hard Compression
  • Snare Gain
  • Snare Top
  • Vocal Heavy Compression
  • Vocal Light Compression

Fairchild 670

  • Acoustic Guitar
  • Bass
  • Drum Overhead Hard
  • Drum Parallel Compression
  • Grand Piano
  • Kick Drum Control
  • Snare Top
  • Vocal Heavy Compression
Steve Levine
(Culture Club, Beach Boys, Ziggy Marley)

Fairchild 660

  • Bass Amp Extra Drive
  • Bass Amp
  • Drum Room Ribbon Mic A
  • Drum Room Ribbon Mic B
  • Hi Tom Splat Sustain
  • Low Tom Splat Sustain
  • Male Lead Vocal Smoother
  • Male Lead Vocal
  • Slight Room Love
  • Smooth Acc Bass Even Attack
  • Snare Smasher 50-50
  • Snare Smasher
  • Splat Acc Bass No HR
  • Sweet Rhodes-Add Pultec for Shine
  • Synthy Bass Hold Sustain

Fairchild 670

  • Acc GTR-Use Mix to Taste-High HR
  • Acc GTR-Use Mix to Taste-Low HR
  • BV Mix Output Smoother A
  • BV Mix Output Smoother B
  • Crush Front Acc Piano
  • Drum Loop Kick Pusher High HR
  • Drum Loop Kick Pusher Low HR Crush
  • Gretch Dist Guitar
  • Overheads
  • R&B Ahh BGVox-Use Input for Drive
  • Sustain Acc Piano

 


$249.00
$299.00

マニュアル
 Hardware & Software Manuals
$249.00
$299.00